X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פרשה 1267 / החשדות לשחיתות במשרד התחבורה

הקלות הבלתי נסבלת של הקווים

עודף הריכוזיות בניהול ענף התחבורה הציבורית עשוי להיות הגורם שאפשר את הפרשה הנוכחית. חוקרי המשטרה יצטרכו לשאול בין היתר על ההיגיון שבחלוקת הקווים, צינור החמצן שניתן לנסיעות ריקות וה"הנחות" התפעוליות למפעילי האוטובוסים
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: אברהם שטרן]
בכיר במשרד התחבורה ובכירי חברת אוטובוסים נעצרו
עידן יוסף
המשטרה עצרה לחקירה חמישה ועיכבה לחקירה שניים בחשד להעדפה במסירת קווי תחבורה ציבורית תמורת שוחד * חשד למעורבות בקבלת דבר במרמה, מרמה הפרת אמונים וכן עבירות נוספות
לרשימה המלאה

חקירת פרשת השחיתות החדשה לכאורה ברשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה מעוררת מאז הפכה לגלויה רחש בחש ושיח בלתי פוסק בכל ענף התחבורה הציבורית.
במשך שנים רבות הועלו לא מעט תהיות, לרבות כאן ב-News1, באשר לאופן בו מתקבלות ברשות החלטות שונות בכל הקשור לחלוקת הקווים ולהקצאת הנסיעות בתחבורה הציבורית. הגבות הורמו, השאלות נשאלו אך נותרו ללא מענה, ואולי חקירת המשטרה הנוכחית תתן פתרון לספקות שהועלו באשר למידת המקצועיות בקבלת ההחלטות.
בעוד שבעבר הרחוק הועלו תהיות ואף נכתבו פרקים בדוחות מבקר המדינה בנושא אופן ניהול המכרזים והתקשרות עם יועצים חיצוניים, נראה שהחקירה הנוכחית מתמקדת בהתנהלות החוץ-מכרזית, ובריכוזיות היתר של אדם אחד במערכת להחליט החלטות הרות גורל ללא בקרה ופיקוח, ללא שומרי סף וללא בדיקה מקצועית נדרשת.
בין היתר יצטרכו חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 לשאול מה היו אמות המידה של משרד התחבורה להחליט להעביר קווים מחברה לחברה אחרת לא מכרז, מה ההיגיון למסור הפעלת קווים חדשים להפעלת מפעיל באשכול שאינו בתחום השיפוט שלו, האם התקבלו החלטות שרירותיות בכל הקשור לזהות מפעיל הקווים לים לציבור החרדי בתקופת בין הזמנים, האם עשה משרד התחבורה "הנחות" בדרישות השירות על-חשבון הנוסעים - לרבות הסעת נוסעים באוטובוסים בהן אין מערכות כרטוס, שימוש באוטובוסים עירוניים לשירות בין-עירוני, רשות לדלל קווים בתקופות עומס על הנהגים ומתן אפשרות להשתמש בחברות קבלניות שנהגיהן ואוטובוסיהן אינם מותאמים לתחבורה ציבורית.
מפעילי התחבורה הציבורית מתוגמלים בעיקר לפי מספר הנסיעות ואורך המסלול אותו הם מבצעים. אחוז ניכר של הנסיעות הן נסיעות עם פחות מ-5 נוסעים, וחוקרי המשטרה יצטרכו לברר באשר לאמות המידה לפיהן מאושר קו ומדוע נשפך כסף ציבורי רב על נסיעות ריקות רבות בשעה שניתן היה להקצות את התשומות למתן שירות בקווים בהן נדרשת התוספת. כמו-כן, על החוקרים לבדוק את אופן התנהלות המדינה במתן הטבות מפליגות בכל הקשור להפעלת קווי התחבורה הציבורית במזרח ירושלים, לעיכובים במכרזי ההפעלה השונים, להוספת שירות תוך ידיעה מראש שהמפעיל אינו מסוגל לבצע ולשלל נושאים בכל הקשור לטיב קבלת ההחלטות בהקצאת ההשקעה הממשלתית בענף.
חקירת המשטרה הנוכחית רק "מגרה" את משרד מבקר המדינה, שבימים אלה עמל על הכנת דוח מקיף בנושא התחבורה הציבורית, וייתכן שגם הנושאים המופיעים בחקירה הנוכחית ייבדקו. מאז ספטמבר 2017 עומדת הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ללא מנהל, ומי שמנהלת אותה בפועל היא מנכ"ל משרד התחבורה. ראש הרשות הבא יצטרך ללמוד את ממצאי חקירות המשטרה כמו גם את דוח המבקר הצפוי, ולראות האם הוא נדרש לשידוד מערכות או למצער - לבצע תיקוני נהלים קטנים.

תאריך:  03/10/2018   |   עודכן:  03/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
משרד התחבורה: נוסעי תחבורה ציבורית שלא יכלו לשלם עבור נסיעתם בשל תקלה במכשיר התיקוף אינם חייבים לשלם תמורתה בנסיעה הבאה    עם זאת, לא נשללת האפשרות שייקנסו בקנס שיבוטל בהמשך
עידן יוסף
הסגירה תהיה ליום אחד בסוף השבוע בשל עבודות במקטע בנימינה-חדרה
עידן יוסף
ההנחה כאילו ככל שידברו על הנושא יותר כך תגדל ההיתכנות להפעלת תחבורה ציבורית בשבת אינה יותר מאשר זריעת אשליות. מעל 80 שנה בוחרים חילוניים ללכת עם הראש בקיר במקום להסיט את ההגה למציאת פתרונות יעילים שיתנו מענה לניידות תחבורתית
איתמר לוין
שירות הרכבות הבריטי סובל מבעיות קשות, למרות - ובעצם בגלל - הצורה בה הופרט. מאמר בדיילי אקספרס מציע להגביר את התחרות בקווים העיקריים
עידן יוסף
היסטוריה: נחנך הקו המהיר לירושלים - בשלב הראשון, משך הנסיעה לת"א יהיה כ-43 דקות במקום 28    הקו לא יהיה פעיל בלילות, בשישי ובמוצ"ש    ארגון נוסעי התחבורה הציבורית: היציאה מתחנת האומה מסורבלת וארוכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il