X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המציאות הישראלית מראה שאם רוצים ניתן להגיע להסכם שירצה את שני הצדדים תוך מספר שעות בלבד, ולכן נשאלת השאלה: למה דוחים את הכל לרגע האחרון?
▪  ▪  ▪
מכללת הדסה [צילום: רחל קרוטי/פלאש 90]

ביום ראשון האחרון (4.11.18) נכנסה שביתת הסגל הבכיר שמתקיימת במקביל בשמונה מכללות שונות, כאשר נכון לעכשיו, קיים נתק מוחלט בין נציגי הסגל הבכיר לוועד ראשי המכללות.
שמונה המכללות שבהן מתקיימת שביתה של הסגל הבכיר הן: ספיר, אקדמית ת"א-יפו, הדסה, עזריאלי, אשקלון, רופין, אפקה ו-HIT חולון. במכללות האלו לומדים בממוצע כ-30 אלף סטודנטים.
הסיבה לפרוץ השביתה
בבסיס השביתה עומדים חילוקי דעות חריפים בין המועצה המתאמת של הסגל הבכיר של המכללות, בראשותו של רוברט אלבין ממכללת ספיר, לבין ועד ראשי המכללות. בוועד ראשי המכללות טוענים כי נחתם הסכם בין הצדדים, ואילו המועצה המתאמת של הסגל הבכיר מתנערת ממנו, ואילו במועצה טוענים כי ועד ראשי המכללות ניסחו את ההסכם באופן חד-צדדי, והוא לא מבוסס באופן מלא על הסכם העקרונות שנחתם בין הצדדים.
ההסכם הקיבוצי אושר על-ידי משרד האוצר והוועדה לתכנון ותקצוב של מערכת ההשכלה הגבוהה (ות"ת) וכעת בכל מכללה אמור ארגון הסגל הבכיר לחתום באופן עצמאי מול הנהלת המכללה.
כזכור, נחתם הסכם עקרונות לפני כשנה, לאחר שהתקיימה שביתה בת יום אחד בתחילת שנת הלימודים הקודמת. בעקבות השביתה חתמה ד"ר ענת פלדמן, מי שעמדה אז בראש המועצה המתאמת, על הסכם עקרונות.
ואולם כמה חברי סגל בכיר לא חשבו שד"ר פלדמן הגיעה להישגים מספקים, וביקשו להחליף אותה. ד"ר פלדמן המשיכה לנהל משא-ומתן עם ועד ראשי המכללות לגבי ההסכם הקיבוצי (שמעגן את העקרונות עליהם סיכמו הצדדים), עד לגיבוש הסכם העקרונות.
נשאלת השאלה: בשם מי חתמה ד"ר פלדמן בזמנו על ההסכמים?
בוועד ראשי המכללות טוענים כי נחתם הסכם קיבוצי, אך ד"ר פלדמן טוענת כי ייצגה רק מספר מצומצם של מכללות. זה לא מונע מוועד ראשי המכללות לטעון כי הסגל הבכיר נסוג מההסכמות אליהן הגיעו שני הצדדים, וזאת בעקבות מחלוקות פנימיות בינם לבין עצמם.
ואולם, טענה אחרת של ד"ר פלדמן דווקא מתיישבת עם הטענות שהעלה ועד ראשי המכללות.
כלומר, היא סבורה כי ההסכם הקיבוצי עליו חתמה בשם מספר מכללות משקף את רוח הסכם העקרונות, בעוד שהסגל הבכיר טוען שזה לא נכון.
כך, למשל, הם טוענים כי המכללות לקחו לעצמן כוח רב בקביעה של מי מהמרצים יקבל קביעות. חברי הסגל הבכיר אף מאשימים את ועד ראשי המכללות על-כך שהם ניהלו עם ד"ר פלדמן משא-ומתן, למרות שהם ידעו שהיא לא מייצגת את כל המכללות השובתות.
מי שלקחה צד במחלוקת היא התאחדות הסטודנטים, בראשותו של רם שפע, שהוציאה לפני כשבועיים סרטון שבו היא מביעה תמיכה לא מסויגת בטיעון שהציגו ועד ראשי המכללות.
[גילוי נאות: אחותי לומדת במכללה האקדמית תל אביב יפו, ואמי עובדת במכון הטכנולוגי חולון].
סיום שביתת הסגל הזוטר
בעוד לא ברור מתי בדיוק תסתיים שביתת הסגל הבכיר במכללות, לפני כשבועיים הגיעה לסיומה שביתת הסגל הזוטר באוניברסיטת תל אביב, שהקיפה, בין-השאר, מתרגלים, עוזרי הוראה, עמיתי הוראה, מורים מן החוץ ומרצים, דבר שהוביל לביטול הרצאות ותרגולים בפתיחת שנת הלימודים האקדמית.
ראשי ארגוני הסגל הזוטר הגיעו עם ראשי האוניברסיטה למסמך הבנות אשר נחתם עמם בשבוע שעבר.
ואלו פרטי ההסכם:
1. תוקם קרן מעונות להורים לילדים קטנים בעלות של מאות אלפי שקלים בשנה.
2. יוגדלו ההפרשות לפיצויים בשוטף בכ-2%,
3.יוגדל המענק החד-פעמי שמקבלים מתרגלים ומורים מן החוץ, מ-1,500 שקלים ל-1,800 שקלים.
4. תוקם ועדת חריגים בשיתוף ארגון הסגל הזוטר שתאפשר זכאות נוספת.
5. יורחב מספר הזכאים לביטחון תעסוקתי מוגבר.
6. וכן, תתווסף לזכאות דרישה של 12 שנות תעסוקה וכן לעובדים ב-25% משרה.
7. בנוסף, הוסכם כי יתוקנו סעיפים לא חוקיים בהסכם בר-אילן ובעברית לעניין תשלום ימי מחלה, אבל ועוד.
8. וכן, נקבע כי המורים במסלול המקביל יקבלו תוספות שכר של כ-20%, תוספת שלא קיימת במוסדות אחרים.
אני מקווה שהסטודנטים באוניברסיטת תל אביב מקבלים חזרה את שעות הלימוד והתרגול לו הם זכאים, בהתאם לתוכנית הלימודים שלהם,ושלימודיהם לא ניזוקים בגלל השביתה שנמשכה כשבועיים.
המציאות הישראלית מראה שאם רוצים ניתן להגיע להסכם שירצה את שני הצדדים תוך מספר שעות בלבד,ולכן נשאלת השאלה: למה דוחים את הכל לרגע האחרון?

המחבר הנו בלוגר ופעיל חברתי
תאריך:  09/11/2018   |   עודכן:  09/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רם שפע / Ram Shefa
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסתר שניאורסון גרי
היא 'מצפצפת' כאשר מדי יום 'אמונתה' השמאלנית מתנגשת בזו של הממשלה, היא לעומתית להתנחלויות, היא מנסה לעצור חוקים ההולכים לקראת ההתיישבות ביו"ש ועוד ועוד
נסים ישעיהו
לפעמים אין ברירה וכדי לנצח את עשו חייבים לנקוט בדרכים שלו, בדרכי מרמה שפירושה חכמה עמוקה, היכולת להשתמש בטקסיסי היריב כדי להפיל אותו
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - טיסה אחרונה, יריבות בין-מפלגתית, רכלן ושילוט    חודש טוב
איתן קלינסקי
מר דני רופ, אין מקום לנימה מזלזלת ופוגענית כלפי מי שדורש להפסיק את שירת המוות של הון אנושי יקר העובד על פיגומי הבניין, מגיר זעתו על פיגומי בניינים ודמו מופקר לנוכח הפקרות
יורם אטינגר
הסנאט הוא האחראי למינוי שופטים עליונים ופדרלים, חברי קבינט ושגרירים, והגדלת הרוב הרפובליקני עשויה להקל על טראמפ להחליף שרים ולמנות עוד עשרות שופטים פדרלים ו-2-1 שופטים עליונים שמרנים, לאור הגיל המופלג (85 ו-80) ומצב הבריאות של שני שופטים עליונים מכהנים שהם ליברלים בהשקפת עולמם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il