X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הראל. מדיח את איילון [צילום: יצחק הררי/דוברות הכנסת]
עתידו של מנכ"ל הרכבת
ההכרעה הסבוכה של דן הראל
לטענה כאילו איילון התנגד לפתיחת הקו המהיר לירושלים אין שחר. הבעיה העיקרית של הרכבת היא הפסדי עתק (מעל רבע מיליארד שקל!), שיו"ר הרכבת תולה אותם בתפקודו של המנכ"ל
עידן יוסף
מנכ"ל הרכבת חוזר (זמנית) לעבוד

איתמר לוין
הפסד של 276 מ"ש לרכבת ברבעון השלישי

עובד רכבת חשף: ליקויים בקו המהיר לי-ם
עידן יוסף
עובד לשעבר בחברה המבצעת את פרויקט הרכבת לירושלים חשף בפני ועדת הכלכלה: "כל ערב חתמתי על ליקויים" * יו"ר הרכבת הבטיח שיפור ביולי 2019, אולם נציג האוצר טען כי לא צפוי שיפור עד 2022 בגלל הקיבולת באיילון שלא מאפשרת הכנסת רכבות חדשות
לרשימה המלאה

עידן יוסף
איילון: הראל אסר על הדירקטוריון להפגש איתי

דירקטוריון רכבת ישראל מתכנס לדון בבקשתו של יושב-ראש החברה, דן הראל, להדיח מתפקידו את מנכ"ל הרכבת שחר איילון. איילון נהנה מגיבוי תקשורתי שלא בהכרח מוצדק מבחינה כלכלית, ואסור שהדבר ישפיע על שיקולי הדירקטוריון.
נכון, היה זה אותו דירקטוריון שאך בחודש אוקטובר נתן לאיילון ציון 9 וריפד אותו במענק של 67,000 שקל, אולם הדוחות ההפסדיים של הרכבת טפחו על פניהם של חבריו, והציבור מראה בפניהם ובפני כולנו. דירקטוריונים, כך מסתבר, הם הרבה פעמים חותמת גומי, ובעניין זה צדק ההוא שניסה להפוך את הדירקטוריונים לגוף מקצועי ומסודר...
לרכבת ישראל היה הפסד עתק של 287.6 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה, לעומת רווח של 18.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השלישי לבדו הפסידה הרכבת 276.1 מיליון שקל, לעומת הפסד של 25.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. בכל חברה נורמלית, דוח מזעזע שכזה היה מביא לפיטוריו המידיים של המנכ"ל.
אמת, אי-אפשר לתלות את כל האשם באיילון. איילון הגיע משורות המשטרה ללא ניסיון בתחום, ובתקופה קצרה של שנתיים לא ניתן להבין את מורכבותה של חברת רכבות, אך לנקות אותו מכל רבב ולטעון שמדובר בטלית של כולה תכלת שכל החלטותיה מקצועיות - זו תהיה טעות.
גורמים בענף התחבורה אומרים שקיים אצל שחר איילון קושי בקבלת החלטות, הוא לא למד כראוי את תחום הרכבות ומגלה חוסר בקירות בחומר. עוד הם טוענים כי קיים אצלו העדר תחזיות ביקוש ראויות וחוסר תעוזה בתחום הרכש.
שחר איילון נכנס למיטה חולה. הוא ירש מהמנכ"ל הקודם בעז צפריר לא מעט עובדות מוגמרות שהיה עליו להתמודד מולן - בחירה כושלת של קבלן החישמול, ניהול כושל של מיזם תחזוקת קרונועי הדיזל ועוד. לאיילון יש כוונות טובות, אבל עושה רושם שנכשל במבחן התוצאה, עד כדי כך שיש הטוענים כי מדובר במנכ"ל הכושל ביותר שקם לרכבת ישראל בעשור האחרון.
אבל אבי אבות הכישלון ברכבת, כפי שמגדירים גורמים המעורים בנושא, הוא אורי יוגב, לשעבר יו"ר הרכבת וראש רשות החברות הממשלתיות. בתקופתו הפכה הרכבת לנטל על עטיני הממשלה - הן בתחום הרכש החד-צדדי מבומברדיה והן בתחום אי-הערכות הולמת למיזם החישמול. גם תחום מיקור-החוץ כשל בתקופתו, וכעת עושה דן הראל מאמץ להשמיש את רוב צי ה-IC3. הסיכוי שמישהו במערכות הממשלתיות יבדוק כהלכה את שאירע בתקופת יוגב והנזק שנגרם לרכבת קלוש עד אפסי.
כעת מקבל יוגב כיפת ברזל תקשורתית, ונראה שגם שחר איילון למד את הפטנט ובתקשורת נוצר מצג שווא כאילו היה זה הוא שהתנגד לפתיחת הקו המהיר לירושלים בניגוד כביכול לעמדת שר התחבורה - דבר שאין לו כל שחר (תרתי משמע), ואם אינכם מאמינים - תקשיבו בעצמכם לדברים שאמר איילון בראיונות קודמים, ותיווכחו כיצד הגן על פתיחת הקו בחרוף נפש - הגנה שכנראה תתברר כנכונה בעוד כמה שנים.
הבעיה העיקרית שבפניה ניצבת רכבת ישראל - כפולה: הקושי המתמשך של הנהלת הרכבת לגרום לחברה הספרדית, שהשתתפה במכרז, לעמוד בהתחייבויות ובלוחות הזמנים של הגעת החישמול לתל אביב, ולכן לוחות הזמנים משתנים (האם זה יקרה באפריל 2019 כפי שמעריכים? ימים יגידו). דן הראל שינס מותניים והתניע את הנושא מחדש, בגיבוי ובהכוונה מהשר ישראל כ"ץ - שלא נרתע מהלחץ התקשורתי. כמו-כן, צריכה הרכבת להתגבר על התקלות המרובות במערכת המיחשוב של הקטרים החשמליים החדשים שסיפקה חברת בומברדיה. כ-70 סוגים שונים של תקלות, הגם שכפי שנטען היו תפעוליות ולא בטיחותיות, אינם דבר של מה בכך.
עובדים ברכבת מאשימים כבר שנים שתחזוקת צי ה-IC3 שחברת אלסטום עושה במיקור חוץ - כושלת. לא ברור האם הם צודקים או שמדובר במאבקי כוח. אבל במבחן התוצאה, מתוך 40 ומשהו רכבות, רק 20 עובדות ביום טוב. אז על הנייר יש לשחר איילון כביכול צי מספיק להפעלת הרכבות, כאשר בפועל יותר מחצי מהן לא עובד.
החישמול מתקדם בקצב איטי מאוד ויש הטוענים כי על רכבת ישראל לרכוש בדחיפות עוד רכבות לזמן התפר עד להשלמת החישמול. יש ביקוש אדיר ואין רכבות, ואת התוצאה אנחנו רואים בשטח בנוסעים - שנאנקים על בסיס יומי עם 190% תפוסה בקרונות.
רכבת הפיטורים שהוציא דן הראל דוהרת במהירות. השאלה היא האם שחר איילון יישאר על המסילה עד הרגע האחרון.

תאריך:  20/12/2018   |   עודכן:  20/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההכרעה הסבוכה של דן הראל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מנהל כושל חייב ללכת הביתה
מוטי הקרייתי  |  20/12/18 11:53
2
איילון איש אלים שחייבים לפטר
לא שכחנו  |  20/12/18 18:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
משרד התחבורה יפרסם מחר מכרזים להוצאת 60% מפעילות אגד בבירה    קווי רוחב חדשים ישפרו את הקשר בין השכונות    קווים מרכזיים בעיר יפעלו עד 02:30 לפנות בוקר    הקווים לכותל יתוגברו    810 אוטובוסים חדישים, 200 מהם חשמליים
עידן יוסף
מחאת הנהגים מתרחבת: מאות אוטובוסים עלו בשיירה ארוכה ממודיעין לכנסת במחאה על האלימות הגואה כלפי הנהגים    יו"ר ארגון הנהגים ישראל גונן: "הנהגים הפכו לשק חבטות. נשבית את התחבורה בישראל"
עידן יוסף
יו"ר הרכבת דן הראל הודיע לשחר איילון על הכוונה לפטרו שנתיים בלבד אחרי ששימש בתפקיד לנוכח הכשלים    ברבעון השלישי הפסידה הרכבת 276.1 מיליון שקל    דיווח: ניסים פרץ קיבל הצעה להתמנות במקום איילון
עידן יוסף
נסיעת רכבת נוסעים לכיוון צפון הסתיימה בחדרה במקום בבנימינה    נוסעים זועמים תפסו בדלתות של רכבת לכרמיאל וגרמו לעיכובי רכבות ברשת הרכבות הארצית    רכבת ישראל: מבינים את הקושי, הישמעו להוראות
עידן יוסף
הקווים מנהריה ומבית שאן לכיוון דרום יחלו רק מתחנת חיפה מרכז, וגם יסתיימו בה    הקו מכרמיאל לא יפעל    קו יעודי של נתיב אקספרס יפעל בין נהריה לחיפה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il