X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
[צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
אתה כהנפוב?
"למה אתה לא מעלה אותי ראשון אם אני מרגיש כהן?" הצצה לעולם שבו התנועה הפרוגרסיבית פגשה את הדת

"תגיד, למה אתה אף פעם לא מעלה אותי כהן"?
הגבאי הסתכל עליו מבולבל. שלף את הכרטיסיות מהמגירה, דפדף, עד שהגיע לשם "מילר, אורן".
קירב את המשקפיים, הסתכל. "מה זאת אומרת? כתוב לי כאן שאתה ישראל".
אורן הביט בו בתיעוב "סליחה?! אתה תגיד לי אם אני ישראל או כהן?! אולי נולדתי ישראל, אבל עכשיו אני מרגיש כהן, אז אני כהן. קדימה, תשנה".
"תראה, מר מילר" מלמל הגבאי בחיוך "מר כהן בשבילך" קטע אותו אורן "זה מאוד כהנפובי להזכיר לי שפעם הייתי ישראל, אתה יודע".
הגבאי הסתכל ימינה ושמאלה לראות אם מישהו נוסף עד למתרחש.
"קדימה, תשנה את הכרטיסייה תכתוב שאני כהן".
הפעם הגבאי כבר לא נותר אדיש והרים את קולו "מר מילר!" "מר כהן!" תיקן אותו מיד "אורן" ירה הגבאי "זה שאתה מרגיש כהן, לא הופך אותך לכהן. אתה צריך להיוולד למשפחה של כוהנים בשביל להיות כהן".
אורן וידא שאיש לא מקשיב ואז הנמיך את קולו ואמר לגבאי "עשיתי את הניתוח" הגבאי הסתכל עליו בבהלה "איזה ניתוח?" אורן לחש "ניתוח לשינוי עלייה. הנה, תראה" הוא הראה לגבאי איך הוא הצמיד בניתוח את הזרת לקמיצה ואת האמה לאצבע.
הגבאי כמעט התעלף.
"תקשיב" אמר אורן כדי לשבור את השתיקה "החלטתי שנמאס לי להסתתר ואני רוצה לצאת מארון הקודש. זה משהו מבפנים. אני כהן שלכוד בגוף של ישראל. אף פעם לא נטמאתי למת. מאז שאני קטן אני לא נמשך לגרושות. כשאני רואה בכור, אני מוצף בחשק עז לחמישה סלעים. כשהייתי קטן, הייתי אוהב להסתכל במראה ולשים על עצמי בגדים נוצצים כאלה".
"בגד גוף עם פאייטים?"
"חושן. תאמין לי, אני בעצם כהן. נו, תנסה להתעלם לרגע מהדעות הקדומות שלך"
"אין לי דעות קדומות עליכם" התגונן הגבאי "יש לי אפילו כמה חברים כוהנים".
"טוב, זה הכי כהנפובי להגיד את זה, אתה יודע" אמר אורן.
--
"אוקיי" נכנע הגבאי "אני רושם אותך בתור כהן. אבל אל תגלה לאף אחד. שאנשים פה לא יתחילו לקבל רעיונות ואז כולם ירצו להיות כוהנים, וכל הגרושות לא יוכלו להתחתן שוב ולא יהיו ילדים וזה נגד הטבע".
"בארור" אמר אורן "מילה של כהן".

עריכה מאוחרת

כשעלה בי הרעיון לסיפור הזה, הוא היה בעיקרו קומי-
איזה מצחיק זה יהיה אם רוח התקופה של היום תגיע גם לדת, ומישהו יבוא לגבאי ויגיד שהוא כהן כי כך הוא מרגיש. זה היה הבסיס שממנו יצאתי.
כמובן כמו כל דבר קומי, הוא הרבה פעמים נובע מאיזו אמירה שאתה רוצה להעביר. לפעמים היא רק הגרעין ולפעמים היא עוטפת את כל הטקסט. במקרה הזה, אגב, היא הייתה הגרעין.
--
אז הנה שני הצדדים-
הסיפור לא נכתב כדי להגחיך טרנסים. חד וחלק.
כן, יש כאן ביקורת אגבית על כך שכל דבר מתורגם מיד ל"אתה הומופוב" (כפי שהוכיחו התגובות לסיפור כמובן) ועל התגובות האגרסיביות שחווה כל מי שמעז לחשוב שונה מהם. אבל מכאן ועד להכריז שיש כאן הסתה נגד טרנסים? רחוק. הגחכה? לחלוטין בעיני המתבונן. זה אולי מוקצן לעיתים, אבל זה מה שעושים בהומור.
והנה הצד השני-
הגרעין שעליו דיברתי הוא רחב הרבה יותר והשאלה שנמצאת בבסיס הסיפור היא עמוקה הרבה יותר.
האם אני מה שאני מרגיש?
האם אני יכול לדרוש מהמעסיק שלי לצאת לפנסיה כי אני מרגיש בן 67?
האם אני יכול לבקש אזרחות אמריקנית כי אני מרגיש אמריקני?
האם אני יכול להיכנס מחר למלתחות הנשים ואף אחת לא תוכל להעיר לי כי אני מרגיש אישה?
או בסיפור שאני בחרתי שהוא קרוב לעולמי -
האם אני יכול להיות כהן רק כי אני מרגיש כהן?
כולנו מסכימים שישנו גבול מסוים שממנו ההרגשה של כלפי עצמי, לא מחייבת את הסביבה להתנהג אליי בהתאם.
איפה עובר הגבול? שאלה מצוינת. עבור כל אחד, לפי הסביבה והתרבות שבה גדל, דתו וכו'. האם מישהו יכול להגדיר למישהו אחר איפה עובר הגבול שלו? האם זה שמישהו חושב שגבר תמיד יישאר גבר גם אם הוא מרגיש אישה הופך אותו אוטומטית לחשוך ומסית?
גם אם אני שם בצד את הטרנסים, יש כאן דור שלם שמקדש בהקצנה את האני העצמי שלו. שמה שהוא מרגיש זה הכי חשוב והכי קובע יותר מכל דבר אחר בעולם. על נערים ונערות שמגיעים לדה וויס "עם האמת שלהם" וכשהם נותנים אודישן נוראי, במקום לבדוק את עצמם פנימה הם אומרים "העיקר שהבאתי את עצמי, זה הכי חשוב" וכו'.
אנשים שבוחרים לא להביא דור חדש לעולם כי זה יפריע להתפתחות של האני העצמי שלהם, שלא מתגייסים כי זה לא משרת את האני העצמי הפנימי שלהם וכו'.
אז כן, כל התופעה הזו, זרם המחשבה הזה על נציגיו השונים משעשע אותי וגם גורם לי לפעמים לגרדת, אז כתבתי על זה סיפור.
אז האם אני נגד הומואים, לסביות, טרנסים, כהנים? לא. ממש לא.
האם אני נגד התופעה הרחבה שבה יותר מדי אנשים בטוחים שמה שמגדיר אותם הוא רק התחושה הפנימית שלהם באותו רגע ושום דבר אחר מלבד זה? בהחלט.

תאריך:  13/09/2018   |   עודכן:  13/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר מיכאל מירו
הנושא הזה של הצפיפות של אדם/מכונית חייב להיות מרכזי בשיח הציבורי    אם ניקח את העלויות הישירות לנו האזרחים, העלויות הציבוריות בסלילת כבישים, אכיפה, טיפול בנפגעי תאונות דרכים, אובדן של מיליארדי שקלים בגלל הפקקים בדרכים, נבין את העלות הכבדה ואת הנזק הכלכלי והחברתי
ציפי לידר
כמה וורטים משלי ברוח חז"ל לרגל נישואי הזוג אתי ואלי, בתוך שאר הזוגות הטריים הנשואים בישראל    והעיקר שיהיה בשעה טובה ומוצלחת!
עו"ד זהר פישר
לשכת עורכי הדין בקליפורניה בוחנת את האפשרות שגם מי שאינם עורכי דין יוכלו להחזיק בחלק מהבעלות במשרדים כאלו. הצעד אינו פשוט ובישראל כלל אינו עומד על הפרק
איתן קלינסקי
למרבה הצער, גולת הכותרת של ההתעוררות והתשובה נתפסת בהתמסרות מוחלטת לעינוי הנפש. צום נתפס כתשובה הנאותה    אין כל משמעות לצום אם אינו מלווה בנטילת מאמץ לכינונה של חברה המושתתת על אדנים של צדק חברתי
אסתר שניאורסון גרי
החלטות ועידת דרבן למשל היו למסתכל מהצד כמו קרקס כל כך הזוי, כל כך אבסורד, עד כי חלק מן המשתתפות בוועידה דחו את מסקנותיה על הסף והסתלקו ממנה לאות מחאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il