X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפגנות חרדים וחילונים בירושלים בנושא השבת [צילום ארכיון: יונתן זינדל/פלאש 90]
אלוהי הפקח
על פקח המגיע למסעדה הפתוחה בשבת להתעלם מכל לחץ פוליטי מצד חרדי או חילוני ולבצע את מלאכתו בהתאם לסמכות אחת בלבד - לשון החוק

המתקפה מצד פוליטיקאים ירושלמיים כלפי פקחי העירייה שבאו לבצע את תפקידם, גם אם טעו, ולסגור בשבת את מסעדת "חבש" במרכז העיר- אינה ראויה. פקח עירוני צריך לבצע את עבודתו ולאכוף את חוק העזר העירוני.
דווקא בימים אלה של בחירות לרשויות המקומיות, חשוב להזכיר את המובן מאליו: אלוהיו של הפקח, הן במקרה של אכיפת חוקי עזר בנוגע לסגירת עסקים בשבת והן בנוגע לכל חוק עזר עירוני אחר, הוא לשון החוק בלבד. עליו להתעלם מכל שיקול אחר - לחצים מצד ציבור חרדי, לחצים מצד ציבור חילוני, לא מצד ראש העירייה ואפילו מהסטטוס-קוו, מושג אמורפי שמתפרש אצל כל צד באופן אחר. סטטוס-קוו, יש לציין, אינו גובר על החוק - שב-99.9% מהמקרים מנוסח בהתאם לסטטוס-קוו שנהג בעת ניסוח החוק.
אשר למקרה הפרטני, מסעדת חבש - כמו כל מסעדה אחרת בירושלים - מוגדרת מבחינה חוקית כ"בית אוכל". ככזו, היא אינה רשאית לפתוח את שעריה ככל העולה על רוחה, ועליה לעמוד בהוראותיו של החוק.
חוק העזר העירוני בירושלים מתיר למסעדות להיות פתוחות בשבת, אך מתנה זאת בכמה הגבלות. מבלי להלאות את הקוראים בשפה הנקדנית של החוק, יוסבר העניין בלשון שווה לכל נפש:
חוק העזר העירוני קובע כי בשבת יש לסגור מסעדות בין השעה 10 בליל שבת (וחג) ל-9 בבוקר השבת (למשך 11 שעות) ובין 3 אחר-הצהריים בשבת ל-6 בערב או עד צאת השבת - המוקדם בין השניים (3-2 שעות). במילים אחרות, מסעדה יכולה להיות פתוחה 12-11 שעות בשבת (משתנה בהתאם לזמני כניסתה ויציאתה בעונות השנה השונות).
כן נקבע בחוק העזר העירוני שאסור להשמיע במסעדה מוזיקה לסועדים ושאסור להוציא שולחנות החוצה ולנהל פעילות מסחרית בחוץ. כלומר, הפעילות חייבת להיות מתוחמת לבית העסק עצמו.
אזרח שרואה מסעדה המפרה את החוק רשאי להגיש תלונה לשיטור העירוני/למחלקת הפיקוח על-מנת שפקחים יגיעו ויקנסו את מפרי החוק.
באחריות העירייה לדאוג לאכיפת חוק העזר העירוני, אחרת יהיה זה ישראבלוף, כהגדרת שופטי בג"ץ ברמר. אם עירייה אינה מעוניינת לבצע את תפקידה, יתכבד משרד הפנים ויקרא לה לסדר.

תאריך:  16/09/2018   |   עודכן:  16/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות - רשויות מקומיות
עידן יוסף
מרכז ליב"ה הפעיל מאות מתנדבות לחלוקת תווי תקן לשמירת שבת על-רקע הבחירות המקומיות    "הרוב הבריא והדומם חפץ בשמירת השבת ובחיזוק היהדות במרחב הציבורי. כדאי שגם המועמדים השונים יקחו זאת לתשומת ליבם"
עידן יוסף
עמאד דחלה, בהיותו מועמד לראשות המועצה ב-2013 הבטיח תפקידים שונים במועצה ולאחרים נתן טובות הנאה שוות כסף בתמורה שיתמכו ויבחרו בו ביחד עם בני משפחותיהם    חשוד גם בהתערבות בהליכי רכש במועצה
עידן יוסף
אמר למועמדי הליכוד בכינוס בכפר המכבייה: "בעזרת השם ובעזרתכם, בסיעתא דשמיא - סיעת הליכוד תגדל עד השמיים"
יאיר נתיב
אני מאחל לאביהוא בן-משה הצלחה רבה במרוץ על ראשות העיר    עם זאת, אני ממליץ לבדוק יותר לעומק את הסקרים ולקיים התייעצויות נוספות עם גורמים רלוונטיים
איציק וולף
השר לענייני ירושלים, המתמודד על ראשות עיריית ירושלים ואשר עד עתה לא קיבל את תמיכת ראש הממשלה זכה לה בציוץ של נתניהו בטוויטר    אגודת ישראל תכריז על יוסי דייטש כמועמדה לראשות העיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il