X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
זוהר בן-אשר מנהל אקדמי המרכז האירופי למחקר ומימון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
נתניהו יכריז על נבצרות, על כך שבעת החקירות בהן הוא עסוק הוא איננו רוצה לפגוע בניהול המדינה ולכן הוא יצא לנבצרות, או לחופשה ללא תשלום, כשהוא ממנה מישהו אחר שימלא את מקומו לתקופה, אולי את איוב קרא
▪  ▪  ▪
נתניהו. פתרון קל [צילום: אבי אוחיון/לע"מ]

ראש ממשלת ישראל טרוד - במידה זאת או אחרת - בחקירות הרבות הסובבות אותו. ייתכן שבגין בטחונו הרב בכך ש"אין כלום כי לא היה כלום" ולכן גם לא יהיה כלום, מידת הטרדה בחקירות קטנה. אבל אפילו יואב קיש אומר שמצב שבו ראש ממשלה נמצא תחת חקירות איננו מצב ראוי ולכן, אולי, צריך להידרש לכך ולפתור את הפלונטר.
במצב דומה, עת שראש הממשלה אולמרט היה נתון לחקירות - הרבה יותר פשוטות והרבה פחות מסובכות ועל עבירות בהיקפי כספים קטנים יותר - היה זה ראש הממשלה דהיום, בנימין נתניהו שקבע נחרצות כי ראש ממשלה הנתון תחת חקירות איננו יכול לתפקד כראש ממשלה וכי עליו לפרוש, מה שאולמרט עשה, בסופו של דבר.
אבל, כפי שהדברים קורים בקיסרות נתניהו, לא כל מה החל על אחרים חל גם על הקיסר נתניהו. כאן יוצאים מלחכי פנכתו וכל עדת החנפנים המקיפה אותו חוצץ נגד דרישה שנתניהו יסתלק מכס ראש הממשלה לתקופת החקירה. עבורם, הדרישה הזאת היא לא פחות מניסיון לעוות את רצון הבוחר (שאגב, לפחות מבחינת החוק, לא בחר בנתניהו, אלא בליכוד - שהוא היה המפלגה שכתריה את נתניהו והחליטה שהוא יהיה ראש הממשלה מטעמה).
יתרה מכך, ראש הממשלה ולהקתו, המכינים עצמם לקראת הגשת כתב-אישום כנגדו, טוענים כבר עתה כי אפילו יוגש נגדו כתב אישום - ואפילו היה ויורשע - אין בכך משום סיבה מספקת לכך שהאיש יסתלק מכהונתו כראש ממשלה.
צריך, אם כך, למצוא פתרון שגם ישביע את הארי וגם יותיר את הכבש שלמה. שגם הגדול שבפושעים לא יסולק מכיסאו סתם כך, רק בגלל שיועץ משפטי כלשהו (במקרה של נתניהו - זה שהוא עצמו מינה) החליט להגיש נגדו כתב-אישום.
מציאת פתרון שכזה חשובה עוד יותר לאור הפרנויה המאפיינת את ראש הממשלה וסביבותיו, למשל, הפחדים עליהם מדווח אצל ראש הממשלה כי הנשיא לא יטיל עליו הרכבת ממשלה לאחר הבחירות גם אם מפלגתו תהייה הגדולה ביותר. האמת היא שלא ממש ברור מדוע זה מפחיד את נתניהו. את הממשלה האחרונה בראשות בן-גוריון, בשנת 1961, הרכיב עבורו לוי אשכול, כך שלאור העובדה שאין זה הכרחי שראש הממשלה יהיה זה שגם מרכיב אותה. אבל את ביבי זה מפחיד, שכן הוא חושש, כנראה, שאם יהיה זה מישהו אחר שירכיב את הממשלה, ייתכן שהמרכיב יחליט לבחור כראש ממשלה מישהו אחר ולא אותו, המלך נתניהו הראשון.
אז יש לזה פתרון. ואפילו קל. יכריז נתניהו על נבצרות, על כך שבעת החקירות בהן הוא עסוק הוא איננו רוצה לפגוע בניהול המדינה ולכן הוא יצא לנבצרות, או לחופשה ללא תשלום, כשהוא ממנה מישהו אחר שימלא את מקומו לתקופה, אולי את איוב קרא.
או אז הכל יהיה פשוט יותר ראשית, כל העולם יראה כמה נתניהו חסר וחיוני לניהול המדינה. שנית, היה והחקירה תגמר בלא-כלום, כפי שסבור נתניהו ומחרים-מחזיקים אחריו כל עדת מחנפיו, יוכל נתניהו לשוב ברוב הוד והדר לתפקידו נקי כשלג וזך כתניוק. אם, לצערם של כולם, יוחלט להגיש נגדו כתב-אישום, אפשר אפילו לוותר על הנוהג שנקבע בתקדים דרעי ופנחסי שבו קבע בג"ץ כי שר אינו יכול להמשיך בתפקידו אם הוגש נגדו כתב אישום - קל וחומר ראש וראשון לשרים. אפשר שנתניהו ימשיך בנבצרותו - או בחופשה ללא תשלום עד-אשר יסתיים ההליך המשפטי.
נראה שזו איננה רק התפיסה ההגיונית ביותר, אלא שראוי שדווקא חסידיו השוטים של נתניהו יאמצו. כך יוכלו לשכנע עוד אנשים שבאמת בלי נתניהו העולם עומד לפני חורבן ממשי.

תאריך:  24/10/2018   |   עודכן:  24/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נבצרות
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
תשכח מזה
ארי כספי  |  24/10/18 18:52
 
- קוףשלא רוקד טוב=טועןקרקע עקומה
ע_הראל  |  28/10/18 06:35
2
עוד פרעסר סמולני שחולה בשנאת ל"ת
נתניהו  |  25/10/18 23:21
3
אתה שכיר עט עבור המימון שלך? ל"ת
צריך להתפרנס...  |  27/10/18 23:15
4
זה שאין לו מחליף לא הופך אותו ל"ת
ליותר מזבל  |  27/10/18 23:26
5
התשובה היא:לא. ל"ת
אברהם 101010  |  27/10/18 23:48
6
שמאלני טוב=שמאלני סובל
דורון.צ  |  28/10/18 00:11
7
הצטרפות לקריאתו של שמואל
הצטרפות  |  28/10/18 05:00
8
יד נעלמת בוחשת ותופרת
יעקב יעקב  |  28/10/18 07:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס התייצב לצדה של סעודיה בפרשת חאשוקג'י כדי לא לאבד את הסיוע הכספי שלה ולנקום בקטר. גורמים בכירים בפתח מעריכים כי פרשת חאשוקג'י תשרת בסופו של דבר את הרש"פ
יורם דורי
אין ספק כי הריחוק בשנים, הגדל מדי יום, מימיו הראשונים של סיפור העלייה לארץ ישראל מחייב הקמת אתר שיעביר סיפור מופלא זה לאזרחי ישראל (בעיקר לבני הנוער) ולתיירים. טרמינל הנוסעים ביפו יכול וצריך להיות כזה    זהו "האליס איילנד" שלנו
רפי לאופרט
עת להכריע בשאלת ההירארכיה בין גורמי השלטון ורשויות השלטון בישראל כמדינה דמוקרטית    "מהפכה שיפוטית" שכולה פרשנות של בית המשפט לגבי מהותו של הריבון, מהי דמוקרטיה, מקור סמכותו של בית המשפט ותיחומה ואת מי הוא אמור לשרת - איננה "מהפכה" אלא הפיכת חצר פסולה
יצחק מאיר
על אליעזר שפר ועל מתי דרובלס, חברים לדרך שהלכו יחדיו ויחדיו עצרו בה    שניהם יום אחד, יחדיו על אותו עמוד, ואני כמעט לא ראיתי
מרדכי ליפמן
פרופ' יפתח-אל: "מחאת האוהלים ב-2011 הייתה אכן ניסיון של הדור האשכנזי הצעיר לבצע הפיכה, "לא דרך מינויים הסתדרותיים ופוליטיים וגם לא דרך הממסד הצבאי, האקדמי והכלכלי, אלא דרך מאהלי הרחוב וכיכרות העיר    הוא אינו מניף סיסמאות של "שלום וביטחון", או "צמיחה כלכלית", אלא "צדק חברתי" ו"מדינת רווחה"    אלא שניסיון זה, במבחן התוצאה, נכשל באופן חרוץ    נתניהו זכה בנצחון מובהק בבחירות שלאחר מכן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il