X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדינות ערב אף לא נקפו אצבע צבאית, ובקושי כלכלית ומדינית, בכל אחד מהעימותים המזויינים בין ישראל לפלשתינים: מלחמת שלום הגליל, שתי האינתיפאדות ושלושת מלחמות עזה
▪  ▪  ▪
פלשתיני על גבול מצרים [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]

עירק ממטירה הצהרות פרו-פלשתיניות, אך מ-2017 שוללת מהפלשתינים (כולל ילידי-עירק) שירותי חינוך ובריאות חינם, תעסוקה במוסדות ממשלתיים ותעודות מסע.
ירדן קוראת לוויתורים סוחפים של ישראל לפלשתינים, וקולטת למעלה ממיליון פליטים סורים, אך מ-2012 אינה קולטת פליטים פלשתינים מסוריה. ירדן גם רואה בשיתוף הפעולה הביטחוני עם ישראל נדבך קריטי לבטחונה הלאומי. מצרים מצהירה על תמיכתה בפלשתינים, אך מעמיקה את שיתוף הפעולה עם ישראל במאבק נגד מוקדי טרור בחצי האי סיני ובעזה.
סעודיה ומדינות המפרץ מרחיבות את הקשר הגיאו-אסטרטגי עם ישראל, למרות הקיפאון בנושא הפלשתיני. ריאד גם מקשה על-כניסת פלשתינים, כולל ערביי ירושלים, לתחומי הממלכה. כמו כל מדינות ערב, סעודיה אינה רואה בנושא הפלשתיני יעד אסטרטגי חשוב, ומסתפקת במלל נדיב המלווה במעש מצומק. לדוגמה, בשנים 1989-1979 העניקה למורדים המוסלמים באפגניסטן סיוע שנתי בסך מיליארד דולרים לעומת 100 מיליון לאש"פ. ב-2018 זכתה סעודיה למחמאות מאונרא על תרומת 50 מיליון דולרים לפליטים פלשתינים, אך במקביל קנה יורש העצר הסעודי יאכטה בסך 588 מיליון דולרים וציור של ליאונרדו דה-וינצ'י ב-450 מיליון דולרים.
ואכן, המזרח התיכון חושף בערוותן תובנות מקובלות של מעצבי-מדיניות ודעת קהל מערביים, הרואים בנושא הפלשתיני גורם מרכזי בסדר היום המזרח תיכוני. מכאן פשר התמיכה המערבית והבינלאומית בפלשתינים העולה על זאת המוענקת, ובדרך כלל נמנעת, על-ידי הערבים.
הפער בין המלל והמעש הערביים, כלפי הפלשתינים הודגש בתום מלחמת השחרור (1949), כאשר ירדן ומצרים השתלטו על יו"ש ועזה ולא שקלו להעביר את השליטה לפלשתינים.
מקור השראה
מדינות ערב אף לא נקפו אצבע צבאית, ובקושי כלכלית ומדינית, בכל אחד מהעימותים המזויינים בין ישראל לפלשתינים: מלחמת שלום הגליל, שתי האינתיפאדות ושלושת מלחמות עזה. למעשה, מדינות ערב רואות בפלשתינים, אש"ף וחמאס כאחד, מקור השראה לטרור בינלאומי ופוטנציאל של איום חתרני וטרוריסטי שחשף צפורנים קטלניות במצרים (1955), סוריה (1966), ירדן (1970), לבנון (1982-1970) וכווית (1990). הן היו מקדמות בברכה (מאחורי הקלעים) עמדה תקיפה יותר של ישראל במלחמתה בטרור הפלשתיני, מתוך ידיעה שריסון ישראלי מהווה רוח-גבית לטרור פלשתיני באזור.
ב-2018 מתדרדר העניין הפלשתיני לתחתית סדר העדיפויות הערבי בהשוואה למאכלת המושחזת, המנותקת מהעניין הפלשתיני, המתקרבת לצוואר משטרים ערביים מהכיוון המגלומני של האייתולות השיעיות באירן, "האחים המוסלמים" הסונים ויוצאי חלציהם כגון דאעש ואל-קאידה, כמו גם חזון האימפריאליזם של ארדואן. המשטרים והרחוב הערביים מתמקדים בצונאמי הערבי (המוגדר במערב כ"אביב ערבי"), המאיים על כל המזרח התיכון ומשתולל עתה בעירק, סוריה, לבנון, תימן, בחריין, אזורי הנפט אל-חסא ואל-קטיף (בעלי רוב שיעי) בסעודיה, עלול להתפרץ בירדן ובמצרים, ועוד.
ב-2018 מעניקה התקשורת המערבית והבינלאומית כיסוי מסיבי לעימותים בין ישראל לחמאס, אך היא נטולת ממצאים על סולידריות ערבית עם הפלשתינים.
האם התקינות הפוליטית המערבית תלמד מהתייחסות הערבים לעניין הפלשתיני, או תתמיד בהתעלמותה ממציאות המזרח התיכון, תוך פגיעה קשה באינטרסים מערביים וביציבות האזור?!

תאריך:  11/10/2018   |   עודכן:  11/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אי-תקינות פוליטית ערבית בנושא הפלשתיני
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ממש לא !
זה נכון  |  11/10/18 14:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ד"ר יעקב קורי
כנגד התחושה הקשה האוחזת בנו על מצבה העגום של המדינה יש רק פתרון סביר אחד - לאתחל מחדש את הכל על בסיס חדש, המביא בחשבון את כל הלקחים שנלמדו במשך שבעים שנה    זאת הדרך היחידה להימנות בין עשרת המדינות הטובות בעולם שהן הכי משגשגות והכי אתיות, והא בהא תליא
עמוס גלבוע
במלחמת יום הכיפורים השלכנו אותו על סאדאת    היום יש שמשליכים אותו על הפלשתינים והאירנים
מירב ארד
האזעקה הופעלה במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב    צירי תנועה בעוטף נסגרו בעקבות פעילות ביטחונית
שמעון רחמים
גם אם השלום היה אמיתי לחלוטין עם לא מוותר על ארצו ומבתר אותה תמורת שלום    על אחת אלף אלפי פעמים שמדובר ב"שלום" כזב שכל כולו חרפה וכניעה "שלום" שמביא חלילה לסכנה קיומית ממש לעם היושב בציון
מרדכי ליפמן
מדינת ישראל 2018: ההבלגה מרימה שוב את ראשה    במקום כוח - אין אונים    במקום תשובה לפורעים - תשישות וחולשה    כך איבד צה"ל את יכולת הרתעתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il