X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כאשר בוחרים את המקצוע הטוב ביותר, צריך לנתח תחומי חיים שונים על-מנת לקבל את הביצועים הטובים ביותר ואת ההישג בחיים בכלל עם זאת, במיוחד לגבי נשים, נראה שהן עדיין מושפעות בעקיפין מהעבר הגברי שעדיין קיים בחברה ובתת-מודע שלהן
▪  ▪  ▪
אי שוויון [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

התחלתה של מלחמת העולם השנייה אילצה את הגברים לצאת מבתיהם כדי להילחם בחזית. בעקבות כך, נשים היו ממונות על הטיפול השותף בבית ועל גידול הילדים. לכן נשים נאלצו להיכנס לשוק העבודה במקביל לטיפול במטלות הבית כדי לפרנס ולגדל את הילדים שלהן.
בנוסף, בשנת 1945, עם תום המלחמה, היה מחסור גדול בכוח אדם עקב מותם של הרבה אנשים וזוהי סיבה נוספת לכך שנשים נאלצו לצאת לשוק העבודה ולעבוד.
במאה ה-21, אנו יכולים לראות שבחירות המקצועיות של נשים בשוק העבודה קשורות עדיין לתפיסה המיושנת שרווחה בשנים עברו, לפיה ננים צריכות לעסוק במקצועות "נשיים" כמו חינוך וטיפול וגברים בעבודות משכילות יותר כמו הנדסה ומתמטיקה, כביטוי המפורסם של נלסון מנדלה: "חינוך הוא הנשק החזק ביותר אתו ניתן לשנות את העולם".
בפרה-היסטורי, המבנה הפיזי היה גורם משפיע על היכולות לעבוד, ולכן תפקיד הגברים היה לצוד מזון כדי לדאוג להישרדות ולקיום המשפחה. לכן, בעוד שהגבר דאג להאכיל את המשפחה שלו, הנשים היו נשארות בכפרים וטיפלו בילדים. עם חלוף השנים, העבודה הפיזית הוחלפה על-ידי מכונות - מה שמכונה המהפיכה התעשייתית, ולכן גברים רבים כבר לא חייבים לעבוד בעבודות פזיות לצורך פרנסה. אך למרות שינויים אלה, עדיין קיים פער משמעותי בין אופי העבודה בין המינים.
מחקר שנעשה בשנת 2001 בברזיל על-ידי "Alvez e Soares" מראה כי המשפחה כחלק מהחברה, יחד עם בית הספר ועם מוסדות חינוך נוספים, מטמיעים שונות מגדרית בין נשים לגברים. לדוגמה: כאשר ילדה נוהגת להצטייד בעטים צבעוניים, החברה רואה את זה כמשהו נורמלי והגיוני, לעומת זאת, אם ילד היה מצטייד בעטים צבעוניים, היו חושבים שמשהו לא בסדר איתו.
מדובר בחינוך סקסיסטי המבוסס על סטיגמות פטריארכליות, המעצבות את החברה באופן שבו גברים, כשיגדלו, יבחרו מקצוע עם הכנסה גדולה בכדי לפרנס, בעוד שנשים יבחרו במקצועות פחות טובים כדי שיוכלו לשלב את גידול הילדים ומטלות הבית.
בעקבות זאת, בשוק העבודה התחומים המדעיים והטכנולוגיים "נשלטים" בעיקר על-ידי המין הגברי, ואילו תחומי מדעי האדם והחברה על-ידי המין הנשי. ניתן לראות כי ההבדלים הביולוגים אינם הגורם הבלעדי המשפיע על התפיסה אשר רווחת כיום, אלא היחסים החברתיים משפיעים גם כן.
כדי שנוכל בתור חברה לבצע שינויים על-מנת לצמצם את אי-השוויון, יש צורך "לשבור" היררכיות מגדריות, ולזכור שנשים שוות ערך למין הגברי, כיום, לנשים יש גישה לכל התחומים והגופים בין אם הם פוליטיים ובין אם חברתיים. עם זאת, יש לדגול בחינוך לשוויון בחברה שלנו המתחיל באנשי החינוך וממשיך בתפיסה אצל האנשים הסובבים אותנו.
החינוך הוא "הנשק החזק ביותר", כפי שטען מנדלה.

תאריך:  17/12/2018   |   עודכן:  17/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף קנדלקר
שלושה חיילים שעזבו בצורה כל כך מיותרת, ופצוע קשה אחד שרק מלקרוא באיזה מצב נפשי הוא נמצא בזירת התאונה, כבר אומר לי שמדובר בסרט רע שרק התחיל אז
יצחק מאיר
גם קהלת יודע - "אֲנִי קֹהֶלֶת הָיִיתִי מֶלֶךְ עַל-יִשְׂרָאֵל בִּירוּשָׁלִָם" (שם י"ב)    אתמול היה מלך, עכשיו איננו מלך    מה שהיה איננו    מלך בהדר הוא זקן קודר, מי שדיבר עם ציפורים, שותק עם צללים
רפי לאופרט
ישראל מבוֺססת בשיח עקר בתחום רעיונות גיאופוליטיים שאבד עליהם הכלח. הפלשתינים אינם פרטנר להסדר משום שמטרותיהם הלאומיות עומדות בסתירה לאלה שלנו. הגיע הזמן לחזור להישגי-עבר, ללמוד את "סודם" הגלוי ולאמץ מחדש דרכי פעולה שחוללו אותם, לא במקרה. עדיף מלחמה קטנה עכשיו על מלחמה גדולה בעתיד
עו"ד אברהם פכטר
בוגי מזמר בגל"צ - יעלון בגל"צ - "ידעתי על המנהרות אבל שיקרתי כדי להטעות"... כך גם לגבי הצוללות, אזריה, הפרישה והסקרים - הכל תרגילי הטעיה מתוחכמים אך לא תמימים    בצפון גילו מנהרה שלישית - האם דין המנהרות לגבי ביבי הן כדין הצוללות או הסיגרים, או יש בהם כבלים של בזק ואתר וואללה בו צפו החיזבאללה
ראובן לייב
יש בידי צה"ל מענה כלשהו לטרור הספונטני, כמו החרבת ביתו של המחבל המפגע, או גירוש בני-משפחתו מבתיהם אל מעבר לגבול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il