X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: קרדיולוגיה - מדוע התמותה בקרב נשים גבוהה משל הגברים? טיבי יועץ אש"ף, זוכרים? ולקינוח האם אתה מאושר?
▪  ▪  ▪
לא רק גברים [צילום: AP]

נשים במד"א
העובדה ששיעור ההישרדות של גברים בהתקפי לב ברחוב גבוה ב-23% יותר מאשר אצל נשים אומרת דרשני. מתברר שהלחיצה באזור היא שם המשחק. אנשים נמנעים מלבצע פעולה זו אצל נשים זרות, והדבר עלול לעלות להן בחייהן.
אז נכון שהטרדת נשים עלתה לכותרות הראשיות וּמרתיעה גברים מכל מגע בהן. אולם עם כל הכבוד, כשמדובר בפיקוח נפש גם לפי ההלכה אין לשלול כל מגע באישה. ועם זאת, קיים חשש שהנושא ינוצל לרעה למגע אסור.
מן הראוי אפוא שמשרד הבריאות, מד"א וארגוני ההצלה יֵצאו בקמפיין ציבורי לגברים וּלנשים כאחת לעבור קורסי החייאה ועזרה ראשונה, ויעלו את מוּדעות הציבור לחשיבות הנושא. וכך נשים תהיינה זמינות תמיד לטיפול חרום בנשים. וּבא לציון גואל.
לא שינה את עורו
שדרן פופולרי בגל"צ הביע פעם את התפעלותו מיועצו של ערפאת, ח"כ אחמד טיבי, שהפך לחביב הקהל והח"כים במשכן. איך שגלגל מסתובב. האומנם?
שדרן יקר (וכל היֶתר), עם כל הכבוד, יועצו של אשף המחבלים לא שינה את עורו. שים לב לתוכני נאומיו האנטי-ישראלים. אז מה כן? לשונו החלקלקה היא כלי הסוואה מובהק למדיניותו העויינת את המדינה. וּמה עוד שבזכותה הוא לא בוש להישבע בפיו אמונים לכנסת, כשחרב פיפיות בידיו. וכך, הוא כמו עמיתיו הפלשתינים אויבי המדינה והעם ברשימה המשותפת, צוחקים כל הדרך לחשבון הבנק המנופח, ועל הממשלה הפרייארית שמממנת אותו בלי הפסקה.
האם אתה מאושר?
טולסטוי, כזכור, אמר שכל המשפחות המאושרות הן אותו דבר, ורק המשפחות האומללות שונות כל אחת על-פי דרכה. דומני שמאז אותה אמירה מפורסמת, של הסופר הנודע, זרמו מים רבים בנהרות חיינו ונופצו מיתוסים לא מעטים, שרווחו בדעת הקהל. אחד מהם הוא שהעושר הוא מתכון לאושר, מיתוס שחוזר ומתנפץ על סלעי המציאות.
חז"ל כבר אמרו: "איזהו מאושר השמח בחלקו". מכאן שהאושר הוא תוצר של פנימיוּת האדם, ואיננו תְּלוי נסיבות חיצוניות, פוליטיות, כלכליות או אישיות. האושר הוא סיבה ולא תוצאה. האושר הוא פרי אמונה וחשיבה חיובית ותלוי ביחסו הסובייקטיבי של האדם, ובפרשנותו האישית, לנתונים אוביקטיביים. ייתכן אדם בעל-רקע מעולה, אך הוא אומלל נפשית, ולהפך - אדם מאושר למרות גורלו המַר.
לכן אני מפקפקת בתועלת של תעשיית האושר המסחרית, ובעצות ה'אינסטנט' למיניהן, בשיטת ה'עשה ו'לא תעשה' כיצד להיות מאושרים, ומאמינה בעבודה העצמית של האדם על מידת האושר. רק אז הטכניקות השונות כמו דמיון מודרך, תרגילי הרפייה' ואיך לא, הומור, יכולות להיות כלים מועילים בדרך להקניית האושר.
עם זאת ניתן להתאמן בשמחה. לשגר חיוך מדי בוקר אל הראי, להתאמן ברשימה יומית של הכרת תודה, בעזרה לזולת ועוד. כי אחרי המעשים, כידוע, נמשכים הלבבות.

תאריך:  22/10/2018   |   עודכן:  22/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
ישראל וחמאס מפגינים איפוק בניסיון לקדם הגעה להסכם רגיעה ברצועת עזה בתיווך מצרי. חמאס לא יפסיק את קמפיין "צעדות השיבה" אך הוא מוכן להוריד את רף האלימות, בתמורה פתחה ישראל את המעברים והיא צפויה לאשר הכנסת סולר לרצועה
עו"ד אבי סטוקהולם-כהן
מגמת צמצום ענף התובענות הייצוגיות על-ידי בית המשפט העליון הובילה לחיסול מסלול הגשת תביעות ייצוגיות בסוגיות הארנונה, למעט במקרים חריגים
יעקב עמר
הואיל וכידוע נושא הידיעה - "חשש" - הינו עניין מופשט לחלוטין, יכול היה העיתון לדווח באותו אופן על "פחד", "בהלה" ושאר ברכות מסוג זה ואנו הקוראים כצאן אחר רועו נחשוש, נפחד ונתבהל
חיים משגב
כיום אנחנו יודעים שגם ערפאת, ולא רק אבו מאזן, לא היה מסכים להכיר בישראל כביתו הלאומי של העם היהודי ושהוא בוודאי לא היה מסכים לוותר על "זכות השיבה"
נסים ישעיהו
כל העולם חשב שלעבוד אלילים זה הדבר הנכון ואברם היה היחיד שחשב אחרת    כל העולם חשב שאין בעיה שמישהו יאמין בא-ל אחד ובלבד שישמור את זה לעצמו, כמו שם ועבר למשל, אבל אברם התעקש לשכנע את כל העולם באמת כפי שהיא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il