רשתות האופנה והיבואנים בונים להם מספר קולקציות בשנה, על-מנת לרענן ולחדש את המדף ללא הרף. פעם היה נהוג ללכת על שתיים-ארבע קולקציות בשנה, לפי עונות השנה ואילו כעת המגמה היא להגדיל את מספר הקולקציות, קרי המופעים בכמויות קטנות יותר.
יבואני האופנה והרשתות בישראל, עוברים בשנים האחרונות, חורף קצר ושחון יחסית, עם מספר ימי מכירה הנמוכים מ-100, דבר המקטין באופן משמעותי את המחזור (שהוא גבוה יותר לפריט - בחורף) ואת הרווח בשקלים למוצר, דבר שמשבש להם את התמחור ומחייב אותם לחשוב בדרכים יצירתיות.
אם בעבר "שיחקו כל רשתות את המשחק המקדים", קרי הכניסו סחורת חורף במחיר יקר/מופקע, חיכו 30 יום והורידו ב-30-20% ואחר-כך "נתנו 70% הנחה" - מדוע כל המשחקים המיותרים האלה שיש כל-כך מעט ימי מכירה לאופנת החורף??!
האם לא נכון יותר להכניס את הסחורה במחיר "סוף עונה"/סביר ופשוט למכור? ולחסוך גם הוצאות פרסום מיותרות המכריזות על "המבצעים הרטובים" ועל הוצאות תפעול בחנות על שילוט ושינוי מחירים?
הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש (במיוחד שהוא מסלול קצר המתקצר מדי שנה) ולהפעיל את העסק אחרת ואולי לצאת ממנו גם בחיוך לשני הצדדים??