X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הסודות מאחורי המדפים

סוד תמחור המוצרים לצרכן

שיטת מקדם היבוא עוזרת רבות לקניינים הפוקדים תערוכות בחו"ל והסורקים במהלך יום תערוכה מאות רבות של פריטים וחוסכת להם זמן יקר, שכן היא נותנת אומדן סביר למחיר המוצר לצרכן והיתכנות להצלחת המכר שלו על-גבי המדף בישראל
▪  ▪  ▪
הנחות מפליגות ברשתות האופנה [צילום אילוסטרציה: מיטל כהן/פלאש 90]

אחד הסודות השמורים של כל עסק קמעונאי זה תמחור המוצרים לצרכן. ישנן רשתות ובעיקר רשתות המזון, שהפכו את התמחור לתורה כמוסה וסודית, אשר מחלקת את המוצרים לקבוצות לפי מידת המכר שלהם לצרכן ולפי מידת הרגישות של הצרכן למחיר המוצרים (בעיקר מוצרים מוכרים כמו קוקה-קולה/קוטג' וכו'), כאשר לכל קבוצה ניתן מקדם ייעודי מעבר לתמחור הנפרד של כל תת-רשת ורשת השייכת לאותה קבוצה.
תחום האופנה ובחלק מחנויות כלי הבית נוהגים לתת "הנחות מפליגות של עד 80%-70% הנחה" (הנחות פיקטיביות/מוגזמות) אשר כמובן נלקחות מראש, בחישוב המחיר לצרכן, תוך הערכה מושכלת ומראש של התפלגות המכר בכל אחד משלבי החיים של המוצר.
רשתות האופנה בארץ פועלות ברווח גולמי של לפחות 60% או במילים אחרות על-מנת להגיע עליו בסוף העונה, הן מתמחרות מוצר אשר עולה להם בשער מחסן היבואן בארץ במחיר של 10 שקלים, במחיר פתיחה של 79-49 שקלים כולל מע"מ ולאחר-מכן יורדות הרשתות למחיר של 39-19 שקלים.
במילים אחרות 1 דולר (פו"ב - ערך סחורה בנמל היציאה בחו"ל) בסין מוכפל במקדם של 40-20 על-מנת להגיע למחיר פתיחה בשקלים כולל מע"מ של סחורה אופנתית ויורד בהמשך למקדם של 20-10 בהמשך חיי המוצר.
גובה המקדם משתנה בין הקטגוריות השונות, כאשר בתחום מוצרי החשמל, הכל בדולר והמזון הוא נע בדרך-כלל באזור 20-10 שקלים כולל מע"מ לצרכן לדולר יבוא פו"ב.
שיטת מקדם היבוא עוזרת רבות לקניינים הפוקדים תערוכות בחו"ל והסורקים במהלך יום תערוכה מאות רבות של פריטים וחוסכת להם זמן יקר, שכן היא נותנת אומדן סביר למחיר המוצר לצרכן והיתכנות להצלחת המכר שלו על-גבי המדף בישראל.

תאריך:  02/01/2019   |   עודכן:  02/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל לובנשטיין
על אף הניסיון לתת לפירות המיובשים ערך תזונתי וסממן של בריאות, המציאות שונה לחלוטין ורוב הפירות היבשים, למעט שקדים, אגוזים ותמרים, אינם בריאים ומכילים כמויות ניכרות של סוכר וחומרים משמרים
בצלאל לביא
בהיותם נואמים מוכשרים ובלתי נילאים, אשפי תקשורת ויחסי ציבור, גם ביבי וגם טראמפ משדרים עסקים כרגיל
הרב אליהו קאופמן
בעיני רבים השורות הבאות תיראנה קונספירטיביות מדי אבל עם קצת עיון היסטורי כדאי לתת עליהן את הדעת
רות גולדשטיין
רוב החיילים המוגדרים כחיילים בודדים הם ישראלים ממשפחות במצב סוציו אקונומי נמוך אשר למשפחותיהם אין יכולת לתמוך בהם, וחלק גדול מהחיילים הבודדים מגיעים מבתים חרדים
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - מוכנים?, אי-פריון, עת התבונה ומהומה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il