X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם ברצוננו לטפל בפשיעה באופן יסודי ומעמיק, עלינו ליצור שינוי חברתי אמיתי מלבד תהליכים כלכליים וקהילתיים יש צורך בשינוי משמעותי של האדם "הפושע" במקביל לענישה ולליווי תומך גם לאחר מכן על-מנת לגרום לאדם לצאת ממעגל הפשיעה עלינו לתת לו את תחושת האמון, האמפתיה והכלים הפרקטיים שיעזרו לו להשתקם
▪  ▪  ▪
אנשים רעים [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

רבות נידון בשאלה האם האדם טוב מטבעו. פילוסופים, אינטלקטואלים ואנשי דת רבים ניסו לברר ולהכריע, ובסופו של דבר, רבים הגיעו למסקנה שהאדם מטבעו הוא יצור חברתי מועיל וטוב.
בבתי הסוהר מתקבצים אנשים מכל קצוות החברה הישראלית שרבים רואים בהם דבר אחד - אנשים רעים ומתועבים.
ברור לחלוטין שאנשים שפשעו עשו מעשים מכוערים ונוראיים, ואנו לא ניטול מהם את האחריות למעשיהם. עם זאת, כאשר מבינים שהם בבסיסם אנשים חברתיים שזקוקים לכלים שעמם יוכלו להתמודד ואף לתרום לחברה, וכאשר מבררים את הנסיבות החברתיות והרגשיות שליוו אותם במעשיהם, מבינים שהמצב המתוקן של האדם, ואף של החברה, לא יושג באמצעות עונשים שרק מגבירים את אומללות האדם ותוקפנותו, אלא יש צורך במתן תוכנית שיקומית לכל אותם האנשים.
אם ברצוננו להוביל שינוי אמתי ברמות הפשיעה, עלינו לטפל באדם הפרטי ולא להסתפק במכונת ענישה משומנת. כמו שטען מהאטמה גנדי, "רפורמה חברתית תתאפשר רק לנוכח שינוי אישי, כן ואמיתי של יחידים רבים. התיקון של היחיד הוא התיקון של החברה".
מתוך הנחה שהאסיר בסופו של דבר יצא מבית הסוהר ויחזור לקחת חלק בחברה הישראלית, צומחת גם ההבנה שלצד העונש, שללא ספק צריך להינתן, יש צורך בהפיכת בתי הסוהר למעין מוסדות שיקומיים.
שיקום האסיר צריך לכלול טיפולים רגשיים שיעזרו לו להתמודד עם הפשע שעשה ואף עם כל האתגרים והקשיים שהזדמנו לו בחייו, רכישת מיומנויות למידה שיסייעו לו לצאת ממעגל הפשע ולעסוק בעבודה שתעניק לו תחושת ערך עצמי וביטחון כלכלי, גישור משפחתי - לעתים האסירים מגיעים עם רקע משפחתי בעייתי, מנוכר או אלים, וכמובן למשפחה יש כוח עצום בהחזרת חיי האסיר לדרך הישר, ובנוסף יש צורך בליווי מקצועי שיעזור לו להתמודד עם החיים שלאחר ריצוי העונש.
ומעל הכל, יש צורך בצוות מיומן ומקצועי שמבין שעומד מולו אדם עם המון טוב, ושאם יעזרו לו לגלות אור בתוכו, הוא יצליח להחלים ואף להפוך לאדם מועיל ותורם לחברה.
ובמילותיה של המשוררת דור אלה גבע בשירה "כדי לדעת":
"מעולם לא היה אדם
צריך להשתנות
אלא להירפא,
מעולם לא היה צריך
אדם דבר,
מלבד עיניים הרואות
את שלמותו
בפנים הסדק"

הכותבת היא סטודנטית לעו"ס שנה א'.
תאריך:  24/12/2018   |   עודכן:  24/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
במדינה היהודית היחידה בעולם חוגגים את החג על שם הקדוש הנוצרי בהרבה מעבר למה שנהוג בעולם הכנסייתיי    אחרי ככלות הכל מדורג הסילבסטר בכנסיה הקתולית בדירוג הנמוך ביותר של יום טוב
אפרים הלפרין
יותר מכולנו מחויבים פרקליטות המדינה ובראשה פרקליט המדינה בשמירה על החוק וכיבודו, ואת ה א' ב' הזה כנראה לא למד פרקליט המדינה שלנו.
רפי לאופרט
עת להתעורר ולנער את מערכת הביטחון שלנו גם בשאלות הביטחון האזרחי והלוחמה נגד טרור מקומי שעיקרו אלימות נגד אזרחים. מניעת טרור מכל מקור איננה אחריות מותנית, אלא מוחלטת וחובתה הראשונה של מדינה לאזרחיה, שגוברת על התחייבויותיה הבינלאומיות.
צופיה אברהמוף
ההתפתחות הטכנולוגית גורמת להרבה הקלות באורך החיים    אבל יש אוכלוסיות שהיא רק מקשה עליהם את ההתנהלות בחיים כמו האוכלוסייה המבוגרת    בכתבה זו מוצגות כמה בעיות שההתפתחות הטכנולוגית הביאה איתה, אבל גם עם פתרונות אפשריים לאותן בעיות
ציפורה חלפון
להיות הסיבה לחיוך של ההיא שעוברת משבר, לתת מעצמך בלי רצון בחזרה לקבל, להתנדב בעמותה של אנשים חלשים, כי זכינו להיות אלה שחזקים, ולא לשכוח לתת יד לאלה שבחרו ללכת לבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il