X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בניגוד לקודמו בבית הלבן, טראמפ ויועציו מבינים ששיקום תדמית ההרתעה של ארה"ב הוא תנאי לשדרוג ביטחונה הלאומי ומחייב מלחמת חורמה ב-ולא כניעה ל-לחצים ואיומים ערביים ואיסלאמיים
▪  ▪  ▪
טראמפ. לא כקודמו [צילום: סוזן וולש/AP]

מדיניות הנשיא טראמפ בהקשר הפלשתיני מבטאת תהליך התפכחות מתובנות מקובלות שהשתרשו בתודעת מעצבי מדיניות ותקשורת מערביים, אך נחשפו בערוותן על-ידי המציאות הכלל-אזורית במזרח התיכון.
בניגוד לקודמיו בבית הלבן, טראמפ ויועציו - היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון, מזכיר המדינה מייק פומפיאו, השגרירה לאו"מ ניקי היילי, השליח המיוחד ג'ייסון גרינבלאט והשגריר דויד פרידמן - מכירים בעובדה שקידום הביטחון הלאומי האמריקני ועקרונות הצדק והשכל הישר מחייבים נקיטת עמדה מציאותית, ולא נייטראליות מלאכותית, בין ישראל לפלשתינים.
עיתוי הודעתו של בולטון - ערב האזכרה ל-3,000 חללי ול-6,000 פצועי ה-11 לספטמבר - מדגיש שבניגוד לתקינות הפוליטית, טראמפ מבין שקידום ביטחון לאומי ולוחמה בטרור המחריף בתחומי ארה"ב, מחייבים אבחנה ברורה בין לוחמים שיטתיים ומושבעים בטרור (ישראל וארה"ב) לבין מבצעים, מאמנים מחנכים ומסיתים לטרור (ההנהגה הפלשתינית ומשטרים איסלאמיים).
בניגוד לקודמו בבית הלבן, טראמפ ויועציו מבינים ששיקום תדמית ההרתעה של ארה"ב הוא תנאי לשדרוג ביטחונה הלאומי ומחייב מלחמת חורמה ב-ולא כניעה ל-לחצים ואיומים ערביים ואיסלאמיים. מכאן נטישת הסכם ההתרפסות השערורייתי עם האייטולות, הכרה בעובדת היותה של ירושלים בירת ישראל, וגישה מציאותית לעניין הפלשתיני. בניגוד לקודמיו ולמבצעי מדיניות באירופה, טראמפ ויועציו ערים לעובדה שהעניין הפלשתיני אינו גורם מפתח במזרח התיכון, אינו בבת-עינם של מנהיגי ערב, המרעיפים על הפלשתינים מלל אך לא מעש, ואינו שורש הסכסוך הערבי-ישראלי.
סוף פסוק
הם ערים להרחבה חסרת התקדים של שיתוף הפעולה הביטחוני והאזרחי בין ישראל לבין סעודיה, מדינות המפרץ, ירדן ומצרים, הרואות בהנהגה הפלשתינית גורם משני, בלתי-אמין, חתרני וטרוריסטי (נגד משטרים ערביים!). בניגוד לקודמיו, מאז "הסכם אוסלו", טראמפ ויועציו מעריכים שמדינה פלשתינית תוסיף דלק, ולא מים, למדורת המזרח התיכון; תביא להפלת המשטר ההאשמי הפרו-אמריקני בירדן; תהפוך את ירדן למוקד טרור אזורי שיאיים על כל משטר פרו-אמריקני במפרץ הפרסי וחצי האי ערב; תעניק רוח גבית למגלומניה האנטי-אמריקנית של האייטולות; תעמיק באופן דרמטי את הנוכחות הרוסית במזרח התיכון ומזרח הים התיכון; ותנחית מהלומה קשה לביטחון הלאומי ולביטחון הפנים האמריקנים.
שלא כקודמיו, טראמפ החליט לשים סוף פסוק לשערוריית ארגון אונרא, הפועל בניגוד לדפוסי הפעולה של "נציבות האו"מ לפליטים". לעומת הנציבות המעסיקה 11,500 עובדים והוציאה כ-100 מיליון איש ממעגל הפליטות ברחבי העולם, אונרא שמעסיקה 30,000 עובדים, הוקמה ב-1950 לשלוש שנים כדי לפתור את בעיית 320,000 פליטי 1948/9, אך הפכה לבולען של מיליארדי דולרים המנציח ומנפח את מספר הפליטים, ומהווה מדגרה לשנאה וטרור.
מדיניות הנשיא טראמפ בהקשר הפלשתיני מבטאת גם הכרה במעמד ישראל כבעלת-ברית אמינה ושיטתית, המשמשת מוצב-קדמי יעיל באזור קריטי לביטחון הלאומי של ארה"ב, ומניבה לארה"ב תשואה ייחודית.

תאריך:  17/09/2018   |   עודכן:  17/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התפכחות אמריקנית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אתה מבלבל בין שני דברים
אלטע קאקער  |  21/09/18 00:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אורי נטע
אתה ואחרים כמותך גורמים נזק אדיר למוסלמים בישראל, כמו מנהיגים שקדמו לך, כמו יאסר ערפת וחאג' אמין אל חוסייני, שלקחו אתכם מאסון לאסון
עידן יוסף
הסכין בה נרצח ארי פולד הוסלקה בתיק שהוחבא בתא שירותים במרכז המסחרי    המחבל הסתובב בזירה במשך כשעה ועורר את חשד המאבטח
איתמר לוין
דחה עתירה להעמיד לדין את האחראים למותו של מפגין באפריל 2009, לצד ביקורת על התמשכות ההליך - למרות פסקי דין שהורו לזרזו - שגרמה לאובדן חלק מהתיק ולפגיעה בעדויות
יוני בן-מנחם
ברחוב הפלשתיני ובמערכת הפוליטית מתגברים הלחצים על מחמוד עבאס לבטל את הסכמי אוסלו בתגובה על הסנקציות של ממשל טראמפ נגד הפלשתינים. יו"ר הרש"פ יכנס בקרוב את המועצה המרכזית של אש"ף לדון בנושא, ההערכה בצמרת פתח היא שהוא יצור מצג של מי שמתכוון להגיב בתקיפות על צעדי הנשיא טראמפ אך בפועל לא יעז לבטל את הסכמי אוסלו
איתן קלינסקי
ערב יום הכיפורים תשע"ט חובה עלינו להתייצב נגד מדיניות של הנהגת המדינה, המובילה את מדינת העם היהודי לאיבוד צדקת מעמדה המוסרי בהתקשרותה עם הפופוליזם העולמי החדש ועם בסיס המצביעים של טראמפ הכולל בתוכו את הקו קלוקס קלאן שתומך בלהט בטראמפ.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il