X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אוקראינה היא מדינה עם פוטנציאל לא מבוטל בתחום האקדמיה ומוסדות השכלה גבוהה מהנדסים ואנשי פיתוח תרמו וקידמו את הכלכלה האוקראינית מאז יצירת ה"קוזאק" ועד היום
▪  ▪  ▪
לא רק סטראוטיפים [צילום: יהב גמליאל/פלאש 90]

בפתח השנה האזרחית החדשה נשארו לנו כמה סטראוטיפים שהשנה החולפת כבר עשתה את המרב כדי לשבור. למשל לו הייתם שומעים את המילה 'קוזאק' על מה הייתם חושבים? על פרש, אביר אוקראיני מהמאה ה-17. ואם נשבור הסטראוטיפ? ונגלה לכם ש'קוזאק' זהו גם שמו של המטוס תובלה הכי גדול והכי חזק בעולם, פרי פיתוחם של מהנדסי אווירונאוטיקה באוקראינה? המטוס הענק הזה שנודע גם בשם הסדרתי שלו AN-225 זכה ל-240 שיאים עולמיים בתחום האווירונאוטיקה. ומאז טיסתו הראשונה ועד היום נחשב לכלי טייס הגדול בעולם.
אוקראינה היא מדינה עם פוטנציאל לא מבוטל בתחום האקדמיה ומוסדות השכלה גבוהה. מהנדסים ואנשי פיתוח תרמו וקידמו את הכלכלה האוקראינית מאז יצירת ה"קוזאק" ועד היום. לאוקראינה ישנון יכולות של חדשנות, המצאה ופיתוח מדעי וטכנולוגי, אך הסטראוטיפים לעיתים לא מאפשרים לנו לפתוח את העיניים ולהתייחס לפוטנציאל של אוקראינה בקנה מידה הנכון.
עוד סיפור אחד, רק בשביל להראות איך "סנטה קלאוס" האוקראיני ששמו "דד מורוז" הופך למפעיל טכנולוגיות של ניו-מדיה. אנחנו בפתח של "נובי גוד". כעת בגני התערוכה הלאומיים בקייב, הוצב מתקן דיגיטלי ענק בו הוטמנו ב-1,182 תאים אוטומטיים, מתנות מ"דד מורוז" לילדי אוקראינה. יוזמי הפרויקט לקחו כאתגר להניע ילדים בשביל לקבל מתנות מ"סנטה קלאוס" לחג המולד להיעזר בטכנולוגיות דיגיטליות.
הפרויקט נתמך על-ידי ממשלת אוקראינה, שהבינה שקידמה וחדשנות זה המנוע לצמיחה כלכלית המועיל ביותר שיכול לקדם ולעזור למדינה להתרומם מהקשיים שהחמירו עוד יותר בעקבות המלחמה ומיחסים לא פשוטים עם שכנתה רוסיה. מנוע צמיחה הזה נמצא בתחומי החדשנות, המדע, ההייטק והפיתוח הדיגיטלי. את התוצאות הראשונות של השינוי התפיסתי ניתן לראות כבר עכשיו. התל"ג של אוקראינה צמח ב-2017 ב-3%, מוערך לגדול השנה ב 3.6% ולפי הערכת המומחים צפוי להגיע לגידול ב-5-7% עד סוף העשור.
שבירת שיאים
מוצרי היצוא העיקריים מאוקראינה לישראל הם: דגנים (46.5%); מתכות (25.9%); זיתים ושמן זית (7.9%); מוצרי מזון (4.8%); מוצרי עץ (1.7%), נפט ומוצריו (1.6%) ומוצרי ענף הטחינה (1.2%). היבוא העיקרי מישראל לאוקראינה: מוצרים כימיים שונים (39.8%); דלק מינרלי, נפט ומוצריו (9.2%); פלסטיק ופולימרים (8.6%); ציוד לכור גרעיני (5.5%), מכונות חשמלאות (5%); תרופות, ומוצרי פרמה (4.4%); ועוד ...
בדרוג The Best Countries For Business שנערך על-ידי מגזין Forbes בין 165 מדינות בעולם בחודש דצמבר 2018, לפי 15 קריטריונים של תנאים המקלים לעשיית עסקים, אוקראינה עשתה קפיצה למקום 77. העלייה הזאת בדירוג של "מדד קלות לעשיית העסקים" המצביע על מגמה שקיבלה ביטוי גם בסחר בין מדינת ישראל ואוקראינה שבשנת 2017 הסתיים ב-973 מיליון דולר ובסיומה של שנת 2018 צפוי להגיע למעל מיליארד דולר, וזה לא רק שבירת סטראוטיפ - זה כבר שבירת שיאים.
השינויים רק מתחילים, ממשלת אוקראינה הכינה לביצוע בשנה הקרובה 35 הצעות חוק לקידום מדיניות הצמיחה הכלכלית, שנועדים להבטיח צמיחה כלכלית ב-5-7% ולטפל בחמישה נושאים מרכזיים - הגנה על עסקים, הסרת אמצעי הפיקוח המיותרים ושיפור האקלים העסקי, תנאים יותר קלים לקבלת מימון והיתרים לשימוש במשאבים ממשלתיים, עידוד חדשנות.
צעדי הממשל לשיפור כללי באקלים העסקי זה גם שבירת הסטראוטיפ, הפעם בעולם העסקי. אנשי עסקים מכל העולם קיבלו את השינויים בברכה וכתוצאה מכך, כמות ההשקעה באוקראינה גדלה ב-19.9%.
החברות הטובות ביותר
ואם אתם רוצים לדעת מהי המדינה שבמהלך 2018 הגדילה באופן משמעותי ביותר את כמות המבקרים הבאים מישראל אז שוב אנחנו בפתח של שבירת סטראוטיפים ואוקראינה שוב מפתיעה. ב-2018 גידול שנתי של כמות הישראלים שטסים לאוקראינה עומד במקום השני. להערכתכם, לצורך מה 40 אלף איש טסים כל חודש בין ישראל לאוקראינה? התשובה המתבקשת - לאומן... ושוב אנחנו שוברים סטראוטיפ. כמו שהזכרנו קודם, אוקראינה שכנעה את בעלי העסקים הישראלים שהיא יכולה להיות מקור חוץ לחברות הייטק ישראליות ולא רק מקור ליצוא של מוצרי חקלאות.
כ-15 אלף מהנדסי תוכנה אוקראינים עובדים כיום במסגרות של פרויקטים ישראלים של חברות הייטק, שפתחו בה מיזמים משותפים. חברות אאוטסורסינג מגייסות ומעסיקות כוח אדם מקומי מועיל וכדאי מאוד מבחינת תנאי שכר בהשוואה לרמה מקצועית. נפוצץ בדרך עוד סטראוטיפ קטן, אגב המובילות של מהנדסי תוכנה אוקראינים דווקא בתחום הבנקאות און-ליין. לפי הערכה של אנליסטים מאוקראינה, כוח האדם הזה, שעובד בחברות ישראליות בשנת 2019, אמור להכפיל את עצמו ל-30,000 איש.
13 חברות ה-IT האוקראינית נכנסו לטופ 100 - דירוג החברות הטובות ביותר בעולם בין החברות מיקור חוץ. יצוא שירותי ה-IT הסתכם ב-2018 ב-3% מהתמ"ג האוקראיני. באוקראינה ישנם יותר מ-100 אלף מומחים בתחום ה-IT. שוק ה-IT האוקראיני מתפתח בצעדים יפים מאוד ובשנת 2017 גדל ב-18%. לפי הנתונים והמגמה הנוכחית שנת 2018 תסתיים בגידול של שוק ה-IT האוקראיני ביותר מ-20%.
ומה עם הסטראוטיפים בתחום המדיני? לא מזמן, האו"ם דן בהחלטה שקוראת לרוסיה להוציא את הכוח הצבאי שלה מחצי האי קרים ומאזורים נוספים שהיו שייכים לאוקראינה. בין 66 מדינות שהצביעו בעד הייתה גם מדינת ישראל. גם אוקראינה הצביעה באו"ם בעד הצעה אמריקנית שנועדה לגנות פעילות חמאס. שיתוף הפעולה המדיני, שיתופי פעולה באו"ם ואינטרס כלכלי משותף מביא את שתי המדינות לחתימת הסכם סחר חופשי בקרוב, כבר בתחילת 2019.

תאריך:  31/12/2018   |   עודכן:  31/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עוד שנה חולפת ועוד סטראוטיפים נשברים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זהר הר-נוי
איך הפכו בתי הדין הרבניים לערכאה המועדפת על נשות ישראל?    הזירה החמה ביותר כיום היא זירת מזונות הילדים
בעז שפירא
רק האמת נעדרת...    לעתים הדברים מנותקי ההקשר אותם הוא מלהג מהעולם היחיד אותו הוא מכיר, מתפרשים כאמירות מטאפוריות פוליטיות מחוכמות
מאיר חוטקובסקי
צעדם של בנט ושקד הפתיע את חוג צעירי מפד"ל כפי שהפתיע את האחרים המצויים בביצה הפוליטית    הדעות חלוקות
ראובן לייב
אין להטיל ספק בכך שהציבור הדתי, שתמך עד כה ב"בית היהודי", יבקש לשמור גם להבא על צביונו הדתי המובהק, וממילא מובן שהוא לא יתפתה לחבור דווקא למפלגה מעורבת, שתאבד את ייחודה הדתי לטובת שעטנז שהולבש עליה על-ידי מייסדיה
עליס בליטנטל
חטא היוהרה הוא הראשון בין שבעת החטאים הקרדינלים שעליהם אין כפרה, על-פי הדת הנוצרית    חטא היוהרה, בו נגועים ראשי כמה מפלגות בתוכינו, הוא שגורם להם לעשות כל שניתן כדי להרוס את השלטון הקיים, ועל הריסותיו כך הם מקווים, יפרחו וישגשגו (כל אחד) כראש הממשלה הבאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il