X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההתפתחות הטכנולוגית גורמת להרבה הקלות באורך החיים אבל יש אוכלוסיות שהיא רק מקשה עליהם את ההתנהלות בחיים כמו האוכלוסייה המבוגרת בכתבה זו מוצגות כמה בעיות שההתפתחות הטכנולוגית הביאה איתה, אבל גם עם פתרונות אפשריים לאותן בעיות
▪  ▪  ▪
מסתבכים... [צילום: אצו אינויה/AP]

בשנים האחרונות חלה התפתחות טכנולוגית מואצת. כיום, בלחיצת כפתור קטנה אפשר להשיג דברים שבעבר דרשו זמן וטרחה מרובה. אבל עם כל הטוב שהטכנולוגיה הזו מביאה ישנם קבוצות באוכלוסייה שהטכנולוגיה הזו מקשה עליהן את ההתנהלות בחיי היומיום, לדוגמא: האוכלוסייה המבוגרת. הקשישים מהווים 11% מהאוכלוסייה בישראל (קשיש הכוונה לאדם מעל גיל 65). זה גיל שיש בו צורך רב בשירותים של קופת חולים, ביטוח לאומי, חברות ביטוח וכדומה. הבעיה במוסדות רבים כדוגמת אלו, היא שצריך להיעזר במחשבים ובאינטרנט כדי להגיש בקשות ולבצע כל מיני פעולות, דבר שמאוד מקשה על הקשישים במימוש זכויותיהם.
לדוגמה, סבתי רצתה להזמין תור בקופת חולים לריפוי בעיסוק עבור סבי והיה רק מענה קולי ממוחשב ולא מענה אנושי, אשר ביקש ממנה להקיש את מספר הפלאפון שלה על-מנת לקבל קישור שבו תוכל לבצע את ההזמנה. הבעיה היא שלסבתי יש פלאפון ישן אשר יש בו אפשרות לקבל הודעות טקסט אך היא אינה יודעת כיצד להשתמש בו בצורה מיומנת, מה גם שבמכשירים הישנים הכתב מאוד קטן, כך שקשה לאדם המבוגר לקרוא את הכתוב בו. לאחר שניסתה כמה פעמים ללא הצלחה, היא נאלצה לסוף לבקש מאימי להזמין את התור. אבל אדם מבוגר ללא ילדים או ללא קשר עם ילדיו היה נמצא במצב של חוסר אונים בסיטואציה זו ללא יכולת להזמין את הטיפול הדרוש לו.
דוגמה נוספת: בזמן האחרון יש סגירה של סניפי בנק רבים כאשר ישנה ציפייה מצד המערכת הבנקאית שהלקוחות ינהלו את ההתקשרות עם הבנק דרך האינטרנט, אבל לאנשים מבוגרים יש צורך בקשר אישי עם הבנקאי, מכיוון שיש חלקים באוכלוסייה זו שרמת ההבנה והזיכרון עם השנים יורדת ולכן הם צריכים אדם שיסביר להם באופן מפורט באיזו תוכנית להשקיע, לדוגמה, כדי שהכסף שהם חוסכים לא ירד לטמיון.
לדעתי, על המדינה לחייב שבכל מוסד ציבורי שנותן שירות לכלל האוכלוסייה ובפרט לאוכלוסייה המבוגרת, תהיה חובה לדאוג לכך שיהיה גם מענה אנושי ותהיה אפשרות לתקשר לא רק באמצעים טכנולוגיים פשוטים (כמו השארת הודעה קולית). כאשר אנשים מבוגרים רואים שמסובך להשיג דבר מה ממוסד ציבורי מסוים הם מראש מוותרים עליו גם אם הדבר מאוד נחוץ להם.
אפשרות נוספת,במקרה ולאותו אדם מבוגר יש יכולת לרכוש מחשב, ליזום שבמקומות ציבוריים יערכו לאוכלוסייה המבוגרת הדרכת אינטרנט ויסבירו להם כיצד להשתמש באתרים של מוסדות שונים, דבר שיקל עליהם את ההתנהלות בעידן הטכנולוגי.

הכותבת היא סטודנטית לעבודה סוציאלית שנה א' באוניברסיטת בר-אילן.
תאריך:  23/12/2018   |   עודכן:  23/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להיות קשיש בישראל בעידן הטכנולוגי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפורה חלפון
להיות הסיבה לחיוך של ההיא שעוברת משבר, לתת מעצמך בלי רצון בחזרה לקבל, להתנדב בעמותה של אנשים חלשים, כי זכינו להיות אלה שחזקים, ולא לשכוח לתת יד לאלה שבחרו ללכת לבד
יובל לובנשטיין
פריטים שעולה לייצר שישה דולר, כלומר כ-30 שקלים בפתח מחסן היבואן, מוצעים למכירה במחיר של 199-149 שקלים וכל זה למה? האם כדי לתת ממחיר מופקע זה הנחות?
אביתר בן-צדף
הגירוש צריך לחול על משפחות מחבלים, שביצעו את זממם, כמו על מי שסוכלו בטרם פגעו בנו
ח'ליפה מהא חסן
כתבה זו נועדה בשביל להשמיע את קולם של אותם ילדים שהוריהם לא מרגישים אותם, אותם הורים שאינם קשובים לצרכיהם של הילדים    אני עושה הבחנה בין 'הקשבה' ו'שמיעה'    בפעולת ההקשבה ישנם הבנה ורצון לענות על הצורך של הצד השני, בעוד שפעולת השמיעה בלבד עשויה להיעצר לפני היענות לצורך כלשהו
ארי בוסל
ארגונים פוליטיים מעסיקים יועצים ומומחים ושאר "יודעי דבר" שמבינים הכל יותר טוב מכולם, ולכן חייבים לקבל משכורות בהתאם    אך מדוע לעצור שם?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il