אין ספק שכביש 6 הוא הצלחה בכל קנה מידה, אך מדוע הרגולטור, קרי משרדי התחבורה והאוצר, אינם כופים על מפעיליו לספק שירות טוב יותר?
בתחילת דרכו, עת התנועה בו לא הייתה משמעותית, היה חשש שמפעילו יפסידו כסף, אולם עם הזמן למדו נהגי ישראל להכיר ביתרונותיו הרבים והפכו את הנסיעה בו להרגל של קבע, לצד התשלום אשר אינו מהזולים ומפעיליו החלו למלא את כיסם בממון רב. עם השנים הורחבו בו גם נתיבים ומסלולו גדל, אולם נדמה שדבר אחד נשכח והוזנח והוא נושא התאורה.
אין צורך לכתוב ולנתח שנושא התאורה או העדרה בתנאי חשכה וראיות לא טובה, הוא דבר קריטי, אשר יכול להציל חיי אדם, אולם נשאלת השאלה מדוע משרדי התחבורה והאוצר אינם כופים את דעתם בנושא זה על מפעילי הכביש ומדוע לא דורשים מהם להאיר את כל התוואי?
הכביש מואר בחלקים מסוימים ואכן ניכר ההבדל המשמעותי בין חלקיו המוארים והמושקעים לבין החלקים המוזנחים והחשוכים. האם משום שנעשתה טעות ראשונית בחוזה ההפעלה איתם? האם משום שמישהו חוסך כמה מיליונים, בעוד שתחזית ההכנסות מהפעלתו עולה על כל דמיון ועולה על כל הציפיות של מפעיליו!!
נדמה שדווקא בשל הצלחתו הרבה של הכביש למפעיליו, נכון יעשו אם יחרגו במעט מהחוזה הנוקשה וילכו לטובת הנוסע הישראלי וידרשו מהמפעילים לרשת את כל התוואי בתאורה, אשר יכולה לשפר באופן משמעותי את רמת הבטיחות וחוויית הנהיגה.
טוב יעשו המפעילים ומשרדי הממשלה האחראיים על הפעלתו, אם יעשו מאמץ משותף וימצאו את הדרך להתקנת תאורה לכל אורכו של כביש חיוני ועמוס זה כעת ולא יגררו את הנושא שנים רבות עד תום חוזה ההתקשרות בין המפעילים למדינה.