X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות - על ניצחון וכישלון: ליאון סינדרלה? ביבי המרגיע הלאומי ולקינוח משחקי איווט
▪  ▪  ▪
פרס לטרור [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]

הניצחון של ליאון
מעֵבר לניסיון הניהולי הֶעשיר והרקורד המקצועי של משה ליאון כרואה חשבון, דומני שראש העירייה החדש של ירושלים עשה היסטוריה כאזרח המזרחי הראשון בבירה בתפקיד הרם.
זהו אפוא ניצְחון ה'אנדרדוג', כפי שהצטייר בעיני המחנה היריב, על הבורגנוּת האלטיסטית האשכנזית, כמו גם ניצְחון הימין על השמאל הקיצוני שייצג המתחרה עופר ברקוביץ. לא פחות זהו ניצְחון המסורת על החילוּן של הבירה, בהתאם לאופיה המקוּדש כבירת ישראל והתפוצות. הניצחון של משה ליאון הימני הדתי משקף את הֶרְכֵּבָה של האוכלוסייה היהודית בעיר, שרובה מסורתי-דתי-חרדי וִימני.
כמו-כן ראוי לציין שבניגוד ליריב, ליאון ניהל קמפיין נקי ללא השמצות והכפשות אישיות, בִּפעילוּת שטח אינטסיבית, במקום הפעלת אסטרטגיה של הפגנת כיכרות, הצגת סרטונים ותקשורת מגויסת שנקט ברקוביץ.
המבוגר האחראי
בניגוד להתלהמות הציבורית והפוליטית בעד פעולה צבאית בעזה, בעקבות שיגור מאסיבי של מטחי הטילים הקטלניים וההרסניים בדרום, אני סבורה שראש הממשלה כמבוגר האחראי פעל נכון כשהסכים להפסקת האש.
ישראל היא, כידוע, מדינה חזקה בעלת צבא חזק בע"ה, שכל האפשרויות הצבאיות פתוחות לפניה לפעול בעיתוי שהיא תמצא לנכון. נדמה לי שדווקא באווירת המלחמה, הטרור, והמורל הציבורי הירוד, שהשתלטה על ישראל, נכון היה להרפות כעת ולו לשם ההרגעה הלאומית. לפחות בלוחמה הפסיכולוגית נגדנו הכנענו את האויב, ולא נתַּנו לו את התענוג המפוקפק הזה.
משחקי איווט
לא סוד הוא שאיווט ליברמן אוהב לייצר דרמות. כל צעד שלו הפגנתי, מחולל באזז ורעש תקשורתי. כך היה בישיבתו המופגנת באופוזיציה בתחילת הקדנציה, שסללה לו את הדרך היישר אל כיסא שר הביטחון, וכך הפעם בהתפטרותו המופגנת, בעקבות הסכם הפסקת האש בדרום. השר לשעבר מאמין, כפי שהצהיר, שצעד זה ישרת את האינטרס הפוליטי שלו להקדמת הבחירות ולהעלאת מספר המנדטים במפלגתו המתרסקת על-פי הסקרים.
אולם יש לזכור, כי כשם שבניגוד להצהרתו הדרמטית לחיסול הנייה תוך 48 שעות(!), האיש לא הביא הישגים ביטחוניים מיוחדים (כמה קל להשליך את הכל על ביבי), ובוודאי לא לחיסול הטרור כפי שהבטיח, כך התפטרותו לא שֵרתה את האינטרסים הביטחוניים של ישראל. נהפוך הוא: בכך הוא העניק פרס לטרור ולחמאס שחגג בעזה, לקול מצהלות המונים, על מגש הסוכריות.
משחקי הכֵּס כבר אמרנו?

תאריך:  18/11/2018   |   עודכן:  18/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלכס טנצר
עובדי הקבלן לא מסוגלים יותר לשמוע אגדות על שיפור מצבם    בבחירות הבאות השקופים יפסיקו להיות שקופים - ויצביעו בהמונים לכנסת    כש-600 אלף שקופים יצאו להצביע
אהרון שחר
האם יש סוד למיגור הפשע? כן. מהו הסוד? במילה אחת: פיצוי, בשתי מילים: פגיעה פיצוי, בשלוש מילים: חוק פגיעה פיצוי, והפשע? היסטוריה
יוני בן מנחם
הנהגת חמאס מעריכה שסבב הלחימה ברצועת עזה לא היה הסבב האחרון וכי ישראל מתכננת לתקוף ברצועה כדי לשקם את ההרתעה    הזרוע הצבאית מאיימת כי תתקוף את תל אביב ועוד ערים גדולות במרכז הארץ אם ישראל תפר את ההבנות שהושגו על הרגיעה
עמי דור-און
סקר זריז צופה כי לשמאל וגם לימין תהיה אפשרות להרכיב ממשלה, בעבור תמורה הולמת
אפרים הלפרין
מי שטבע את שמה של הצעת נאמנות בתרבות, הטביע במצולות גם את התמיכה הציבורית הנרחבת לה היא ראויה.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il