X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המדינה, היא נוכחת מאוד במופשט של ממש, אבל למדינה אין רחוב, וילדים לא רצים בה, ואין בה מול, ועל כן גם לא שכנים
▪  ▪  ▪
המקום בו עומד ביתו של אדם [צילום: דוד כהן, פלאש 90]

מוקדש לידידי ראש העיר דוד א.צ
ביתו של אדם עומד בעיר או בכפר. יש לו רחוב. הוא יוצא בו כל בוקר, שב בו כל ערב. ברחוב שלו הולכים ילדיו לבית הספר. למגרש המשחקים. הוא מכיר את השכן ממול. יודע את שמו. אומר לו שלום. תומך באמו הזקנה המבקשת לעבור את הכביש המעורר חרדה תמיד בדרך אל סניף הדואר הקרוב. הוא לא יכול לסלוח לרכב שאינו עוצר במעבר חצייה מפני שזאת לא פעם ראשונה ולא רכב אחר. הוא מכיר את השוטר שיאמר לו שוב כי צריך להיזהר מפני שאין מה לעשות. החנויות למיניהן, הקרובות והמרוחקות ידועות לו היטב, אלה שהוא בא בהן ואלה שלא נפתחו אלא בעבור מי שיכול להרשות לעצמו להתפתות או בעבור מי שלא יכול להרשות לעצמו יותר מלחם לאכול ובגד ללבוש.
בית התפילה שם חוגגים חתנים וכלות בפרחים לבנים או לוהטים או סופדים למתים בשחורים עומד במקומו תמיד כפי שעמד כשהיה עוד ילד. אז לא ידע שיש בית עלמין בעיר. עכשיו הוא יודע. זה כך עיר, או כפר, היינו הך, לבד מן הזרות היכולה להיות צנועה בכפר והיא בלתי נמנעת בעיר, אבל זה כך, זה המקום הקטן בעולם הגדול בו עומדות העריסות, ומתנגנים הניגונים, ונשמעים סיפורי האגדות, ופורחות אותיות, וסוערים הנעורים, וניצתות אהבות, ועולים ויורדים במעלות, בשמחות ובעיצבונות, בתקוות ובפחי נפש, עם אהובים ועם אוהבים ועם מתנכרים על לא מה ועם אנשים ונשים שעוברים כצללים בכיכרות ובסימטאות שלכולם יש שמות של מה שהיה ושל מה שיושבי אותה עיר או אותו כבר קיוו בשעתו שיהיה.
והמדינה, הו המדינה, היא נוכחת מאוד במופשט של ממש, אבל למדינה אין רחוב, וילדים לא רצים בה, ואין בה מול, ועל כן גם לא שכנים. לא קמים במדינה בבוקר ולא שבים בה הביתה עם ערב. היא נוכחת מאוד. בכל שטרות הכסף. בדרכונים. בגבולות. בחזיתות. בקסרקטינים. בארמונות. בחוקים ובמשפטים.
אדם עץ השדה. מדינה היא היער. צילה גדול. אבל דגליה כולם מתנוססים בערים, בכפרים, שם שרים לה, שם מתעטרים באצטדיונים בצבעיה. שרים את המנונה. שם היא קיימת אחרת. מאוד, אך רק מפני שבמקום בו עומד ביתו של אדם, היא מוצאת גם את ליבה.

תאריך:  01/11/2018   |   עודכן:  01/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות - רשויות מקומיות
איציק וולף
תומר גלאם, שמילא בשנה האחרונה בפועל את תפקיד ראש העיר לאחר השעיית שמעוני בשל כתב האישום החמור שהוגש נגדו, ניצח בפער של 400 קולות    "חווינו חוויות לא נעימות, ועכשיו נחזיר את העיר למקום הנכון"
איציק וולף
בתום עשר שעות של ספירת כ-1,500 מעטפות החיילים והאסירים התברר כי ד"ר עליזה בלוך ניצחה את ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, ותחליף אותו בתפקיד    "עם ישראל מסתכל הבוקר על העיר בית שמש ומתעורר לתקווה חדשה. בית שמש החליטה לבטל את החומות והמחיצות"
יוסי ברנע
אסור להצביע בשום פנים ואופן לרון חולדאי כמו גם למיטל להבי ולרשימת מר"צ    כידוע מר"צ היא בעד זכויות האזרח עד שזה מגיע להולכי רגל!
ארי בוסל
כאן, במקום תזכורות חכמות (מהסוג שאני מוחק מיד), עוברים ברחובות במכוניות עם רמקולים, ומנהלים חד-שיח עם כל תושבי השכונה בסגנון "כל אישה ובת מדליקה נר של שבת"    אין לי כל מושג מה הם מקשקשים, אך הרעש בוקע וחודר מבחוץ, ואין מה לעשות
מירב ארד
אחוז ההצבעה עלה ל 60% אחרי 10 שנים בהן עמד על כ50% בלבד    מערכת תוצאות הבחירות של משרד הפנים קרסה ותוצאות האמת לא הגיעו בזמן    השר דרעי: שמח שיותר מצביעים מימשו את זכותם הדמוקרטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il