X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חברות השקעה מציעות מימון להליכים משפטיים, תמורת אחוזים מהסכום שייפסק לטובת התובעת. זהו פתרון מצוין לחברות טכנולוגיה צעירות, הנאלצות להתמודד מול חברות רב-לאומיות עתירות משאבים
▪  ▪  ▪
פתרון פשוט [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]

יזמים ואנשי חדשנות ישראלים מוצאים עצמם לעיתים קרובות בעמדת נחיתות במהלך התדיינות משפטית מול גופים גדולים, בעלי כיסים עמוקים. חברות טכנולוגיה ישראליות ממגזרים שונים, במיוחד חברות קטנות ובינוניות, נוטות לסבול ממחסור במשאבים ומהעדר הביטחון הדרוש לפתיחת הליכים משפטיים נגד תאגידים רב-לאומיים, בדגש על ערכאות משפטיות מעבר לים. גם כאשר יש לחברות הללו עילות וטענות מבוססות, הן לרוב מעדיפות לא לפעול.
כאן נכנס לתמונה נושא מימון הליכים משפטיים - פעילות משגשגת, במסגרתה חברות השקעה מציעות משאבים לכיסוי עלויות ההתדיינות המשפטית, בתמורה לנתח מתוצאות ההצלחה. למעלה מ-25% מהיועצים המשפטיים הפנימיים בארה"ב מדווחים על שימוש בהן במימון התדיינות משפטית, ורובם הגדול מתכננים לשכור גופים מממנים כאלה בעתיד. המודעות ליתרונות התהליך נמצאת בעלייה מתמדת, במיוחד ככל שחברות טכנולוגיה קטנות ובינוניות מבקשות לתבוע את זכויותיהן בסכסוכים המאיימים על קיומן.
על-אף שסכסוכים משפטיים מוכרעים בהתאם לעובדות ולהוראות החוק, לא פעם פערים במשאבים הכלכליים בין הצדדים לסכסוך מובילים לאי הגעה לתוצאה הרצויה. תאגידים רב-לאומיים, בעלי משאבים וניסיון, עושים מאמץ לעכב התדיינות משפטית ו"לקבור" את יריביהם כבר בהליכים מקדמיים, במטרה לגרום לעלויות מרקיעות שחקים עוד בטרם החל ההליך המשפטי. דרך פעולה זו נועדה להגביל את התובע, ללחוץ עליו לבטל את התביעה, או פשוט להתפשר.
התדיינות משפטית שכזו מתנהלת לא פעם כנגד "מפלצות" רב-לאומיות, שלרשותן משאבים בלתי נדלים לצורך ניהול ההליך המשפטי, משאבים שאינם עומדים לרשות חברות הטכנולוגיה הישראליות.
מימון התדיינות על-ידי צד שלישי יכול לסייע באיזון הכוחות. המסגרת פשוטה: המממנים מספקים כסף עבור ההליך המשפטי והעלויות הנלוות, כגון תשלומים לעד מומחה ועלויות נסיעה. בתמורה לכך, המממנים מקבלים נתח מפסק הדין במקרה בו התובעת ניצחה, כאשר החברות המקבלות את מימון התביעה אינן מחויבות להחזיר את ההשקעה אם התביעה נכשלת.
נוכח היתרונות הרבים, ישנו גידול עצום בהיקף מימון התביעות המשפטיות, כשחברות רבות ברחבי העולם נהנות מגישה למשאבים שנועדו לסייע להן לזכות בקרבות משפטיים מהותיים. עבור חברת טכנולוגיה, המשמעות של מימון ההליך המשפטי יכולה להיות ההבדל בין נטישת תביעה חזקה עקב הוצאות התדיינות גבוהות, לבין מימוש הזכויות וקבלת שווי הוגן עבור הטכנולוגיה שלה.
זוהי אסטרטגיה אפשרית עבור מגוון רחב של סכסוכים פוטנציאליים, לרבות אלה הכרוכים בהפרת פטנטים, הפרת חוזים, הפרת סוד מסחרי, מיזמים משותפים שנכשלו ועוד מקרים, העלולים לאיים על עצם קיומה של כל חברת טכנולוגיה צומחת.
חברות המבקשות לקבל מימון, נדרשות להציג את התשואה הפוטנציאלית של ההליך המשפטי, היתכנות התביעה ומסגרת הזמן עד לקבלת פסק דין. תיקים מסוימים דורשים משאבים רבים יותר ויכולים להימשך שנים רבות, וחברות המבקשות מימון ינהגו בחוכמה אם יגייסו עו"ד רב מוניטין בתחום הליטיגציה, בעל ניסיון במימון הליך משפטי בידי צד שלישי. קשרי עבודה טובים בין היועץ המשפטי והמממנים, יכולים להבטיח קיומה של התאמה טובה בין הגורם המממן ובין הצרכים הייחודיים של הלקוח. לאחר שחברות ומממנים מזהים ומאמתים (בהליך בדיקת נאותות קצר) תביעות משפטיות פוטנציאליות, הרי שיועץ משפטי מנוסה הוא גורם המפתח באסטרטגיית ניהול התיק.
מימון הליכים משפטיים הוא פתרון מפתה עבור חברות צומחות רבות, שנאלצות לכתת רגליים בבתי משפט. על-אף הבעיות בדרך, השיטה יכולה להוות כלי רב-עוצמה להשגת ערך בתביעות משמעותיות, בדגש על תשואות משמעותיות עבור חברות קטנות, המתמודדות עם הליכים חוצי יבשות נגד יריבים גדולים.

הכותבים הם ממשרד עורכי הדין האמריקני Kobre & Kim, העוסק בליטיגציה בינלאומית ויישוב סכסוכים.
תאריך:  05/11/2018   |   עודכן:  08/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד דויד סנדובסקי
נדרשת חשיבה חדשה על מרכיבי הביטחון הלאומי הישראלי    גם כיום מדיניותו של בנימין נתניהו לא מעוניינת באמת בהסדרי ביניים בני קיימא בעזה מול ממשל חמאס בתיווך הנשיא המצרי סיסי, זאת למרות שבניהול מו"מ אמיתי קיימות כיום הזדמנויות לוויתורים משמעותיים של חמאס עקב חולשתו
יובל לובנשטיין
הרשתות זיהו שהן יכולות להגדיל באופן ניכר את הפדיון והרווח, במידה ויציגו "בגובה העיניים" את הביצים, "שהן חפצות ביקרן" - תרתי משמע
אהרון שחר
האם יש סוד למיגור הנגע הנורא של תאונות הדרכים? מהו הסוד? במילה אחת: סעו, בשתי מילים: פשוט סעו    לאחר שנים של נהיגה וחשיבה, אני שמח סוף-סוף להגיש את המדריך המלא
מוטי פלד
חיפשתי סימנים, סימנים כמו שקראתי וראיתי בתיעודים היסטוריים מהעבר הרחוק, סימנים של מחנות ריכוז עם גדרות תיל ושומרים חמושים לבושים מדי נאצים ומלווים בכלבים זועמים    כל ארובה המפריחה עשן זכתה לביקור תוך כדי ניסיון למצוא כבשנים, לנסות להריח ריח בשר אדם חרוך המוכר לי היטב מאירועים אחרים
אסתר שניאורסון גרי
מי אתם כותבים יהודים ב'ושינגטון פוסט', ב'ניו-יורק טיימס', טוראים בצבא השנאה לטראמפ, שתחביאו את האמת, האחת והיחידה, שבתקופת אובמה נרשמה עלייה תלולה במספר ההתקפות האנטישמיות?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il