X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יציאת כוחות ארה"ב מסוריה היא מהלך מסוכן המגביר את סכנת פרוץ עימות כולל בחזית הצפון. ישראל נותרה לבדה להתמודד עם אירן שתנצל בוודאי את נסיגת כוחות ארה"ב כדי לחזק את נוכחותה בסוריה ולצייד את חיזבאללה בלבנון בנשק מתקדם
▪  ▪  ▪
[צילום: חוסיין מאלה/AP]

ישראל קיבלה התראה קצרה על כוונתו של הנשיא טראמפ להסיג את אחרון החיילים האמריקנים מסוריה, למורת רוחה של ישראל וגורמים בכירים בממשל הודיע הנשיא האמריקני על החלטתו לפנות את 2000 חיילי הכוחות המיוחדים מסוריה בתוך חודשיים ימים.
הנשיא נימק את החלטתו בהשגת ניצחון על ארגון דאעש בסוריה שזו הייתה המטרה העיקרית של הכוח האמריקני עוד מתקופת הנשיא אובמה. ההכרזה של הנשיא טראמפ על הניצחון על דאעש איננה מדויקת בלשון המעטה, לארגון דאעש יש עדיין נוכחות צבאית חזקה בסוריה.
שר ההגנה האמריקני ג'ים מאטיס התנגד למהלך של הנשיא של הסגה מהירה של הכוחות האמריקנים מחשש שהדבר ייצור וואקום בסוריה שאליו יכנסו, חייליו של הנשיא בשאר אסד, אירן והנשיא פוטין. באמצעות המהלך הזה, ביטל הנשיא טראמפ את כל ההשערות כי חיילי ארה"ב ישארו על אדמת סוריה עד שהכוחות האירניים יסוגו ממנה.
ההערכה הרווחת בעולם הערבי היא שהנשיא טראמפ סגר עסקה עם נשיא טורקיה ארדואן כדי למנוע התנגשות צבאית בין הצבא הטורקי לבין החיילים האמריקנים בסוריה שמאמנים את הכוחות הכורדים, לאחר שורה של איומים שהשמיע נשיא טורקיה ארדואן לתקוף את ארגון "צבא סוריה הדמוקרטי" בצפון מזרח סוריה שגם אתו מאמנים חיילי ארה"ב.
הנפגעים המידיים מהחלטת הנשיא טראמפ הם הכורדים בסוריה,מבחינתם מדובר בתקיעת סכין אמריקנית בגבם, התחושה שלהם היא כי הם נבגדו והושארו לבדם להתמודד עם טורקיה בראשותו של ארדואן הרואה בהם ארגון טרור.
עיתוי ההחלטה של הנשיא טראמפ להסגת כוחות ארה"ב בסוריה הוא מסוכן מבחינתה של ישראל מכיוון שהוא מתרחש בשיא המאבק הישראלי בהתבססות הצבאית האירנית בסוריה בעוד המשבר של ישראל עם סוריה, עקב הפלת מטוס הביון הרוסי ע"י מערך ההגנה האווירי הסורי, עדיין לא נפתר.
ישראל תצטרך כעת להיאבק לבדה מול הניסיונות האירניים להתבסס בסוריה ולהעביר נשק מתקדם לנשיא בשאר אסד ולחיזבאללה בלבנון. הכוחות האמריקנים שהיו באזור תנף, במשולש הגבולות עירק-סוריה-ירדן והיוו חיץ מפני אירן יפנו את השטח ויווצר פרוזדור שיאפשר לאירן להעביר ציוד צבאי ונשק בדרך היבשה מאירן דרך עירק לסוריה וללבנון. המהלך האמריקני מחזק את אירן ולא מחליש אותה, הוא גם מחזק את מעמדה של רוסיה במזרח התיכון.
גם כך הייתה רוסיה בעלת הבית בסוריה שעל פיה ישק דבר, עכשיו היא קיבלה את הגושפנקא האמריקנית הרשמית שמודה, בעצם הסגת כוחותיה, בכישלון מדיניותה במזרח התיכון, רוסיה הפכה לשחקן האזורי החזק במזרח התיכון ומדיניותו של הנשיא פוטין הצליחה בעוד הנשיאים אובמה וטראמפ כשלו.
ארה"ב הבטיחה לישראל כי היא תמשיך לשמור על האינטרסים שלה וביטחונה למרות נסיגת הכוחות האמריקנים מסוריה, גורמים מדיניים בכירים בירושלים אומרים כי ארה"ב תמשיך לקיים פעילות אווירית בשמי סוריה כדי לשמור על האינטרסים שלה, אולם ספק רב אם הדבר הזה מספיק.
רוסיה השלימה באחרונה הקמת מערכת הגנה אווירית משוכללת שמורכבת ממכשירי ראדאר חדישים וסוללות 300-S שנמסר לצבא הסורי, המטרה היא להגן על שמי סוריה לא רק מפני חיל-האוויר הישראלי, אלא גם מפני טיסה חופשית של המטוסים האמריקנים.
לארצות הברית יש אינטרסים משלה ואין ברירה אלא לקבל את החלטתו של הנשיא טראמפ למרות שהיא מקשה על ישראל והופכת את ההתמודדות עם האיום האירני למורכבת יותר.
סנטורים רפובליקנים, בהם תומכים מובהקים של הנשיא טראמפ כמו לינדזי גרהאם ומרקו רוביו קראו לנשיא לשקול מחדש את החלטתו, אך נראה כי הוא לא יבטל אותה או ישעה את ביצועה.
ישראל נותרה כעת לבדה מול אירן וסוריה והחשש לה הוא שאירן תנצל זאת כדי לחזק את צבא סוריה ואת ארגון חיזבאללה בלבנון דבר שמגביר את סכנת פרוץ עימות צבאי כולל בחזית הצפון מכיווון שישראל איננה יכולה להשלים עם מהלכיה הצבאיים של אירן.

תאריך:  23/12/2018   |   עודכן:  23/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארה"ב יוצאת מסוריה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מהלך נפלא מתנה נהדרת לחיילים
רון ה.  |  24/12/18 06:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמה בסוריה
יוני בן-מנחם
אירן היא המרוויחה העיקרית מהחלטת הנשיא טראמפ להסיג את חיילי צבא ארה"ב מסוריה. ישראל והכורדים בסוריה הם בצד המפסיד ואירן מתכננת להגביר את התבססותה הצבאית בסוריה דבר שמאתגר את ישראל
עידן יוסף
כלי רכב צבאיים של רוסיה נראו ליד שטח החולש על הכביש המחבר בין דמשק לבגדד    משמרות המהפכה החלו בתרגיל צבאי סמוך למיצרי הורמוז    אירן: "כניסת הכוחות האמריקניים לסוריה - מקור למתיחות"
יוסי מנשרוף
אירן מנצלת את משברי דאעש והאביב הערבי כדי לקדם את המסדרון הקרקעי, במטרה איום משמעותי בפני ישראל וירדן. הנסיגה האמריקנית מסוריה תסיר חלק מהמכשולים העומדים בדרכה של אירן, אך ישראל הפגינה כמה וכמה פעמים את נחישותה למנוע את התבססות המסדרון
איתמר לוין
שר ההגנה - כמו כל בכירי הממשל - התנגד להוצאת הכוחות האמריקנים מסוריה    החלטתו של טראמפ היא שלב נוסף בהתדרדרות היחסים בין השניים
איציק וולף
ראש הממשלה הגיב על ההודעה האמריקנית בדבר הסגת הכוחות מסוריה    "ישראל תדע ללמוד את השלכותיו של המהלך ולהגן על עצמה"    כצפוי, רוסיה מברכת על הצעד האמריקני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il