X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - שירות מהיר, לא שינו מדיניות, התייקרות ובגידה שבת שלום
▪  ▪  ▪
מחיר יקר [צילום: אהרון קרון/פלאש 90]

א. מט"ח מביא מטח
יום הלחימה בעוטף-עזה עורר גם גל של הומור שחור. ליקטתי משהו חביב מפייסבוק: "מט"ח מביא מטח [טילים]", כתב מישהו. ואחרים טוענים, שלפנינו מערכת זריזה להפליא - "ביום שישי העברנו לחמאס את הכסף הקטרי. בקושי עברו שישה ימים, והטילים כבר בארץ. הגידו מה שתגידו, שירות מהיר כל כך אין אפילו לעלי-אקספרס".
ב. תמיהה
מאות טילים ופצצות מרגמה נורו על הדרום, ועדיין ממשיכים באי-חיסול מנהיגי חמאס ואת מדיניות ההודעות המקדימות ("הקש על הגג") לפני פגיעה באתרי מחבלים.
ג. עוּף לנו מהצלחת!
גילוי נאות: עם יציאתו לגמלאות, חזר אבי המנוח להיות חקלאי, והקים לו לול לתפארת. שם ראיתי את מועצת הלול בפעולתה.
בכנסת מתעכבת היוזמה לחדש את פעולת מועצת הלול, כדי להקטין את כמות העופות, שמגיעים לשוק. התוצאה תהיה ברורה: התייקרות העוף ומוצריו.
משק בית בישראל מוציא בממוצע כ-200 שקל בחודש על עופות (פטמים), וההצעה עומדת לייקר משמעותית את סל מוצרי הצריכה, ולהרחיק את העוף מהישג-ידן של משפחות עניות. כך טוענת התנועה הליברלית החדשה, שמדגישה, כי יוקר המזון הוא אחד משלושת הסעיפים המרכזים בנטל יוקר המחיה בישראל. והתנועה מציעה ססמה למאבק נגד הטלת המכסות - 'עוּף לנו מהצלחת!'
שוק הפטמים מקיף כשבעה מיליארדי שקל, ואם תתקבל ההצעה של ח"כ יצחק וקנין (ש"ס) לחדש את המכסות לגידול פטמים, בשר העוף יתייקר בעשרה אחוזים. וקנין הצביע על בעיה, ואת הבעיה צריך לפתור לא על-ידי חידוש הקארטל של מועצת הלול, אלא על-ידי סבסוד מגדלי הפטמים, כפי שמציע אלי כהן, שר הכלכלה.
ד. חרפת צד"ל
בבריחתנו המבישה מדרום לבנון הפקרנו את בעלי-בריתנו מצד"ל. אין זו הפעם הראשונה, שמדינת ישראל בוגדת במי שסיכנו את חייהם, ועזרו לה. כבר היו דברים מעולם, ובעיקר, בעזה.
"עברו שמונה-עשרה שנה מאז היציאה או הנסיגה, וזה לא לכבודה של מדינת ישראל שאנו עדיין עוסקים בנושא הזה. כל השנים הקשר של אנשי צד"ל לישראל נעשה רק דרך צה"ל, ובליל הנסיגה, ואני אומר זאת בכאב לב, צה"ל נעלם להם. השב"כ שם כתף, והציל את המצב יחסית, כאשר לקח את חלקם לתוך מינהלת השיקום שלו, שזה לא ייעודה". כך אמר אלוף מיל' יוסי פלד בדיון בוועדת הכנסת לחוץ ולביטחון. "ההחלטה הכי לא מוסרית הייתה לחלק אותם לשתי קבוצות - 'חברה גבוהה' שקיבלו עולם ומלואו, וקבוצה שנייה, כאילו עולים חדשים, בטיפול משרד הקליטה. הם לא עלו לארץ כי חלמו על הרצל, אלא באו במנוסה על חייהם מכורח הנסיבות. זה יצר פילוג, אפילו בתוך משפחות... ואנו מחויבים מוסרית לכולם שיקבלו את מה שמגיע להם".
בדיון בוועדה השתתפו גם אנשי צד"ל לשעבר. "עקב נסיגת צה"ל ללא הסכם, נאלצתי לנטוש את הורי, משפחתי המורחבת וביתי, ללא הודעה מוקדמת". כך אמר פאדי נמור. "האכזבה רק התגברה בשל היחס הרשלני של הממשלה כלפינו, והגיע הזמן להסיר את העוול. אנו שבים וקוראים לממשלה לקבל החלטה לפתור את אי-הצדק הזה, וכן להוקיר גם את חללי צד"ל ביום הזיכרון ולציין את יום הנסיגה בתוכנית הלימודים".
פארס אלחג': "הפקרתם את אנשי צד"ל, למרות שאתם מודעים למה שהקריבו למענכם. הקשר שלי עם הוריי ניתק בנסיגה, ועל מות אמי הייתי צריך לגלות מחבר; ובוודאי לא יכולתי להיות בלוויה. כל אחד מאתנו ויתר על מולדתו, ושום מחיר שתיתנו לא ישתווה לזה, אז לפחות תנו לנו לחיות כמו אזרחים במדינה הזו, ותקנו את העוול הנורא של אפליה בין המשפחות".
הלן נאצר: "אני תושבת חיפה מאז 1992, אבל שורשיי בדרום לבנון. שם, לצערי, כינו אותנו, שושלת המוות. אבי וארבעה מאחיי נהרגו בדרום לבנון, שלושה מאחיי כשהם לובשים את מדי צד"ל. משפחתי שילמה את המחיר היקר ביותר שאפשר לשלם במלחמה שנלחמנו בה יחד, אבל למושג בעלי-ברית צריכה להיות משמעות גם לאחר סיום המלחמה. כולם נפצעים ונהרגים אותו הדבר, כולם נקרעו מבתיהם אותו הדבר, בזה אין משמעות לדרגת קצונה או לא, למרות ההפרדה והאפליה הזועקת שעשתה הממשלה".
את הדור השני ליוצאי צד"ל ייצג סגן ג'ורג' דיאב, אחד ממצטייני הנשיא בצה"ל השנה, שאמר: "אני תושב נהריה ובן למשפחה של יוצאי צד"ל, שרוב משפחתנו נשארה מאחור. התגייסתי, לאחר שנלחמתי לבטל את הפטור שניתן לי, מתוך אמונה בחינוך הממלכתי, שקיבלתי בישראל, ובערכים הנוצריים, שקיבלתי מהוריי. הצלחתי להשתלב בארץ ומאמין שאמשיך להתקדם באופן שוויוני, ויש רבים כמוני בדור שלי, וכבר יש גם דור שלישי ליוצאי צד"ל, אבל חשוב לזכור שההגעה לארץ ברגע אחד, העזיבה הפתאומית של הכל מאחור לדור הראשון, הייתה אתגר גדול שעד היום חלקם לא יכולים להתגבר עליו ומצויים במצוקה כלכלית גדולה".

תאריך:  18/11/2018   |   עודכן:  18/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בעיה בלול
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לחרפת צד"ל יש שם....אהוד ברק
שמעון מהצפון  |  20/11/18 19:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתן קלינסקי
אני רואה בשר החינוך אחראי להחדרת רוח לאומנית משיחית למערכת החינוך. לא מדובר באדווה אלא בסופה משיחית הזויה ששוטפת את מערכת החינוך.
יעקב עמר
הגיעה העת לקרוא לילד בשמו: עם ישראל שתמיד חלם שלום דורש מלחמה עכשיו ושלום (אם בכלל) אחר כך
אביתר בן-צדף
כדי לחדש את ההרתעה הישראלית לפני הרבה שנים, וכרגע צריך לבנותה מחדש
יוני בן מנחם
הנהגת חמאס מעריכה שסבב הלחימה ברצועת עזה לא היה הסבב האחרון וכי ישראל מתכננת לתקוף ברצועה כדי לשקם את ההרתעה    הזרוע הצבאית מאיימת כי תתקוף את תל אביב ועוד ערים גדולות במרכז הארץ אם ישראל תפר את ההבנות שהושגו על הרגיעה
יוסי דר
העובדה שבנט לא מגלה לנו את הפטנט איך משקמים את ההרתעה מעוררת חשד שגם לו אין מושג ירוק איך מגיעים ליעד הזה
רשימות נוספות
הפסקת האש - חזרה להבנות צוק איתן  /  עידן יוסף
חמאס: מסכימים להפסקת אש  /  איציק וולף
"התקפה משמעותית על החמאס בעזה"  /  מירב ארד
החמאס מציג את הישגיו   /  יוני בן-מנחם
כיצד הגענו לבוץ הערבי  /  עליס בליטנטל
שיח' הטרור פורש  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il