X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
שר החוץ בנימין נתניהו מפריך את נבואת הצונאמי של אהוד ברק, ורותם את מדינות דרום אמריקה לעגלה המדינית של ישראל ככה נראה שר חוץ מוצלח
▪  ▪  ▪
נתניהו. שר החוץ [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שקיים השבוע ביקור מדיני מוצלח להפליא בברזיל, הגדולה במדינות דרום אמריקה, הוכיח שוב שאביו פרופ' בנציון נתניהו צדק. האב הישיש נשאל אי-שם בשלהי המאה שעברה, אם בנו ביבי, שהתמודד אז על הנהגת המדינה, מסוגל לשמש ראש ממשלה, והשיב: "הוא יהיה שר חוץ מצויין". הביקור המוצלח הוכיח שהאב נתניהו צדק. בתקופת היותו שר החוץ, לא רק שלא התגשמה נבואת הזעם של אהוד ברק בדבר צונאמי מדיני שבפתח, אלא התברר שבתקופתו הפכנו לילד הכי רצוי בכיתה. כולם רוצים בקירבתו.
זהו ביקורו השני של נתניהו בדרום אמריקה. אך לפני 15 חודש ביקר בארגנטינה, בקולומביה ובמקסיקו, ונתקבל בזרי דפנה ובכבוד מלכים. אבל עלתה על כולן ברזיל הענקית, המונה 210 מיליון איש. הנשיא הנכנס בולסונארו, שלכבוד טקס השבעתו הגיע נתניהו לברזיל, העניק לאורחו את עיטור הכבוד הלאומי הגבוה ביותר. הדואר הברזילאי יצא מגידרו והנפיק בול מיוחד הנושא את דיוקנו של נתניהו ועליו המספר 70 לציון שנות המדינה, וכתובת עברית: 'מזל טוב'. בולסונארו, חסיד גדול של תעשיית ההייטק הישראלית, החקלאות ההייטקית, הישגי התפלת מי ים, והיכולות הביטחוניות של ישראל, הבטיח לקיים בישראל את ביקורו הראשון מחוץ לברזיל, ולא פסל אפשרות העברת השגרירות לירושלים.
לא צריך להיות מומחה אקדמי לענייני דרום אמריקה, כדי לחוש בביקור ביבשת, במעמדה האיתן והמכובד של ישראל בקרב האוכלוסייה הנוצרית ברובה. כשביקרנו בארבע מדינות ביבשת אך לפני שבועיים, נוכחנו כי האיש ברחוב אוהד מאוד את מדינת ישראל, מתעניין בפלא הישראלי ומתייחס בהערכה לישראלים שבהם הוא פוגש. גם הקהילות היהודיות חיות ברווחה ובביטחון (לרבות ביטחון מפני פיגועים שמספקות הרשויות). בלימה בירת פרו למשל, בה חיים פחות מ-3,000 יהודים, קיים מרכז יהודי פעיל, ובו שני בתי כנסת, ופעילויות יהודיות מגוונות. בסאן פאולו, ברזיל, דוברים הבאסטונרים בשווקים עברית סבירה, לכבוד המטיילים מישראל.
הנוכחות היהודית הבולטת ביותר, הינה בבירת ארגנטינה בואנוס איירס, בה שוכנת הקהילה היהודית הגדולה ביותר ביבשת: כ-200,000 נפש. בעיר הענקית שבה אירעו למרבה הצער שני פיגועי דמים מחרידים, קיימת נוכחות יהודית גלויה, גאה, אפילו מתריסה. המדינה מכירה בנוכחות היהודית ואף מכבדת אותה בדרכים שונות. בפארק אחד בעיר הוצב פסל לזכרה של אנה פרנק ז"ל, ובפארק מפואר אחר פסל עם דיוקנו של סופר האידיש המופלא שלום עליכם, בחברת פסליהם של גדולי עולם התרבות והמדע. ברחובות השכונה היהודית נראים לא מעט יהודים שציציות משתלשלות מחגורתם, לראשיהם כיפה גלויה (ללא הסתרתה בכובע), ושפתם עברית ואידיש. בכניסה לחנויות רבות מתנוסס שילוט עם שמות וסממנים יהודיים מובהקים. סוג של שטייטעל.
בימי חנוכה פוזרו עשרות חנוכיות ענק נוסח חב"ד, בפארקים, בקניונים ובמרחבים ציבוריים, עם כתובת ספרדית: 'חנוכה שמח'. מי שהתהלך בחוצות בערבים, הבחין בחנוכיות רבות מאירות בחלונות הבתים, ממש כבערי מדינת ישראל.
הקניון מרכזי בבואנוס איירס, הוא היחיד בעולם (מחוץ לישראל) שפועלת בו מזללת מקדונלד'ס כשרה. לצידה נמכרים אמפנדס (כיסוני בצק במילוי בשר או תפוחי אדמה), וגם גלידות, והכל בהכשר מהודר. תאוות הבשרים הארגנטינאית לא פוסחת כמובן על יהודי המקום, שמתחזקים לא מעט מסעדות בשרים כשרות, שמציעות את מיטב מעדני הבשר הארגנטיני, כשרים למהדרין: אסדו, צ'וריסוס, מטמברה ועוד.
גם בצ'ילה קיימת קהילה יהודית, 30,000 איש החיים בבירה סנטיאגו, אך שאר הצ'יליאנים שברחבי המדינה המתויירת הזו, מכירים בעיקר את המוצ'ליארוס (התרמילאים) הישראלים. דווקא בדרום צ'ילה, בחבל המתוייר פטגוניה, בואכה הקוטב הדרומי, קלטנו הערה אנטישמית אחת ויחידה ביבשת. יש מי שאומר שם, שהמוני התרמילאים הישראלים אינם באמת כאלה, אלא קציני צה"ל מוסווים, שעוסקים במיפוי פטגוניה, כדי לעשותה מרחב הישרדות, הכי רחוק מהארץ, במקרה של מיתקפת גרעין על ישראל. "אתם הישראלים מסוגלים לכל", אומרים בפטגוניה, ומתכוונים לכך ברצינות.
בכל המדינות הללו פורחת כיום אהדת ישראל, שנתפסת בעיניהם כפלא השמיני של העולם. ביקורו של נתניהו ביבשת רק חיזק את קירבתן לישראל. כך עובד שר חוץ מוצלח. אביו, ככלות הכל, צדק.

תאריך:  02/01/2019   |   עודכן:  02/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ככה לא נראה צונאמי מדיני
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
כמה שילמו ל"כותב" ? ל"ת
ארי כספי  |  2/01/19 14:41
 
- ההערות מן הסוג הזה שייכות
ל-ארי כספי  |  2/01/19 20:55
 
- ההערות מהסוג הזה אופייניות
מגיב ותיק  |  3/01/19 02:45
 
- בא לברך ויצא מקלל
נהפוך הוא  |  5/01/19 02:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
ההערכות בהנהגות הרש"פ וחמאס הן כי שנת 2019 עומדת להיות שנה קשה יותר עבור הפלשתינים בשטחים. לא צפויה פריצת דרך מדינית, המשבר בין פתח לחמאס יחריף,הטרור בשטחי הגדה ימשך וייתכן כי בקיץ יפרוץ עימות צבאי בגבול רצועת עזה
יאיר דקל
"עד היום אני אוכל את עצמי מרגשי אשמה: או שבעטתי חזק מדי והכל באשמתי או שלא בעטתי מספיק חזק וגם הכל באשמתי"
אלי אלון
למרגלות תל שימרון, גבעה נישאה מעל לעמק יזרעאל, שוכן בית הקברות ההיסטורי של מושב נהלל, משקיף צופה על נהלל ומרחבי העמק    זהו סיפורו של המקום וכמה מהקבורים בו
יובל לובנשטיין
שיטת מקדם היבוא עוזרת רבות לקניינים הפוקדים תערוכות בחו"ל והסורקים במהלך יום תערוכה מאות רבות של פריטים וחוסכת להם זמן יקר, שכן היא נותנת אומדן סביר למחיר המוצר לצרכן והיתכנות להצלחת המכר שלו על-גבי המדף בישראל
יובל לובנשטיין
על אף הניסיון לתת לפירות המיובשים ערך תזונתי וסממן של בריאות, המציאות שונה לחלוטין ורוב הפירות היבשים, למעט שקדים, אגוזים ותמרים, אינם בריאים ומכילים כמויות ניכרות של סוכר וחומרים משמרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il