ניהול זה מקצוע במיוחד שאתה עוסק בקמעונאות, אשר דורשת ממך ירידה לפרטי פרטים והבנה מעמיקה של העסק. רוצים דוגמה, בבקשה. ידוע שחנויות ההלבשה מחזיקות בדרך-כלל שני קווים של מוצרים, לראשון הן קוראות בייסיק, כלומר קו מוצרים שאינו מתחלף והוא רב עונתי, עליו הן מרוויחות כמו חזיר מדושן ועליו אין הנחות ומבצעים וקו מתחלף/עונתי, אותו הן מזמינות בכמויות קטנות יחסית לכל צבע ודגם, קו אשר מוחלף כל מספר שבועות ועליו ניתנות ההנחות ומבצעי סוף עונה.
עד כאן הכל בסדר... אז מה כל הרעש והכתבה הזאת?
אז ככה, חיפשתי השבוע חולצות בייסיק מטריקו שרוול קצר, לכל הדעות קו בסיסי לחלוטין, קבוצת מוצרים אשר לכל הדעות חייבת להיות כל הזמן על המדף בכל צבע ובכל צורה (צווארון עגול/ווי), בלי מחסור ולוא הקטן ביותר, שכן על קו מוצרים זה, הרווח הוא בשמיים, נושק לרווח של 80% ולגביו אין בעיה של מלאי עודף, שכן הוא לא מתחלף כל שנה - ובמספר רשתות, כמו גולף/זארה הוא פשוט לא היה קיים ו/או קיים לכאורה באופן מדגמי בלבד עם חוסר אדיר של מידות וצבעים וצורות.
אז שלא יתפלאו הבעלים של גולף לדוגמה מהדוחות הגרועים לכאורה אותה היא מציגה כבר מספר לא מבוטל של רבעונים. ניהול קמעונאי רבותי, זה מקצוע וירידה לפרטי פרטים... נקודה!