X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הטיעון העיקרי של ישראלי היה שהפוקדים שאספו נתונים בקרב האוכלוסייה המוסלמית היו מוסלמים והם הגזימו בהבאת נתונים על הילודה והמעיטו בהבאת נתונים על התמותה
▪  ▪  ▪
הנציב העליון ארתור ווקופ [צילום: אריק מטסון, לע"מ]

ממשלת המנדט פעלה להקמת בית לאומי לערבים - לא ליהודים. זוהי המסקנה ממאמר שפירסם ב-12 לספטמבר 1946 נ.ישראלי בעיתון "דבר" שכותרתו: "על להטי הסטטיסטיקה" של ממשלת המנדט. המאמר דן בשני נושאים עיקריים: ההגזמה לגבי נתוני הריבוי הטבעי המוסלמי וההתעלמות מההגירה הבלתי חוקית מארצות ערב.
א.הדיון על הריבוי הטבעי
ישראלי כתב שהוא מודע לכך שמקובל לתת פרשנויות שונות לנתונים סטטיסטיים אבל, לא מקובל לפרסם נתונים לא מדויקים וזה מה שעשתה ממשלת המנדט. לעובדה זו, קבע ישראלי, היו השלכות חמורות מפני שוועדת החקירה האנגלו-אמריקנית הסתמכה על נתונים אלה וכן גורמים שונים בעולם, כולל באקדמיה.
הטיעון העיקרי של ישראלי היה שהפוקדים שאספו נתונים בקרב האוכלוסייה המוסלמית היו מוסלמים והם הגזימו בהבאת נתונים על הילודה והמעיטו בהבאת נתונים על התמותה. ישראלי הצביע על כך וציין שזאת הייתה תופעה נפוצה בעולם הערבי והביא כדוגמה את התיקונים שביצעה ממשלת מצרים בנתונים. במצרים התברר שהריבוי הטבעי לא היה 2% אלא רק כ-1.59% בממוצע שנתי. על-פי הנתונים שפרסמה ממשלת המנדט היה הריבוי הטבעי המוסלמי בארץ הגבוה ביותר בעולם והגיע ל-2.53% בממוצע שנתי.
ישראלי טען במאמרו שכאשר עיבדו במחלקה לסטטיסטיקה של ממשלת המנדט את הנתונים שנאספו עבור המיפקד של 1931 והישוו אותם לאלה של המיפקד מ-1922 ולפרסומים השנתיים של המחלקה לסטטיסטיקה הם גילו עודף של כ-80,000. ישראלי טען שנעשה תיקון של נתוני הגידול השנתי של האוכלוסייה המוסלמית והממשלה קבעה שהגידול נבע מריבוי טבעי.
ממשלת המנדט הגישה לוועדת החקירה טבלה שעל פיה האוכלוסייה המוסלמית גדלה בין 1922 ל-1944 ב-473,000 ו- 98% מהגידול היה תוצאה של ריבוי טבעי.
ב. התעלמות מההגירה הבלתי-חוקית המוסלמית
ממשלת המנדט דיווחה לוועדת החקירה שתופעת ההגירה המוסלמית לארץ הייתה זניחה ולא עלתה על 4% ממוצע שנתי. באשר לטענות הסוכנות היהודית שקיימת הגירה בלתי-חוקית, ממשלת המנדט השיבה שאין לה נתונים על כך כי זו הייתה הגירה עונתית-זמנית. ישראלי טען שממשלת המנדט התעלמה לחלוטין מהעובדה שגבולות הארץ היו פתוחים כל השנים לרווחה להגירה מעבה"י, ממצרים ואפילו מסודן ומכך שלא רק שהמהגרים הללו לא חזרו לארצותיהם אלא אף הביאו לארץ את משפחותיהם. ממשלת המנדט התעלמה משכונות המהגרים הגדולות שקמו בערים ומהיבוא הבלתי-חוקי של נשים שמחירן נמוך מהארצות השכנות כדי לשמש כלות לאוכלוסייה המוסלמית.
ישראלי הביע את תיסכולה של האוכלוסייה היהודית מהעובדה שבניגוד למהגרים היהודים המהגרים המוסלמים הבלתי-חוקיים נכנסו ללא סרטיפיקטים, לא נדרשו כמו היהודים להציג הון ומעל לכל - לא רדפו אותם ולא הכניסו אותם למחנות הסגר. בקיצור, בריטניה פעלה בניגוד להצהרת בלפור ובניגוד לסעיפי הסכם המנדט הבריטי עם חבר הלאומים. בריטניה פעלה להקמת בית לאומי לערבים, לא ליהודים.

הערה: זהו קטע קטן מתוך סיפרי: מתי ואיך היגרו הערבים והמוסלמים לארץ בתקופת המנדט הבריטי, 1917 - 1948, מ-515,000 ל-כ-1,200,000. הספר יצא לאור בשנה הבאה. בספר יובאו מחקרים על הנושאים הללו.
תאריך:  28/10/2018   |   עודכן:  28/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להטוטי הסטטיסטיקה של ממשלת המנדט
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כשקראתי
שמ   |  28/10/18 14:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
האולטימטום החדש לרגיעה שהציב חמאס לישראל - תשלום חודשי מזומן במיליונים עד יום חמישי הקרוב או שיפנה להסלמה
יוני בן-מנחם
סבב אלים נוסף הסתיים בסוף השבוע ברצועת עזה במהלכו נורו עשרות רקטות לעבר ישראל ובתגובה תקף צה"ל מטרות בעומק הרצועה    אירן היא שהציתה את הסבב באמצעות ארגון הג'יהאד האיסלאמי ובשתיקה של ארגון חמאס כדי לנסות ולהשיג את מטרותיה האזוריות.
אירן איננה מרוצה מהמעורבות של מצרים בתיווך בין ישראל לחמאס להשגת רגיעה ברצועת עזה
עומר כרמון
שתי נפגעות חרדה בעיר שדרות    חלק מהרקטות יורט בידי כיפת ברזל    צה"ל תקף עשרות יעדי טרור של חמאס והג'יהאד האיסלאמי: "רואים גם במשטר הסורי ובכח קודס האירני כתובת לאירוע. העברנו מסרים ברורים ברוח הזאת"
עומר כרמון
יו"ר יש עתיד: "ארבע שנים הממשלה הזאת לא הצליחה להחליט מה היא עושה. זה מה שקורה כשאין מדיניות"    ח"כ חיים ילין: "יותר מדי זמן שאנחנו חשים לבד מול הטרור"    ח"כ מרב מיכאלי: "עכשיו ביבי כבר לא מנהל מו"מ עם חמאס אלא עם הג'יהאד האיסלאמי"    ח"כ עמיר פרץ: "צריך לגור בשדרות כדי להבין את הפער בין ההצהרות של ראש הממשלה לבין המציאות בשטח"
עומר כרמון
שעות אחדות לפני ההתפרעויות הקשות לאורך הגדר ושיגור הרקטות לישראל, אמר אביגדור ליברמן: "יש לי תקווה ואני מעריך ששישי זה יעבור שקט יותר. אתמול והיום נכנסו משאיות דלק. דלק קטרי ודלק נוסף"    "כדי להבין את המגמה צריך לפחות עד סוף חודש נובמבר לראות מה יקרה ואז אפשר יהיה להסיק מסקנות. חמאס כל פעם מעלה דרישות נוספות מעבר לדלק"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il