X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - צופה, להפריט, אין אכיפה ועיסוק בשולי שבוע טוב וחודש טוב
▪  ▪  ▪
היה נכון [צילום: רועי אלימה/פלאש 90]

א. מסורת
נכדי עלה לכתה ד׳, והצטרף לצופים. ברשת המשפחתית הועברה תמונתו במדי התנועה. לפני שישים שנה הצטרפתי לצופים, ופעלתי בתנועה עד לגיוסי. יש לי נחת-רוח מדור שלישי של צופים, שמתרוצץ במשפחתי, למרות שהצופים של היום אינם כמו הצופים שלי. בכל זאת, הפעילות בתנועה, אני מקווה, תסייע לעצב את נכדי.
בינתיים נכדי מרוצה, והכדור בידי מדריכיו.
ב. מתאבדים
הטייסים ב'אל-על' חזרו לשבש את טיסות החברה. נראה לי, שהם רוצים להתאבד. כלומר, שחברתם תיסגר. כבר הרבה שנים אני מעדיף להדיר את רגליי מ'אל-על' מהרבה סיבות. בין השאר, בגלל איחורים כרוניים.
טייסי 'אל-על' מזכירים לי את נהגי הקטרים ברכבת ישראל - גם כן חבורת מתאבדים, שעושה ככל יכולתה לסגור את החברה, שמעסיקה אותם. הגיע הזמן להפריט גם את שתי החברות הללו.
ג. אופניים רצחניים
מותו המיותר של הנער ארי נשר בתאונה, כשהורכב על אופניים, הצליחה להעלות אל סדר-היום את ההפקרות, הכרוכה בייבוא אופניים חשמליים ובשימוש בהם. גם אם תוגבל התקינה, שום דבר לא ישתפר אם לא תהיה אכיפה.
המשטרה מסתפקת ברישום דוחות אקראיים על שימוש בטלפון נייד ועל חניה, ועוד מעט תחזיר לשימוש את מצלמות המהירות. שוטר, או ניידת, הנם מראה נדיר ברחובותינו, והדבר ניכר בכל היבט של ההתנהגות בכבישים. חבר, שוטר בכיר בארצות-הברית לימד אותי כלל ברזל בשיטור: שיטור משמעו נוכחות.
משטרת ישראל והרשויות המקומיות מנסות להעביר את תפוח-האדמה הלוהט של האופניים החשמליים מאחריותן, והוא נופל בין הכסאות. בינתיים, יובאו ארצה יותר מרבע מיליון אופניים חשמליים, והרכיבה הפרועה עליהם מוכרת לכל מי שעוברים בכבישינו.
לצערי, רק מותו של ארי נשר הצליח לעורר עניין בנושא; ולכן, כנראה, ייעלם הנושא תוך שבוע-שבועיים מסדר-יומנו.
ד. אין חדש
בשבת מלאו 45 שנה לפרוץ מלחמת יום הכיפורים (לפי מניינם), ושום מידע חדש לא פורסם על המלחמה, כדי להסביר את מה שאיתרע. לצערי, רוב המידע בספרים על המלחמה עוסק במחדל ההתרעה, שלדעתי, הנו שולי בדיון במלחמה, כיוון שהמחדל האג"מי היה בוטה.
עבדתי עם תא"ל יואל בן-פורת ע"ה על ספרו, 'נעילה' (עידנים, 1991), ואיני מזלזל במחדל ההתרעה, אך הוא מתגמד לעומת המחדלים האחרים, שנחשפו במלחמה.
בין שאר הרעות, שהנחילה לנו ועדת אגרנט, הייתה הקביעה השגויה, שהכל נבע מההפתעה. הוועדה (שחקרה את ההפתעה ואת שלושת הימים הראשונים למלחמה בלבד!) לא התייחסה לליקויים בהכנה למלחמה, שנבעו בעיקר מאי-הפקת לקחים ממלחמת ששת הימים וממלחמת ההתשה. בפרוץ המלחמה לצבאנו לא היו תורת לחימה נאותה, בניין כוח ראוי, הדרכה, אימונים, אמצעי-לחימה; ולא הייתה כוננות לקראת המלחמה, למרות שביום חמישי, יומיים לפני יום הכיפורים, הוכרזה בו כוננות ג׳. לכל אלה אין תשובה בהפתעה, אלא בליקוי מאורות אג"מי, שמנסים מאז להתעלם ממנו, ולהעלימו. עוד עניין, שמוסתר בענן של יחסי ציבור, הוא רמת הפיקוד, שהכשילה את צבאנו ביום הכיפורים.
המחדל האג"מי כמעט שאינו מטופל בספרות המלחמה. רובה עוסקת בטפל - במודיעין. ניסינו לתקן זאת בספרנו, ׳ניצחון בסבירות נמוכה׳, שהופיע לפני כשנה (שרידות ואפי מלצר, 2017), אך החדווה לעסוק במודיעין גוברת על הכל. וראוי להזכיר את המחדל בתחזוקה, שלמיטב ידיעתי, כמעט שלא טופל.
המלחמה הסתיימה כשמצרים קיבלה את כל סיני (כזכור, הציעו, במשא-ומתן חשאי, בתחילת 1973 גולדה מאיר, ראש הממשלה, ומשה דיין, שר הביטחון, את סיני למצרים - בתנאי שיקבלוהו אחרי הבחירות, שנועדו לסוף אוקטובר. אנואר סאדאת, נשיא מצרים, דחה את הצעתם, ויצא למלחמה); וסוריה קיבלה את העיר קוניטרה ושני מוצבים בדרום רמת הגולן. סאדאת, שחתם על הסכם שלום עם ישראל, נרצח על-ידי אויבי השלום. בזמנו וכעת שורר שלום קר, או קפוא, עם מצרים.
הצעירים שבלוחמי יום הכיפורים כבר חגגו את יום הולדתם השישים. ראוי היה, שייחשפו מסמכים ועדויות לגבי המלחמה. מגיע להם, לפצועים, לנכים, לפדויי-השבי ולמשפחות השכולות, שתיחשף האמת על מלחמת יום הכיפורים. ראוי שמסמכי ועדת אגרנט ודוחותיה יוצגו בפומבי. כמעט כל תוכנם פג תוקפו. אבל אצלנו החשאיות חוגגת, והמסמכים הללו מחכים באפלה למישהו, שיחליט לשחררם לציבור.

תאריך:  07/10/2018   |   עודכן:  07/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גולדה מאיר
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זאב בן-יוסף
יש דמיון בהתייחסות התקשורת, האקדמיה והשמאל לטראמפ ולנתניהו במאמץ להרשיעם בטרם משפט כדי לנסות להביסם בכיכרות במקום בקלפי
יאיר דקל
האם יש באמת גוף כזה "תקשורת", שמאחד את כולם? האם אפשר בכלל להגיד שכולם הם חבורה אחת עם מדיניות אחת?
ד"ר רבקה שפס-ליסק
למרות שישראל איננה אחראית להעדר הסדרה בחרת לשרוף את שדותינו ולאחרונה גם לשלוח בלונים עם מטעני נפץ המסוגלים להרוג בנו כדי שנעזור לך להציל את החמאס מהמשבר החמור בו הוא נמצא
ראובן לייב
אביגדור ליברמן, כמו נפתלי בנט, נאבקים על התיק היוקרתי כדי להכתיב באמצעותו את המהלכים העתידיים בממשלה הבאה נגד החמאס
אברהם הללי
השחיתות סוג של "חולה רעה" שמצאה לה מושב בקרבנו גם בתקופתנו זו    היא מעשה הפרת אמונים לזה שאתה חב לו חובת נאמנות במעשה השחיתות שהאדם עושה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il