X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סיפורה של תחנת הרכבת ההיסטורית בבית שאן

עידכון להגיגי אלי אלון

החלטתי, כדובר המועצה לשימור אתרים, להציג רק את העובדות והמהלכים סביב פעולות ההצלה והשימור של התחנה ההיסטורית בבית שאן
▪  ▪  ▪
תחנת בית שאן - 1925-1923 תחנת בית שאן - 1925-1923 [צילום: באדיבות מוזיאון הרכבת]

אלי אלון פרסם בלוג מעניין על תולדותיה של תחנת הרכבת ההיסטורית בבית שאן. יש בבלוג סקירה היסטורית מעניינת על תולדות התחנה מאז הקמתה בימי הסולטן הטורקי בשנת 1904 ומצבה בתקופות שונות.
דווקא באקטואליה לוקה במקצת הבלוג של אלי אלון. אין לי אומנם עניין להיכנס עם מר אלון לוויכוח מהו "עצלתיים" כי ברור שקצב הקלדת מאמר או לחיצה על כפתור שלח בדואר אלקטרוני מהירים יותר מעבודות הצלה ודורשים משאבים כספיים קטנים יותר מעבודה מקצועית של שימור אתרים מראשית המאה הקודמת.
החלטתי, לכן, כדובר המועצה לשימור אתרים להציג רק את העובדות והמהלכים סביב פעולות ההצלה והשימור של התחנה ההיסטורית בבית שאן.
מאז שנת 2011 עת החלו ההכנות לביצוע קו הרכבת החדש - בית שאן-חיפה, הצליחה המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל למנוע פגיעה גדולה במתחם ההיסטורי ולהביא לשינוי חלק מהתוכניות. זאת ועוד, המועצה נאבקה להשגת תקציבים להצלת חלק ממבני התחנה והצליחה לקבל מחברת נתיבי ישראל המבצעת, מיליון שקלים להצלת שלושת המבנים העותומנים שהיו במצב הפיסי הקשה ביותר. המבנים העותומנים עשויים אבן והלכו ונהרסו בעוד המבנים האחרים נבנו בתקופת הבריטים, עשויים בטון ומצבם טוב פי כמה.
מאמצי המועצה להשיג אמצעים נוספים לשימור המבנים הבריטים הצליח ולאחרונה הודיע משרד התחבורה כי יקצה את המשאבים הנדרשים לעבודות השימור וההצלה. בנוסף פועלת המועצה אל מול עיריית בית שאן ורשות הניקוז הירדן הדרומי למימוש תוכנית להקמת מרכז בילוי ופנאי לתועלת הציבור במתחם.
הקצב אומנם לא קצב הקלדה ועדיף היה שהמשאבים הנדרשים היו מוקצים בקצב מהיר יותר אך אין ספק שלא ירחק היום וגם מר אלון יראה את תוצאות מאמצי השימור וההצלה במקום.
אז תחקיר היסטורי דורש מומחיות מסוג אחד וכתיבה על החלטות ממשלתיות ועירוניות ומימושן דורש, כנראה, מומחיות אחרת ובוודאי שדיוק גדול יותר.

תאריך:  18/09/2018   |   עודכן:  18/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משרד התחבורה
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי שרגיל
כמו שנר לא 'קיים' בתוך השמש כך גם החומר (הרצון לקבל ולהתקיים) נבלע במציאות האלוהית
אלברט שבות
משטר קואליציוני נוסח ישראל יזנק למפרע מנקודה בעלת אופי מפוצל    הפועל היוצא מזאת הוא ממשלה רבת פנים שתעסוק באיחוי שורותיה לבל יתפוררו, ותנסה נואשות לייצג מספר פלגים כאשר לכל פלג הגדרה וזהות משלו
אסתר שניאורסון גרי
נבואת יונה, היא נבואת עידוד בתוך ימי האפלה    הנביא אלישע למשל מסרב להתפלל בעת הרעב בשומרון, כי "הנה זאת הרעה מאת ה' מה אוחיל לה' עוד"
יאיר נתיב
פוליטיקאים מהימין ממשיכים לתקוף את הסכמי אוסלו, אך בפועל לא עשו דבר כדי לבטל אותם    המצב הקיים לא יישאר לנצח    ישראל תצטרך לגבש תוכנית חלופית. עדיף להקדים תרופה למכה
ראובן לייב
גדול כוח המשיכה של ניגון זה גם על בני ברית לשעבר, שהתרחקו מעמם ומדתם, ובליל יום הכיפורים ניתן לראות אותם מתגנבים בסתר ובזהירות לבית הכנסת כדי לרוות את צמאונם הרוחני באחד הטונים הישנים, החביבים והקרובים ללב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il