X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הם הוכיחו, מה שכל-כך מובן מאליו בימינו, כי גם יהודים יודעים לעטות על עצמם מדים, לשאת נשק, להילחם
▪  ▪  ▪
לוחמים

את סיפור הגדודים העבריים במלחמת העולם הראשונה, "מגילת הגדוד", חתם הוגה רעיון הגדודים, הסגן זאב ז'בוטינסקי, בדברי פרידה לכל אחד מחבריו, אלפי הלוחמים היהודים: "אתה תחזור אל בני משפחתך, רחוק אל מעבר לים, ושם, כשתעיין פעם בעיתון, תקרא בו בשורות טובות על חיי-חירות של יהודים בארץ יהודית חופשית - על בתי מלאכה וקתדראות, על שדות-חריש ותיאטראות, ואולי גם על צירים ושרים.
"ושקוע תשקע בהרהורים, והעיתון יישמט מן היד, ותזכור את עמק הירדן, ואת המדבר מאחורי רפיח, ואת הרי אפרים מעל לאבו-עין. התעורר אז וקום. גש אל המראה והסתכל בגאון בפניך. הזדקף והתמתח והצדע. זוהי - מלאכתך שלך".
בשבוע שעבר נערכה אזכרה לחללי הגדודים העבריים, במקום מנוחתם מזה מאה שנה בדיוק, בבית הקברות הצבאי הבריטי לחללי מלחמת העולם הראשונה, בהר הצופים בירושלים. שורות שורות ניצבות מצבות האבן האפרוריות, המנציחות אלפי לוחמים בריטים, אוסטרלים, ובני לאומים נוספים, שנרתמו יחדיו ב"מלחמה הגדולה" להכות בגרמנים ובבעלי בריתם הטורקים. בהר הצופים, אבל גם בבאר-שבע, ברמלה, בחיפה וב... עזה. בתי קברות מטופחים, ירוקים, שהוד והדר בריטיים שורים עליהם.
מבין אלפי המתנדבים - אלה שנענו לפני מאה שנה לקריאתם של ז'בוטינסקי וטרומפלדור, פאטרסון ומרגולין, ולחמו לשיחרור ארץ-ישראל מידי השלטון העות'מאני - ארבעים וחמישה לא זכו לשוב בשלום הביתה, לגשת אל המראה לאחר תום שירותם, ולהצדיע לדמותם הנשקפת בה.
אחרי מאה שנה - עם ישראל מצדיע להם!
היכל הקודש
החללים העבריים טמונים לצד אלפי רעיהם הלא-יהודים. אותן מצבות אבן מלבניות, זקורות, ובהבדל אחד - על מצבותיהם מוטבע מגן דוד ולא צלב. הם הונצחו גם בהר האחר, בצידה השני של ירושלים, הר הרצל, באתר ההנצחה ליותר מ-23 אלף ושש-מאות חללי מערכות ישראל, מאז סוף המאה ה-19 ועד לימינו אלה. שמותיהם חקוקים על לוחיות האבן בהיכל הקודש.
הלוחמים היהודיים בגדודי "קלעי המלך" ה-38 וה-39 ידעו, כי בבואם ממרחקים, מארצות הים - בהתגייסותם, בהתנדבותם, בלחימתם בשורות הצבא הבריטי - הם מחדשים את הצבאיות היהודית זו פעם ראשונה מזה אלפיים שנה, מאז ימי בר-כוכבא.
הם הוכיחו, מה שכל-כך מובן מאליו בימינו, כי גם יהודים יודעים לעטות על עצמם מדים, לשאת נשק, להילחם. הם ידעו, כי בכך הם מקרבים את ההכרה הבינלאומית בזכות בני העם היהודי לשוב למולדתם ולחדש בה את העצמאות, כאומה ככל האומות, כמדינה ככל המדינות, וכך היה.
מאה שנה חלפו מאז קרבות מלחמת העולם הראשונה במזרח-התיכון, ומה רבו התהפוכות שהתרחשו מאז בארץ-ישראל. 400 שנה שלטו כאן הטורקים, 30 שנה שלטו כאן הבריטים, תחת כתב המנדט שניתן להם על-ידי חבר הלאומים. ואולם עם ביסוס שלטונם, הם איכזבו את הגדודאים העבריים, שלחמו בשורותיהם, ואת עם ישראל כולו.
שליטי הארץ
הבטחותיהם לעם היהודי, שראשיתן בהצהרת בלפור, להקים בית לאומי לעם היהודי בארץ-ישראל, הופרו אחת לאחת כבר משנות העשרים של המאה הקודמת. בלית ברירה, קמו המחתרות הלוחמות. חוד המאבק לעצמאות ישראל התהפך. הוא הופנה מאז 1930 נגד "השלטון הזר" הבריטי, והביא להסתלקותו.
מזה שבעים שנה - לא הטורקים, לא הבריטים ולא הערבים הם שליטי הארץ הזאת, כי אם העם היהודי, שכונן מחדש אחרי אלפיים שנות, את קוממיותו ומדינתו במולדתו ההיסטורית. מדינה יהודית אחת כנגד עשרים ויותר מדינות ערביות.
מצבות האבן דוממות. הן יכלו לשרוד מאה שנה והרבה יותר, כי יש מי שדואג לתחזוקתן. שאם לא כן - הן עלולות היו להתפורר ולהיעלם ועימן זיכרון המת שטמון תחתן. גם את הזיכרון האנושי-רוחני יש לטפח. זיכרון המתים. וזה תפקידנו. כי באין קולקטיב שיטפח את המורשת וינציחה, המתים נשכחים ונעלמים לחלוטין מן התודעה. זה גורלם של רוב בני אנוש.
יבורכו, על כן, למי שעשו לקיים את האזכרה הזאת לחללי הגדודים העבריים. מצבותיהם שלמות וזקורות, הודות לבריטניה שיודעת לתת כבוד ללוחמיה במקומות נפילתם. פרחים הונחו למרגלותיהן. דפי זיכרון חולקו לבאי הטקס.
מאה שנה לאחר מותם - הגדודאים שלנו אינם נשכחים. גם במקומות מנוחתם האחרונה וגם במוזאון המחודש בבית הגדודים במושב אביחיל. כבוד לסוללי הדרך לצבאיות העברית המתחדשת על אדמת ארץ-ישראל!

תאריך:  17/10/2018   |   עודכן:  17/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
פרשת מינויו של ברט קוואנו לשופט בית המשפט העליון בארה"ב, היא מהמוזרות וההזויות שבפרשות הפוליטיות בארה"ב בתקופת נשיאותו של טראמפ ומבליטה בחריפות רבה את המשבר החוקתי והחברתי אליו נקלעה ארה"ב בעידן אובמה    ניסיונות הדמוקרטים ותומכיהם לפסול את קוואנו לכהונה בכל מחיר, הולידו התעללות ציבורית גסה בשופט בכיר, שנחשב איש מקצוע מעולה, ישר והגון במשך עשרות שנות כהונה ציבורית. לאירוע תהיינה השפעות מרחיקות לכת על ההוויה האמריקנית
יובל לובנשטיין
ישנן דרכים במדינה, שפשוט מזמינות אסון ונראה שאיש לא ממש מתרגש
אורי שרגיל
כל דבר קונים בכסף, תראו לאן הגיעו הסעודים    גם נפט הוא בעצם כסף או צורה נוזלית שלו    כסף הוא כוח וכוח הוא מטרה בפני עצמה המקדשת את כל האמצעים – גם את מקור הכסף
עמי דור-און
עולמך הישן התהפך עליך כאשר גם במגעיך עם אשת חיקך הרשמית אולי היא תוכל לטעון שאנסת אותה, כי באותו רגע ש"בא לך עליה" היא לא רצתה
איתן קלינסקי
מצער, שמפלגת "הבית היהודי" מזכירה לנו תעמולה של מפלגות ותנועות מימים שחורים ואפלים של המחצית הראשונה של המאה ה-20, שאנחנו היהודים היינו קורבונותיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il