X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כרבע מכלל אוכלוסי אירן, בעיקר הצעירים, שרויים בדיכאון, פשוטו כמשמעו גם בגלל המצב הכלכלי המעורער, גם בגלל הבצורת, גם בגלל זיהום האוויר, גם בגלל חוסר התקווה
▪  ▪  ▪
תחושת יאוש [צילום: איברהים נורוזי/AP]

מה אנחנו באמת יודעים על אירן מלבד טילים, גרעין, חומייני וחאמנאי? מה באמת ידוע לנו על המצב הפנימי במדינת ענק זו, הלפותה בידי "משמרות המהפכה"? נכון, לא הרבה וחבל. כי למה שקורה בתוך המדינה פנימה יכולה להיות בעתיד השפעה דרמטית על המשך מהלכיו התוקפניים של המשטר האירני בזירת המזה"ת.
כל המומחים מבינים שאירן השיעית לא רק ממשיכה במאמציה להגיע לאופציה גרעינית, תוך הונאת העולם המערבי המיתמם, כדי להשתמש בו בבוא העת נגד ישראל, אלא שבינתיים היא שולחת זרועותיה צפונה ודרומה, גם כדי להקיף את ישראל בטבעת מאיימת וגם כדי להתעמת עם מדינות ערב הסוניות, וסעודיה בראשן.
האג'נדה החתרנית שלה היא ליצור רצועה שיעית בשליטתה עד הים התיכון. כמו רוסיה, גם לאירן יש שאיפה להקים נמל משלה לחוף הים התיכון. יותר מכך, מטרתה הבלתי מוסתרת היא ליצור חזית כפולה בצפון נגד ישראל - בסוריה ובלבנון (חיזבאללה).
היא מצליחה בכך. בסוריה אירן מתבססת והולכת, גם צבאית, גם כלכלית, גם דמוגרפית, כאשר היא מיישבת שם תושבים שיעים במספרים גדלים והולכים. בלבנון היא ספקית הנשק לצבא החיזבאללה, שכבר כיום מצוייד בכ-150 אלף טילים ורקטות. בקרוב אף יצויידו במערכות לדיוק טילים.
משאת נפש
המשטר באירן, למרות עזות המצח שלו כלפי העולם, למרות שאיפותיו התוקפניות באזורנו, למרות שנאתו היוקדת לישראל, יש בו מידה של רציונליות, והוא מכלכל צעדיו לאט ובזהירות. מבינים שם היטב, כי כל מכה על ישראל תיענה במכה כואבת פי כמה, אם זה בטהרן ואם זה בביירות. הם כבר חשו בכך על אדמת סוריה. אם יקום עליו עירעור לא מהמערב זה יבוא, כי אם מהבית פנימה.
הנשק הגרעיני, משאת הנפש האירנית, אינו רק איום על שכנותיה, אלא הוא גם במידה מסוימת תעודת הביטוח של המשטר האכזרי כלפי נתיניו. המנהיג העליון עלי חאמנאי בוודאי ער להלכי הרוח המרדניים השוררים בקרב בני עמו. למצב הכלכלי המעורער. לזעם הגובר על המשטר, שמפנה את מרבית כספו להתפשטות, להתחמשות ולהתגרענות, ולא לטובת האזרחים.
הסנקציות, ההגבלות על רכישות הנפט - מקור ההכנסה העיקרי של אירן - שעליהן הכריזה ארה"ב, ואמורות להיכנס לתוקפן ב-4 בנובמבר, מגבירות את התסיסה הפנימית. הן תשפענה לרעה על כל אזרח ואזרחית באירן.
הנה עדות מדהימה ששמענו בסוף השבוע ממקור אירני רציני ביותר ("אני תומך בנבחרת אירן בכדורגל"), על מה שמתרחש באירן פנימה. כרבע מכלל אוכלוסי אירן, בעיקר הצעירים, שרויים בדיכאון, פשוטו כמשמעו. גם בגלל המצב הכלכלי המעורער, גם בגלל הבצורת, גם בגלל זיהום האוויר, גם בגלל חוסר התקווה. עוני גובר, ועימו השימוש בסמים. בעלי יכולת רוכשים דירות בטורקיה. מקווים לצאת מארצם בעת צרה. אין ביטחון פנימי.
תקיפת דמים
מפחיד מה שקורה בכבישים, מעיד אותו מקור-יודע-דבר, נהגים רוצים להרוג זה את זה, צורחים זה על זה. תרבות השקר גוברת, כי המשטר משקר. בששי בבוקר המונים יושבים בפתחי הבתים על נרגילה וחשיש. תחושת ייאוש. שואלים בגלוי באין מענה: למה הכסף נשלח לסוריה ולא ניתן לנו, האזרחים?
האם כל זה יוביל למהפכה נגדית, להפלת המשטר הצבאי-דתי? אותו מקור, חוקר אירן ואזרח שלה לשעבר, משיב בשלילה: איך אפשר לבנות אופוזיציה רצינית כאשר איש אינו סומך על רעהו? איך אפשר לחולל מהפכה כאשר הציבור שרוי בדיכאון? ועם זאת כבר ראינו הפגנות, ואף תקיפת דמים של מצעד צבאי בצפון המדינה.
בישראל עוקבים בהתמדה אחר המצב הפנימי באירן, אויבתנו המסוכנת ביותר, בתקווה כי אכן תתרחש בעתיד מהפכת צעירים נגד "משמרות המהפכה" ושלטון האייתולות. ספק אם זה יקרה בקרוב. המשטר האירני ממשיך בשלו, מתבסס בסוריה, ואינו מתכוון לצאת ממנה. את תוכנית הגרעין לא יעצור. עם סנקציות ובלי סנקציות, היחס לישראל - זה הדבר האחרון שישתנה באירן.
אירן מהדקת את טבעת האיום עלינו - מסוריה, מלבנון, מעזה. ואולם ההרתעה ההדדית בינתיים עובדת. מול סוריה, מול לבנון, מול עזה - צה"ל נותן את המענה הטוב ביותר לביטחוננו. מכל הבחינות, תושבי אירן האומללים יכולים רק להתקנא באזרחי ישראל.

תאריך:  23/10/2018   |   עודכן:  23/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה קונפורטס
בכל יום מוכח יותר ויותר שלא למדנו כלום מרצח רבין ושההסתה שהייתה אז וזעזעה את כולנו היא כאין וכאפס לעומת מה שקורה כיום - בעיקר ברשתות החברתיות    קווים לדמותה של ההסתה – מ-1995 ועד היום
ארי בוסל
ד"ר ורדי, אב ההיי-טק, המטייל בעולם ונפגש עם שועי עולם ומנהיגיו, הצלחת להפתיע אותי    אין ספק שההשגים בארץ בתחום הטכנולוגיה כבירים, אך אם הגוף רקוב (לפי ראות עיניך), הכסות הטכנולוגית מכניסה כסף רב, אך לא פותרת את בעיית הסירחון והרקבון
אסתר שניאורסון גרי
בערבה נישארו 30 קמ"ר של קרקע שהופרתה על-ידי חצי תריסר קיבוצים. למרות שפורמלית יוחזרו הקרקעות לריבונות ירדן, הן תוחכרנה לישראל לאורך שנים (לא חשבו ש-25 עוברים ביעף)
יוני בן-מנחם
מאז הכרזת טראמפ על ירושלים כבירת ישראל הגבירה הרש"פ את פעילותה הבלתי חוקית במזרח העיר בניגוד להסכם אוסלו. בחודש האחרון מתמקדת הרש"פ במלחמה בפלשתינים שמוכרים קרקעות ובתים בירושלים ליהודים, במסגרת הזו נחטף לאחרונה לרמאללה מתווך פלשתיני בעל אזרחות כפולה ישראלית ואמריקנית
ראובן לייב
עובדה מצערת היא שאנחנו לא מצליחים לקבוע ולשרש כראוי זיכרון ממלכתי למי שהיה אישיות כה דגולה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il