X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גורמי הביטחון בישראל מעריכים בסבירות גבוהה כי באזור רמאללה פועלת חוליית מחבלים של חמאס האחראית לפיגוע סמוך לעופרה ולפיגועים נוספים. ארגון חמאס מנסה להצית את הגדה באמצעות פיגועים של "חוליות רדומות" ולנצל את העובדה שצה"ל עסוק בשתי חזיתות בצפון ובדרום
▪  ▪  ▪
פיגוע ירי בצומת עפרה [צילום: עופר מאיר/פלאש 90]

פיגוע הירי ליד הישוב עופרה באזור רמאללה אמש הוא אירוע חמור מאוד, הפיגוע בוצע ע"י רכב חולף לעבר טרמיפאדה שכתוצאה ממנו נפצעו 7 אזרחים ישראלים, אחת מהם שהייתה בהריון מתקדם נפצעה באורח קשה.
להערכת גורמים ביטחוניים, מדובר בחוליית מחבלים שעשתה כבר פיגועי ירי באזור, כמו פיגוע הירי לעבר אוטובוס באזור בית אל לפני חודש וחצי, ומשתייכת ככל הנראה לארגון חמאס.
כוחות צה"ל פועלים בכפרים פלשתינים באזור הפיגוע בניסיון לאתר את חוליית המחבלים ובמיוחד בכפר סילוואד הסמוך לעופרה.
בכפר הזה גדלו בכירים של תנועת חמאס כמו ח'אלד משעל שהיה יו"ר הלשכה המדינית של התנועה ואברהים חאמד הכלוא בישראל ומי שהיה ראש הזרוע הצבאית של חמאס ואחראי למותם של עשרות אזרחים ישראלים ופציעתם של מאות אחרים.
חמולת חאמד בכפר סילוואד מזוהה עם חמאס וגורמי הביטחון צפויים לערוך מעצרים בכפר.
גורמי הביטחון אספו צילומים ממצלמות אבטחה באזור וארגון חמאס המריץ באמצעות הרשתות החברתיות את פעיליו לחבל במצלמות האבטחה כדי לחבל בחקירת גורמי הביטחון של ישראל.
במקביל למצוד אחרי חוליית המחבלים באזור רמאללה, ממשיך צה"ל את המצוד אחרי המחבל אשרף נעאלווה מהכפר שוויכה ליד טולכרם שביצע את הפיגוע הרצחני באזור התעשיה בברקן לפני חודשיים.
ארגון חמאס משבח כבר תקופה ארוכה את המחבל ואימץ אותו לחיקו כסמל של "ההתנגדות" בגדה וכמי שמצליח להתל בכוחות הביטחון של ישראל. לא מן הנמנע שגם המחבל אשרף נעאלווה משתייך לחוליית מחבלים הפועלת בשומרון, העובדה שהוא מסתתר כבר יותר מ-60 ימים מבלי להיתפס מעידה על כך שהוא מקבל סיוע מגורמים מקומיים שסיפקו לו את הנשק שבו ביצע את הפיגוע ואף אימנו אותו בירי.
ארגון חמאס פרסם הודעה שבה הוא שיבח את הפיגוע סמוך לישוב עופרה, בהודעה נאמר כי הפיגוע מוכיח כי "ההתנגדות" עשתה פריצה ביטחונית וכי "הגדה מובילה את היוזמה בהתנגדות לכיבוש ואת התגובה על התקפותיו על הפלשתינים והיא מעידה כי ההתנגדות קיימת למרות הניסיונות המתמשכים לעקור אותה".
ראש השב"כ נדב ארגמן הזהיר בחודש שעבר, בדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, כי השקט ביהודה ושומרון הוא מתעתע וכי המציאות ביטחונית בו היא מורכבת. הוא הדגיש כי ארגון חמאס מנסה בכל הכוח להוציא פיגועים מיהודה ושומרון, לדבריו, השב"כ עצר 219 חוליות של חמאס וסיכל 480 פיגועים. ואכן, נראה על-פי הצהרות מנהיגי חמאס כי המגעים העקיפים עם ישראל באמצעות המודיעין המצרי על רגיעה ברצועת עזה אינם כוללים גם הפסקת הטרור שטחי הגדה.
מבחינת חמאס, מדובר באזור "כבוש" שהטרור בו לגיטימי נגד חיילים ואזרחים ישראלים.
גורמים בחמאס אומרים, כי ישראל עסוקה עתה בשתי חזיתות,בדרום ובצפון, וזה הזמן שבו יש להצית את השטח גם בגדה כדי לפגוע בישראל ובאותה הזדמנות גם לנסות ולשבש את התיאום הביטחוני בין ישראל לבין הרש"פ של מחמוד עבאס. בנוסף לכך, "הבערת" הגדה משרתת את המטרה האירנית-חמאסית לטרפד את תוכנית "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ שעליה הוא צפוי להודיע בעוד כחודשיים.
בחמאס עוקבים בעניין רב אחרי מבצע מגן צפוני לאיתור מנהרות חיזבאללה ואפשרות ההסלמה בין ישראל לבין ארגון חיזבאללה. אי-אפשר לשלול את האפשרות כי ארגון חיזבאללה הוא שביקש מארגון חמאס, שהינו בן בריתו, להצית את הגדה בעקבות חשיפת מנהרות הטרור שלו. ראש הזרוע הצבאית של חמאס בגדה הינו צאלח אלעארורי, סגן יו"ר הלשכה המדינית, שהינו גם איש הקשר לחיזבאללה ולאירן.
אלעארורי ממוקם במעוז חיזבאללה בשכונת א-דאחיה בביירות, והוא אחראי לכל הפיגועים שהיו בשטחי הגדה בשנים האחרונות. הפעלת ה"חוליות הרדומות" של חמאס בגדה וגיוס מחבלים חדשים לזרוע הצבאית שלה נעשית באמצעות "מטה הגדה" הפועל מרצועת עזה ובאמצעות משרד הזרוע הצבאית באיסטנבול שבטורקיה.
את המשרדים האלה מפעילים מחבלים ששוחררו ב "עסקת שליט" ב-2011 וגורשו לרצועת עזה ולחו"ל, מדובר בתושבי הגדה המכירים היטב את השטח ושיש להם קשרים משפחתיים וחברתיים נרחבים שבהם הם משתמשים לצורך גיוס והוצאת פיגועים נגד ישראל.

תאריך:  10/12/2018   |   עודכן:  10/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ הודיע כי יפרק בקרוב את המועצה המחוקקת הפלשתינית (פרלמנט) הנשלטת ע"י חמאס בעקבות כישלון שיחות הפיוס. ההודעה נועדה להפעיל לחץ על חמאס למסור לרש"פ את הסמכויות ברצועה, אך בחמאס מתכוונים להמשיך ולקיים את המועצה
עידן יוסף
אישה הרה ועוד חמישה במצב קל-בינוני נפגעו מאש המחבלים שנורתה מרכב חולף    כוחות צה"ל פתחו בסריקות אחר המחבלים שנמלטו צפונה
איתמר לוין
אחמד מונא ונסלבי אסלם תקפו יהודי חרדי בעיר העתיקה ביולי 2014    המותקף תבע 1.1 מיליון שקל, אך בית המשפט קבע שלא הוכיח את אובדן השתכרותו בעתיד
יוני בן-מנחם
מדינות בעולם מתחילות להתרגל לרעיון ומדינות ערביות ואיסלאמיות מהדקות את הקשרים עם ישראל. הפלשתינים נכשלו בניסיונם לבטל את ההכרזה או לשנותה,הם בונים על אלמנט הזמן ועל ישראל מוטלת החובה לנצל את ההזדמנות לחזק את ירושלים
איציק וולף
87 מדינות הצביעו בעד ההצעה שביקשה לגנות את חמאס על ירי הרקטות לעבר ישראל ועל השימוש במנהרות טרור ו-57 הצביעו נגדה    נתניהו: רוב גורף של מדינות נגד חמאס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il