X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
משטר קואליציוני נוסח ישראל יזנק למפרע מנקודה בעלת אופי מפוצל הפועל היוצא מזאת הוא ממשלה רבת פנים שתעסוק באיחוי שורותיה לבל יתפוררו, ותנסה נואשות לייצג מספר פלגים כאשר לכל פלג הגדרה וזהות משלו
▪  ▪  ▪
הכרעת הרוב [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

להל"ן רשימה שמית של האנסים המבוקשים:
1. ביהמ"ש העליון של מדינת ישראל.
2. האומות המאוחדות.
3. כנסת ישראל.
תוכן כתב האישום:
אציע בפתח דברי לחזור אל המקורות ואל מעיין המונח "דמוקרטיה" המגיע עד השפה היוונית. "דמוס": עם, "קרטוס": שלטון, דהיינו: "שלטון העם". דמוקרטיה, איפא, היא שיטת ממשל המעניקה לאזרחים את הזכות ואת היכולת להשפיע באופן שווה ממוסד וחוקי על התנהלות מדינתם. ואולם לפני שקובעים את שיטת הממשל במדינה יש לייסד את המדינה, היינו להגדיר את אושיות הקבוצה האנושית שמרכיבה את המדינה.
בעגה המשפטית קיים מונח הנקרא "ישות משפטית", ואם נתעמק ביסוד המונח נגיע עד למשמעות המילולית של הגדרתו. למשל אני אלברט שבות בעל רצון עצמי, ומה שיעניק לי את הזכות לשאת את התואר "ישות משפטית" הוא לוודא כי אני אדם בוגר בריא בנפשו, וכי אינני מצוי בהשפעה כלשהי השולטת בי ומכתיבה את רצונותי; אני איפא אדם חופשי בעל "ישות משפטית". גם אדם לא חופשי שמסיבה זו או אחרת אינו יכול להביע את רצונותיו ולהביאם אל הפועל הינו בעל "ישות משפטית", אך עליו חלות אך ורק הזכויות האנושיות הנגזרות מההגדרה המשפטית בעוד החובות המשפטיות לא חלות עליו. דוגמה, קטין, מעורער בנפשו... כלומר כל מה שצריך הוא הגדרת ה"אני" או אז ה-אני הזה יכול להביע את דעתו ולקבל החלטות טובות או רעות ולעשות כל דבר העולה על רוחו כאשר החברה, בעזרת "ישותו המשפטית", תתייחס לרצונותיו הן לשלילה והן לחיוב.
למעשה גם המדינות צריכות "ישות משפטית" מוגדרת בשביל לזכות בתואר מדינה, ובכלל זאת בשביל להכנס לחבר העמים ולזכות להתייחסותם. וכאן מתגלמת צביעות האו"ם [נאשם מס' 2] שמקבל לשורותיו גם מדינות שהשלטון שלהן אינו מייצג את שלטון העם; נהפוך, הוא מייצג את הגורם הרודה בעם שמדכא את רצונותיו, ובעצם אין המדובר בשלטון כי אם בכנופייה שהשתלטה בכוח הזרוע על העם, כגון השלטון הסעודי שלפני כשלוש שנים כרת 47 ראשים יען הביעו את רצונם בשלטון שמייצג את העם.
מכאן המסקנה כי רק דמוקרטיה המייצגת את "שלטון העם" יכולה לזכות בתקינות ההגדרה של "ישות משפטית", ועל-כן רק דמוקרטיות אמורות להתקבל לחבר העמים, אך לצערי הצביעות השורדת באו"ם עולה על כל דמיון והגיון.
על פניו, איפא, המונח "שלטון העם" מקביל למונח "שלטון אדמונד" כאשר דרך "השלטון העצמאי" של אדמונד שאינו נתון לשום השפעה חיצונית ניתן להגדיר את ישותו המשפטית, לזהותה ולהתייחס אליה; אך לא כן הדבר בשלטון העם. העם מורכב אקראית מהרבה ישויות משפטיות כאשר לכל ישות זהות מיוחדת ורצון אחר ושונה, ועל-כן הדרך היחידה להגיע לישות משפטית אחידה שתייצג את העם היא באמצעות זיהוי נטיית הרוב או בלשוננו - הכרעת הרוב. כלומר מנוי וגמור עימנו כי "שלטון העם" מתקיים על-ידי "הכרעת הרוב"; בלעדיה לא ניתן לזהות "ישות משפטית" מוגדרת שתייצג את העם ותדבר בשמו. זוהי כבר קביעה אבסטרקטית כה מובנת מאליה עד כדי שבספרי החקיקה של הדמוקרטיה הגדולה בעולם אין זכר לחוק שאומר כי הרוב קובע, לא בקודקס הפדרלי, לא בקודקסים המדינתיים ולא בחוקה, נהפוך, האבות המייסדים לחוק האמריקני מצאו לעגן בחוקה היכן הרוב לא קובע, כמו בשורה של עניינים של זכויות האדם שאסור לרוב לפגוע בהן, וישנם כללים לחקיקה שאומרים כי רוב זה וכזה נחוץ להעביר חוק זה וכזה או החלטה זו וכזו. משפטן אמריקני ממוצא ישראלי האיר פעם את עיניי בנתונים האלה.
יצוג מרבי
לאמר כי העקרון של הכרעת הרוב במערכת דמוקרטית דומה לעקרון רדיפת הצדק במערכת המשפט; האם יש מי שיחלוק על הצורך בצדק? אני רוצה להאמין כי בהסח הדעת יש מי שחולק על ההגיון הזה וכאילו הפרוש המילולי של דמוקרטיה הוא לא "הכרעת הרוב" כי אם "שלטון העם", כי קל מאוד ליפול במלכודת ולראות במשטר הפרלמנטרי של ישראל [נאשם מס' 3] כמשטר שמייצג נאמנה את שלטון העם. המשחק המסורתי הקואלציוני שמתקיים לאחר הבחירות והנגזר משיטת המשטר הנוכחית הוא אחראי למלכודת הזו, וכאילו ניתן ליישם את העיקרון הדמוקרטי על-ידי "ייצוג מרבי" של באי-כוח העם ברשות המבצעת ועל-ידי זאת, לכאורה, הכרעת הרוב תבוא לידי ביטוי במשטר רחב ככל האפשר של שלטון העם, אבל ההפך הוא הנכון: ככל והקואליציה רחבה יותר כך "הכרעת הרוב" מאבדת מערכה ועימה "שלטון העם" שנחלש ומאבד במודע את זהותו אשר דרכו אמור לבנות את "ישותו המשפטית" המוגדרת על-מנת לזכות בתואר מדינה ולהצטרף לחבר העמים.
ובמקום להגיע דרך "הכרעת הרוב" להגדרה אחידה וממנה לישות משפטית שתפעל ותדבר בשם העם, משטר קואליציוני נוסח המשטר הנוכחי של ישראל יזנק למפרע מנקודה בעלת אופי מפוצל, כאשר הפועל היוצא מזאת הוא ממשלה רבת פנים שתעסוק באיחוי שורותיה לבל יתפוררו, ותנסה נואשות לייצג מספר פלגים כאשר לכל פלג הגדרה וזהות משלו. זה כמו לקחת אדם בריא ושלם מן השורה בעל ישות משפטית מוגדרת ותקנית, ולהפוך אותו לאדם בעל אישיות מפוצלת שתישלל ממנו ישותו המשפטית.
והנה אנו מגיעים לדובדבן שבקצפת, לביהמ"ש העליון של מדינת ישראל [נאשם מס' 1] הוא הרשות השופטת המשתמשת בכלים השיפוטיים שבידה להתוות את מדיניות הממשלה, בתואנה כי עושה זאת מתוקף תפקידה כמפקחת-על על החלטות העם ובאמתלה לנפות מהן את ההחלטות הקיצוניות, כך היא רואה ומגדירה את תפקידה, זאת כאשר העם הוא הוא האמור לקבוע ולהתוות את מדיניותו, ואין בנמצא מדיניות קיצונית ומדיניות מקובלת, אין חיה כזו, אולם במסגרת הפוטש שבמהלכו קבוצה קטנה של משפטנים גזלה מהעם את הזכות האלמנטרית להתוות את דרכו החליטה כי ישנה חיה כזו, יש בנמצא "מדיניות קיצונית" ויש לגדוע את ידה כאשר מזהים אותה. כך ביהמ"ש העליון נעץ את האג'נדה שלו בסדר היום החברתי הפוליטי והמדיני של מדינת ישראל.
לפני כשבוע פרסמתי מאמר על הפוטש הזה, ותחתיו קיבלתי את אחת התגובות המסכמות לדעתי את כתב האישום הציבורי נגד האליטה המשפטית לדורותיה, וזה לשונו: "ביהמ"ש העליון לקח, בשם החוק, את הבעלות גם על המוסר ועל המדיניות, ובנושאים אלה היתרון שלו על כל אזרח רגיל הוא 0. זכותם של 10 סנדלרים בנושא מוסר עולה על זכותם של 9 שופטים בעלי תואר דוקטור, כי כל אזרח במדינה דמוקרטית בעל קול אחד בלבד".
לפני מספר שנים כתבתי מאמר על תופעת הגזענות שהייתה שכיחה בתקופת קום המדינה, ולצורך הנושא הלכתי לנבור בתקופה הזאת והבחנתי במשהו בלתי יאומן בעליל. מחשבה שחרחרה בנפשו של מייסד המדינה לגבי קולות הבוחרים בקלפי של העולים החדשים מארצות ערב. הוא נשמע אומר כי לדעתו יש להדיר את זכות ההצבעה מהעולים החדשים של ארצות ערב, יען עדיין פרמיטיביים הם במחשבתם ואינם
מסוגלים לבחור או להבדיל בין א' לב'. לדעתי העליון שלנו ממשיך עדיין מהנקודה האפלה הזאת אותה ב"ג הגה, ואף מרחיב אותה באופן קיצוני כך שכולל במתחמה את רוב העם היושב בציון, בתואנה כי אינו מסוגל לזהות את הפרטים הנאורים שלובשי הגלימות השחורות רואים.

תאריך:  18/09/2018   |   עודכן:  18/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 תחת השפעה / Under Effect
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אנסי הדמוקרטיה והבועלים בכפייה
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
קשקוש בלבוש
הירונימוס  |  19/09/18 06:09
 
- למקשקש
אוף  |  19/09/18 20:51
 
- אם חוק הוא בלתי חוקי אז ברור
הירונימוס  |  22/09/18 01:52
 
- אףנימוק=לא משכנע משפטנים בימין
ע_הראל  |  22/09/18 20:54
2
נתניהו אשם
משה מיכאל  |  19/09/18 10:34
 
- מסכים איתך ב 100% ל"ת
אלברט שבות  |  20/09/18 17:38
3
לבטל את בג"ץ
שמישלי  |  19/09/18 20:29
4
לבטל את בג"ץ
שמישלי  |  19/09/18 20:44
5
פסילת חוקים=בלי טענה על בחירות
ע_הראל  |  20/09/18 16:05
6
אז זו המודה החדשה באתר?
אלטע קאקער  |  21/09/18 00:27
 
- טענה ראשית=למה בג"צ?פוסל חוקים
ע_הראל  |  21/09/18 16:50
 
- להצביע על הבעיה מבלי לזהותה
אלברט שבות  |  21/09/18 17:00
 
- לא לתת צ'ק פתוח לאדוםולא לכחול
ע_הראל  |  23/09/18 02:34
 
- תועלת רבה בטיפוח מפלגות חרדיות
ע_הראל  |  24/09/18 20:44
7
בגצ ישות פוליטית
יוסי ארגואן  |  25/09/18 05:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסתר שניאורסון גרי
נבואת יונה, היא נבואת עידוד בתוך ימי האפלה    הנביא אלישע למשל מסרב להתפלל בעת הרעב בשומרון, כי "הנה זאת הרעה מאת ה' מה אוחיל לה' עוד"
יאיר נתיב
פוליטיקאים מהימין ממשיכים לתקוף את הסכמי אוסלו, אך בפועל לא עשו דבר כדי לבטל אותם    המצב הקיים לא יישאר לנצח    ישראל תצטרך לגבש תוכנית חלופית. עדיף להקדים תרופה למכה
ראובן לייב
גדול כוח המשיכה של ניגון זה גם על בני ברית לשעבר, שהתרחקו מעמם ומדתם, ובליל יום הכיפורים ניתן לראות אותם מתגנבים בסתר ובזהירות לבית הכנסת כדי לרוות את צמאונם הרוחני באחד הטונים הישנים, החביבים והקרובים ללב
בעז שפירא
המובא לקמן מוצנע וכמעט שאינו זוכה לפרסום, ולא בכדי. צה"ל אינו מעוניין שהאמת בדבר שילוב נשים כלוחמות תיוודע ברבים שכן המגמה הרעה הזו מקודמת למרות היותה פוגעת בצה"ל ובכושר הלחימה
יוני בן-מנחם
מצרים מניעה סבב חדש של שיחות בקהיר כשהדגש הוא על השגת פיוס בין פתח לחמאס לפני הסכם רגיעה עם ישראל. הפערים בין שני הצדדים גדולים מאוד והמשך המבוי הסתום עלול להמריץ את חמאס להסלים את הטרור על גבול הרצועה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il