X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - אי-נוחות, נחטף, עברה, נורא והוטרדו
▪  ▪  ▪
אין אוויר לנשימה [צילום: משה שי/פלאש 90]

א. צר וצפוף
אני קצת שמן, גדול ורחב, לא עלינו, איש גדול; וטיסה במחלקת תיירים, אפילו קצרה, מעיקה עליי מאוד בגלל המושבים הצרים וצפיפותם. מעבר לאי-נוחותי, לדעתי, זו בעיית בטיחות, כיוון שיקשה לפנות מטוס בשעת חרום.
לפני כמה חודשים, חוקק הקונגרס האמריקני דרישה מרשות התעופה האזרחית האמריקנית (FAA) לבדוק את הנושא. כרגיל, הרשות מנסה לדחות את הקץ, בשליחותן של חברות התעופה, שציפוף מושבים מגדיל את תפוסת מטוסיהם, כמובן, על חשבון טובת הנוסעים ובטיחותם.
ב. חטיפה
משך שנים אני עוסק בארכיאולוגיה עיתונאית - חופר סיפורים עלומים ובעלי חשיבות מעברנו. אלי אלון, עמיתי לאתר החדשות מחלקה ראשונה, מצליח לעשות זאת הרבה פעמים. כתבתו האחרונה דנה באירוע עלום - חטיפת חייל צה"ל לירדן בשנת 1957 והחזקתו בשבי כחצי שנה.
בחמישה בינואר 1957 חטפו אנשי פדאיון את החייל יצחק קיים באזור כפר טרומן שבשפלה, והעבירוהו לידי אנשי הלגיון הירדני, שכלאו אותו לכחצי שנה. בצה"ל הוגדר קיים כעריק, עד שבשישה במארס 1957 שחררו הירדנים את גדעון הולין - ישראלי, שנכלא בכלא זרקא הירדני, וסיפר, שפגש בכלאו את קיים.
בתחילה הכחישו הירדנים, שקיים בידיהם. אחר כך הודו בהחזקתו, והוא הושב ארצה, דרך מעבר מנדלבאום, באחד ביוני 1957.
אלון מעיר, כי לא הצליח לאתר את קיים, שצריך להיות בן 82 כיום.
ג. אישה ראשונה
אשה ראשונה הצליחה לעבור את מבחני הקבלה לכוחות האמריקניים למבצעים מיוחדים, שנמשכו 24 יום, ונועדו מלכתחילה רק לגברים.
האישה, ששמה לא פורסם, תתקבל לקורס מתקדם בתקווה להתקבל לכומתות הירוקות - יחידת העלית של הצבא האמריקני - אך זו רק התחלת המסלול המפרך להכשרה; ושיעור השחיקה (נפל) בקורס גבוה מאוד.
הקורס כולל הכשרה ללוחמה טקטית של יחידה קטנה והכשרה ייחודית, כמו שפה ותרבות. שיאו של הקורס בתרגיל 'רובין סייג", שבוחן את יכולתם של החניכים בלוחמת גרילה, בטכניקות חדירה וחילוץ, בלוחמה בלתי-קונוונציונלית ובניתוח ובתכנון פעילות של תנועת מחתרת.
ד. אכזבה
קשה היה לא לשמוע את האכזבה בקולותיהם של השדרים למיניהם, שדיווחו על כך, ששרי הבית היהודי לא יפרשו מהממשלה. פשוט. נפתלי בנט ואיילה שקד לא עשו את המקוּוה מהם, והממשלה, שהייתה לצנינים בעיני התקשורת, תמשיך בכהונתה. נורא!
ה. שערורייה
חייל, שאינו יודע לתפעל את נשקו, אינו אלא בשר תותחים. כך הסבירו לי עוד בטירונותי, באמצע המאה הקודמת. נזכרתי באמרה כששמעתי את כרמלה מנשה מדווחת ברשת ב' על חיילות בגדוד המעורב 'לביא', שהושארו חמושות בשטח, ונרדפו על-ידי שישה ערבים, אך לא ידעו איך לשחרר את התותב מרוביהן, כדי להרחיק את המטרידים. ולבסוף נגנבו קסדותיהן.
השערורייה מעלה שאלות קשות. החיילות סיימו טירונות, ולא היו כשירות. מה זה אומר על טירונותן? הן הוכשרו להגן על הגבול, והוכיחו, כי אינן כשירות להיות חיילות כלל. ועוד שאלה מטרידה - איך השאירו טירוניות המומות בשטח עוין בלי מפקד ובלי אמצעי קשר?
לצערי, האירוע מדגיש שוב את הפִרכה בשיבוץ חיילות לתפקידי לחימה - גם ביחידה כמו הגדוד המעורב לביא.

תאריך:  20/11/2018   |   עודכן:  20/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בעיית בטיחות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
השערוריה היא כרמל מנשה
שמעון מהצפון  |  22/11/18 02:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב אליהו קאופמן
כיצד אנשים דתיים וחרדים טסים כה סמוך לשבת, ומדוע דווקא עם חברה יהודית שמחללת שבת?
אפרים הלפרין
הכותרת היא כמובן סימבולית, הטור עוסק בדברי התשבחות שבקישור, על איווט אביגדור ליברמן, אשר משום מה אני לא שמעתי על אודותם בעודו בתפקיד
אפרים הלפרין
בועז הרפז הודה בזיוף המסמך שנקשר בשמו    במסגרת מסע הבחירות של יאיר לפיד לכנסת, הוא פרסם את המסמך מאולפני ערוץ 2    האם יאיר לפיד יתנצל? האם יחזיר את המיליונים הרבים שקיבל כמימון בחירות?
יוסי אחימאיר
ילדים יהודיים לא יוולדו עוד בעזה. החלום לשוב לרצועה על-מנת להתיישב בה מחדש - כבר לא יתגשם    לא יהיה מנוס מכך שכל עוד החמאס הוא השליט, לוחמים ישראלים הם אלה שישובו אליה, במוקדם או במאוחר, רגלי, או טנקים ונגמ"שים, עם עוצמת אש כבדה
גרשון הכהן
השיח אחרי כל הסדרה או הפסקת אש נוטה להציב במוקד את "אובדן ההרתעה". תגובתו של חמאס בעוצמתו המתריסה מעלה את השאלה מדוע הנהגת חמאס שכנראה אינה מעוניינת במלחמה, מרשה לעצמה להעז בהסלמה כזו, בהתהלכות ללא מורא על סף המלחמה? מן הצד הישראלי, מתבקש הסבר מה מונע מממשלת ישראל מהוראה לצה"ל להכריע את איום החמאס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il