X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איך מנע יואב הורוביץ, ראש הסגל ומ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה, מחטף שנועד להעניק בונוסים חסרי תקדים למנכ"לים במשרדי הממשלה? ואיך קיבל פתאום המושג "נראות ציבורית" משמעות
▪  ▪  ▪
יואב הורוביץ. ידע לקרוא נכון את המפה [צילום: יח"צ]

המנהלים הכללים של משרדי הממשלה סובלים חרפת רעב. הם משתכרים רק 38,000 שקלים בחודש, והם לא מסכימים להיות האחרונים ששכרם יעודכן, לאחר עליות השכר לחברי הכנסת, לשרים ולעובדי המדינה.
אז מה עושים המנהלים הכללים שלא מוכנים להישאר פראיירים? הם פונים לעמית קרוב, מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, ומבקשים ממנו להתערב והוא עושה כמיטב יכולתו כדי שלא לאכזב את עמיתיו.
מנכ"לי המשרדים מריחים את ריח הבחירות, והם קיוו לקבל מענקי פרישה בגובה של בין שתיים לחמש משכורות שיחושבו על-פי וותק התפקיד שאותו מילאו. הכל כבר היה מוכן. מנכ"לי האוצר, הגנת הסביבה, השיכון, החינוך, התיירות הכלכלה והפנים, משרד ראש הממשלה ומשרד התיירות, היו אמורים לגזור את הקופון, אבל ראש הסגל במשרד ראש הממשלה. יואב הורוביץ, שממלא עכשיו גם את מקומו של מנכ"ל המשרד, הוכיח ברגע האחרון, שהוא המבוגר האחראי, שיש לו רגישות ציבורית ועצר את הסיפור.
הורוביץ עשה זאת למרות שבמשאל שנערך בין השרים, מבלי שההצעה עלתה או תעלה לדיון בממשלה, היא זכתה ברוב קולות במשאל טלפוני.
יש כנראה מי שאינם שבעי רצון מהמהלך האמיץ שבו נקט יואב הורוביץ, ואין שיטה טובה יותר מאשר לנסות לפגוע בו באמצעות ספין עלוב, לפיו הוא זה שיזם או עמד מאחורי המהלך שנועד להזרים מיליוני שקלים לכיסיהם של המנכ"לים שיפרשו- למרות שלדברים אין שחר.
הורוביץ, הצליח להקפיא את התוכנית, ליצוק תוכן באמירה "נראות ציבורית", והוכיח שהוא לא מתעלם מהביקורת הציבורית החזקה. הוא צוטט כמי שאמר: "ברורה לי הבעייתיות בנראות הציבורית". ופעל על-פי האמירה שהשמיע.
מה שהורוביץ הצליח לעשות הוא למנוע מחטף של מיליוני שקלים מהקופה הציבורית, שיתכן שהיה מהווה תמריץ גם לקבוצות עובדים נוספות במשק שהיו מבקשות לנסות ולנהוג בדרך דומה לפני הבחירות.
הסערה הציבורית שקמה בתקשורת עשתה את שלה. מה שאמורה הייתה להיות החלטה היסטורית שצריכה הייתה לקבל השבוע את אישור הממשלה נשארה בינתיים על הנייר. הכל הודות לאומץ ליבו ורגישותו הציבורית של אדם אחד, שידע לקרוא נכון את המפה, ולהבין את ההבדל הדק בין תגמול ראוי למנכ"לי משרדי הממשלה, לבין מחטף ציבורי שטוב שנמנע.

הכותב הוא משפטן, ששימש מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון ויושב-ראש אגודת העיתונאים. הוא ממייסדי "יושרה לישראל". וחבר הנהלת התנועה.
תאריך:  18/11/2018   |   עודכן:  18/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המחטף שלא היה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מנכל של כל חברה קטנה במשק
למען האמת  |  19/11/18 00:44
 
- גם רוה״מ משתכר פחות ממנכל במשק ל"ת
אז מה  |  19/11/18 07:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
עידן יוסף
יו"ר הבית היהודי: ״פניתי לראש הממשלה על-מנת שיטיל עליי את תפקיד שר הביטחון, עם מטרה אחת: שישראל תחזור לנצח. הביטחון עבורי הוא לא תפקיד אלא שליחות קיומית״
מירב ארד
הוסיף: הקמת ממשלה חדשההיא המעשה האחראי והבהיר כי הוא מוכן להוביל את המהלך בתיאום שאר חברי הקואליציה    נתניהו ייפגש עם בנט שדורש את תיק הביטחון
מירב ארד
רה"מ שלל את דבריו של השר הנגבי לפיה התוקפנות של חמאס הייתה מינורית וכי לירי על ת"א יש משמעויות אחרות    הנגבי בתגובה: מעולם לא עשיתי הבחנה. מצטער אם הובנו כך הדברים    ח"כ סמוטריץ' קרא להדיח את הנגבי מהליכוד    השר אורי אריאל: כיצד ייתכן ששר בישראל יתבטא בצורה כזאת?    ח"כ חיים ילין: הנגבי אמר את מה שכולנו בדרום כבר הבנו - אנחנו משעממים אותם
מחלקה ראשונה
עידן יוסף
כל הצדדים מכחישים מגעים בנושא    מגעים בין הליכוד לבית היהודי בעניין תיק הביטחון לבנט    נסיונות לארגן פגישה בינו לנתניהו    נסיונות לסיים את כנס החורף בקואליציה צרה    ליברמן הגיש מכתב התפטרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il