X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
איך אפשר לשלוח הודעות אישיות מעודדות לעובדי ערוץ 20 ולהתבטא באופן שונה בטוויטר? למה בישראל 2018 העיתונאים הבכירים עדיין מנסים ליישר קו עם הברנז'ה? מן הראוי לעודד ריבוי דעות ולפרגן למי שצריך לפרגן על ערוץ 20 לפרסם יותר סיפורים מעניינים ובלעדיים שיגרמו לצופים לבחור בו
▪  ▪  ▪
סומברג. לא מתייחסים ברצינות [צילום: מן הטלוויזיה]

מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 20 דנה סומברג התראינה השבוע במקור ראשון וחשפה כמה דברים מעניינים. ערוץ 20 הוא ערוץ בעל תפיסה ימנית מובהקת, שמסקר באופן מאוד חיובי את צה"ל, מתיישבי יהודה ושמרון ותושבי דרום תל אביב שנאבקים במסתננים. כידוע, לפני מספר חודשים הוא התחיל לשרד את מהדורת החדשות.
סומברג התייחסה בראיון למאבק שניהל ערוץ 20 כדי שיוכל לשדר חדשות: "כל מי שמטיף לחופש ביטוי התנגד כשזה הגיע אלינו. חברים שלי ממערכות אחרות שלחו לי הודעות אישיות מעודדות, אבל התבטאו באופן שונה בטוויטר. כששאלתי אותם מהיכן מגיע פיצול האישיות הזה, הם ענו שהם צריכים ליישר קו". סומברג הוסיפה, כי גם אחרי שערוץ התחיל לשדר את החדשות, העיתונאים ממערכות אחרות מעדיפים להתעלם מהחשיפות שמתפרסמות במהדורת החדשות של ערוץ 20: "יש נטייה לא להתייחס אלינו ברצינות".
נשאלת השאלה, איך אפשר לשלוח הודעות אישיות מעודדות לעובדי ערוץ 20 ולהתבטאות באופן שונה בטוויטר? מה זאת אומרת, שהם צריכים ליישר קו? יש משהו שמכתיב את הקו? השתקה סמויה? למה בישראל 2018 העיתונאים הבכירים עדיין מנסים ליישר קו עם הברנז'ה, גם אם הוא לפעמים מנוגד לתפישתם? אולי הגיע הזמן לשנות את כללי המשחק. מן הראוי לעודד ריבוי דעות ולפרגן למי שצריך לפרגן.
באותו שבוע קיבלנו גם הוכחה לדבריה של סולברג, כאשר שודרה כתבה בחדשות 2 על מניעיו של מיכאל מירילשוילי, מבעלי ערוץ 20 בבניית בית ספר בכפר הירוק. בסוף הכתבה ששודרה במהדורת החדשות, בחרה המגישה שלא להקריא את תגובת ערוץ 20 בטענה כי היא אינה עניינית.
זכותה של חברת החדשות לעשות תחקרים על מה שהיא רוצה, אבל למה לצנזר תגובות? הצופים יחליטו אם היא עניינית או לא. זה עבר בשקט יחסית. איש לא גינה את ההתנהגות הבזויה של חברת החדשות כלפי ערוץ 20. מעניין מאוד, מה היה קורה במקרה הפוך? אין להתעלם מהעובדה שערוץ 20 סובל מנתוני צפייה נמוכים מאוד. הדבר מחייב לשפר את התוכן.
בשלב זה, מהדורות החדשות בערוץ 20 חסרות כתבות ותחקירים נרחבים ומעמיקים בנושאים שעל סדר היום. רק לאחרונה היה תחקיר מרתק על סוהרות בשב"ס שהוטרדו מינית על-ידי מחבלים, לאחר שנכפה עליהן שיבוץ באגף ביטחוני. עם זאת, מעבר לזה לא היו סיפורים דרמטיים שעשויים למשוך את עניין הציבור.
עליו לפרסם יותר סיפורים מעניינים ובלעדיים שיגרמו לצופים לבחור בו. כי אחרי הכל אנשים בוחרים ערוץ חדשות לפי קריטריונים של איכות ועניין והרבה פחות על-פי עמדות פוליטיות.

תאריך:  13/09/2018   |   עודכן:  13/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למה עיתונאים חוששים לפרגן לערוץ 20
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אין לערוץ 20
שום מחוייבות  |  13/09/18 10:15
 
- תרגום
מגיב ותיק  |  16/09/18 16:59
 
- תגובה מבריקה. ל"ת
ל-מגיב ותיק  |  17/09/18 05:50
2
תוכנית יום כיםור ל"ת
תל אביבי  |  16/09/18 11:59
3
רוממות הדמוקרטיה וחופש הביטוי
קורןנאוה טבריה  |  16/09/18 17:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - ביקש סיוע אמריקני, ראייה אישית, חברתית והיסטורית, אוטונומי וקונצרט    כתיבה וחתימה טובה ושבת שלום
עו"ד יפעת בן-אריה, עו"ד ספיר זילבר
כאשר רשות מקומית מתעלמת מהחלטה של ועדת ערר, יתקשה מאוד האזרח הקטן לאכוף עליה לבצע את ההחלטה. הפתרון הוא בשני תיקונים לחוק
אמיר מויאל
"למה אתה לא מעלה אותי ראשון אם אני מרגיש כהן?" הצצה לעולם שבו התנועה הפרוגרסיבית פגשה את הדת
ד"ר מיכאל מירו
הנושא הזה של הצפיפות של אדם/מכונית חייב להיות מרכזי בשיח הציבורי    אם ניקח את העלויות הישירות לנו האזרחים, העלויות הציבוריות בסלילת כבישים, אכיפה, טיפול בנפגעי תאונות דרכים, אובדן של מיליארדי שקלים בגלל הפקקים בדרכים, נבין את העלות הכבדה ואת הנזק הכלכלי והחברתי
ציפי לידר
כמה וורטים משלי ברוח חז"ל לרגל נישואי הזוג אתי ואלי, בתוך שאר הזוגות הטריים הנשואים בישראל    והעיקר שיהיה בשעה טובה ומוצלחת!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il