X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השקעה נבונה וגיוס המשאבים המתאימים והנחוצים עבור מערך תמיכה יעיל בקהילה, יובילו לירידה משמעותית בכמות ההוצאות החוץ ביתיות של קטינים
▪  ▪  ▪
רקעים של הזנחה קשה [צילום: נטשה פיסרנקו/AP]

מדינתנו היא מדינת רווחה. מדינת רווחה היא מדינה המבטיחה לאזרחיה חופש ממצוקה, מדינה השואפת למניעתו של קיפוח סוציאלי על-ידי חלוקה מחדש של המשאבים בחברה ושאלתי היא: האם מדיניות הרווחה אכן מיושמת במלואה? האם אנו אכן מגייסים את מירב המשאבים על-מנת לסייע לאוכלוסיות מוחלשות? במהלך השירות הלאומי שלי שירתתי במסגרת חרום הקולטת אליה ילדים שהוצאו בצו בית משפט מביתם, ילדים אילו הגיעו מרקעים של הזנחה קשה/אלימות במשפחה/ פגיעות מיניות ועוד, מקום זה הוא מקום אבחוני, מעין תחנת מעבר ממנה מופנים הילדים אל המסגרות המתאימות עבורם.
הכרתי את אוכלוסיית הקצה הזאת וניסיתי להשפיע ולו במקצת על אותם ילדים למען עתיד טוב יותר בעבורם. תהיות רבות עלו לי במהלך השירות שלי ועד היום, כיצד יש כל כך הרבה ילדים שנקלעים למצבי סיכון שכאלו? האם באמת כל אדם מסוגל להיות הורה? והשאלה הגדולה שהדהדה אצלי היא: אם אנחנו אכן מדינת רווחה, שאמורה לדאוג לחלשים ולמנוע את קיפוחם, האם פתרון הוצאת ילדים מהבית היא לעיתים הדרך הקלה עבורנו ואנו נמנעים מלהתעסק בעיקר, שהוא מתן עזרה ותמיכה בקהילה?
אני חושבת שחובתנו בתור אזרחים במדינת רווחה לעזור לאוכלוסיות אילו לצאת ממעגל זה. יש כמובן פרויקטים מדהימים כגון: תוכניות העצמה, הדרכות הורים, מועדוניות ממומנות לילדים, עמותות שונות המסייעות לאוכלוסיות בסיכון, אך כנראה שלא ברמה מספקת ולכן חשוב שעשייה זו תהיה תמיד בתנופה ולא תדעך, כי אנשים זקוקים לה! ובמיוחד נפשם של אותם ילדים.
אין לי ספק שכל ילד באשר הוא צריך לגדול עם הוריו ולכן עלינו כחברה וכמדינה לדאוג לתת את מירב השירותים ולהשקיע את מירב המאמצים על-מנת שילדים אילו יוכלו לגדול בביתם עם הוריהם, כמובן ישנם מקרי קצה המחייבים הוצאה, אך חשוב לי להדגיש שהעניינים מחייבים בדיקה מקיפה ויסודית לפני החלטה גורלית זו. כמו-כן, יש לצאת מנקודת הנחה שהאחריות הסופית והרצון לשיתוף פעולה תלויה בסופו של דבר בהורים הביולוגיים.
ילד שמוצא מביתו עובר טלטלה רגשית שאין לתארה, הוא נאלץ להתמודד בצורה יום יומית עם סיטואציות קשות, ובעצם לגדל את עצמו ולכן יש לדאוג שזה אכן יהיה מוצא אחרון. איני יוצאת כנגד הפנימיות, כפרי הילד והנוער המקסימים שעושים עבודה נפלאה, גם אני זכיתי לקחת חלק בהם, רק דורשת צדק בעניין זה, ובחינת המקרים בצורה מקיפה יותר. לעיתים נראה כי אנו עסוקים במיקרו, בפתרון בעיות ספציפיות שנובעות מבעיות במאקרו (חוסר בתמיכה והתאמצות לגיוס המשאבים הנחוצים) ועל-ידי תמיכה סביבתית וסיוע קהילתי אנו יכולים לסייע ואף למנוע חלק מהן.
כמו-כן, לרוב שופטי בית המשפט שחורצים את הדין, אין בהכרח את הידע הפסיכולוגי ולעיתים הם לא מספיק מודעים לחשיבות החלטתם. לדעתי, חובה ששופטים ועורכי דין לענייני משפחה יעברו קורס והכשרה בנושא ספציפי זה על-מנת שיכלו להשכיל להבין בצורה הטובה ביותר מהי טובת הילד והיכן ניתן להשיגה בצורה הטובה ביותר.
חשוב לי לציין כי בסופו של יום כל בן אדם עלול ליפול בחייו למצבים קשים לא עלינו, שיכולים להביא אותו לאותם מצבי קצה ולחוסר יכולת לטפל בילדים, והרי אנו לא היינו רוצים שפתרון המדינה יהיה הוצאת ילדינו מהבית! היינו רוצים לדעת שמירב המאמצים נעשים על-מנת שנוכל לגדל את ילדנו ולקבל את השירותים, המימון והעזרה מהקהילה שמגיעה לנו על-מנת לצלוח זאת. כלומר, המאבק לתמיכה רבה יותר בקהילה וליישום מדיניות הרווחה הוא המאבק של כולנו!

תאריך:  16/12/2018   |   עודכן:  16/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
יותר משישים שנה אחרי מהפכת יחידה 101, זקוק צה"ל בדחיפות למהפכה נוספת, שתנערו, ותחזירו לדרך הישר - כנאמר, "עוז לתמורה בטרם פורענות"
יעקב עמר
"ההתנגדות תימשך בכל המולדת ובידינו, וד דברים רבים שיכולים להזיק לאויב. לאויב אסור לחלום על ביטחון, שקט ויציבות בגדה. גחלי הגדה ישרפו את הכובש, והביטחון של הגיבורים יפגעו בכובש באופן שהוא לא יכול לצפות"
תמה טולדאנו
האם ראוי יהיה שכל אזרח שהפריש כספים לביטוח לאומי יקבל את הסיוע לו הוא זקוק לעת זקנה? המאמר מבקר את מדיניות הביטוח הלאומי ביחס לקשישים, אשר מגדירה מדרגות "מסכנות" שעל פיהן נקבע אם קשיש ראוי לסיוע    לפעמים ההגדרות לא "מסכנות" שעל פיהן נקבע אם קשיש ראוי לסיוע    לפעמים ההגדרות לא הגיוניות ולא עונות על צורכי הקשישים    יכול להיות שתשלומי הביטוח לאומי הם למעשה צדקה?
איתן קלינסקי
ניכר, שכיום במשרד החינוך הולכת ופוחתת הפתיחות לקבל סערת נפש של משורר שדומע ומסיק מסקנה כואבת על אובדן הדרך של אלוהים    ואם חס וחלילה ימריאו התלמידים לפסגות היופי והערצתו בעקבות השיר "לנוכח פסל אפולו", היה מי שדאג שהשיר הזה ייגנז
מאיר גלבוע
לא פלא שאדרי הבין היטב את המסר שנשלח אליו מכל אלה שקידמו אותו במהלך שירותו במשטרה: "המשך בדרכך זו, המשך לנהוג בחוסר יושר ותוך פגיעה בטוהר המידות, כי זה לא יפריע לקידומך. אולי אפילו זה יסייע לקידום". וכך, ממש בסיום הקריירה ה"מפוארת" שלו, הוא המשיך בדרכו זו, והסתיר מידע חיוני, לפיו הוא התייעץ עם בודקת הפוליגרף לפני הבדיקה, אליה נשלח על-ידי הוועדה למינוי בכירים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il