X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: הסטיגמות הגזעניות של הקהילה האתיופית הקידמה והקיבעון של הקהילה ולקינוח יהודה לא לבד
▪  ▪  ▪
סטיגמות גזעניות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

די לגזענות הפופוליסטית
מאוד פופולרי לטעון על יחס גזעני כלפי העדה האתיופית. אין ספק שהעדה ממהרת לתפוס טרמפ על כל פגיעה בבן העדה לצורך שטיפת מוח ציבורית ותקשורתית על אפליה גזענית חמורה.
אולם עם כל הצער כלפי הירי של הצעיר האתיופי יהודה וטגמה, אי-אפשר להתעלם מהנגיעה הסובייקייטיבית הטבעית של המשפחה, המפנה אצבע מאשימה חמורה כלפי המשטרה ה'גזענית' במותו של יקירה.
מה היה צריך השוטר לעשות כשסכין מטבח גדולה שלופה כלפיו ממרחק מטרים והוא בסכנת חיים? האם היה צריך לחכות שהצעיר המעורער יהרוג אותו, ואולי יהיו עוד קורבנות, כפי שקרה בעבר עם המאבטח יוסי מור חולה הנפש, שרצח כמה נשים במרפאה פסיכולוגית, ובסופו של דבר לא הייתה ברירה אלא לחסלו?
יתר על כן, אם למשפחה אין אֵמון במשטרה, מדוע היא בעצמה הזמינה שוטר נגד יהודה? ואיך זה שהוא הפסיק לקחת כדורים פסיכיאטריים לנוכח מצבו הנפשי? היכן היו הפסיכיאטר שלו, המשפחה והרווחה? איפה האחריות שלהם? כמה קל וּפופוליסטי להאשים רק את המשטרה במסווה גזעני? די לגזענוּת הזאת מצד הקהילה!
בין שני קטבים
הקהילה האתיופית נעה בין שני קטבים: מצד אחד קידום אישי ומקצועי, תוך השתלבות בקהילה, בצבא וּבאקדמיה. ואכן לאחרונה עלה לכותרות מינוי שופטים, סגן אלוף בצה"ל וּפרח טייס ממוצא אתיופי. זאת לצד רבנים, ח"כים רופאים ואנשי חינוך בני העדה.
מצד שני הקהילה עדיין שבוייה בסטיגמות גזעניות, קיפוח ואפליה, שלא תמיד יש להן בסיס, והן תורמות להגברת מקרי האלימות בקהילה וּמונעות את קידומה. וחבל.
הגיעה השעה שהקהילה תתנער מהסטיגמות הגזעניות, מה שיצמצם את ההתייחסות הגזענית בחברה אליה, ותדאג לטיפוחה וּלקידומה, כשהישגי המצליחנים שבה משמשים לה כמודל. וּבא לקהילה גואל.
יהודה לא לבד
למרבה הצער, יהודה וטגמה, המעורער בנפשו, שנורה למוות כאשר ביקש לדקור שוטר בבת ים, בסכין מטבח גדולה, לא לבד. ההיסטוריה הפסיכיאטרית יודעת לא מעט מקרים של חולי נפש, שמסוּכנוּתם לא אובחנה כראוי, והם שוחררו לביתם. אולם השחרור התברר כקטלני, לאחר שהחולים רצחו את בני משפחתם או אנשים זרים.
השאלה היא לאור הניסיון העגום, כשמדובר בדיני נפשות, מדוע הלקח לא נלמד, ולמרות התסמינים, הפסיכיאטרים אינם מאבחנים חולים מסוכנים?
הגיעה השעה, מכל המקרים שנצברו, לשרטט פרופיל של חולה מסוכן, לרענן אותו, ושאנשי מקצוע יעברו השתלמויות מיוחדות בנושא. עליהם להיות מודעים לכובד האחריות המקצועית העקיפה שלהם לחיי אדם ולפעול בהתאם, ובכך למנוע מקרי רצח טראגיים בעתיד. ובא לציון גואל.
לתשומת לב השר ליצמן.

תאריך:  20/01/2019   |   עודכן:  20/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ציפי לידר / Tzipi Lider
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בין גזענות לפסיכיאטריה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בעיה
שימי כהן  |  21/01/19 02:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר נתיב
נתניהו עשוי לקבל את הנזק העיקרי כשיתקשה להרכיב קואליציה    עליו לצרף את הבית היהודי לרשימת הליכוד כדי למנוע אובדן קולות לימין    הבית היהודי תזכה לייצוג הולם ואפשרות להגן על האינטרסים של המגזר הדתי לאומי בתוך הליכוד    נתניהו יקבל סיעה צייתנית שנעמדת מאחוריו
איתן קלינסקי
שבת, המוקדשת לפרשת יתרו, מחייבת לחשבון נפש את מי ששתקה ונעלה פיה על בריח ומסגר, כששמעה דברי יהירות בוטה וגסת רוח, שפלט בצרורות עורך הדין אפי נוה
ארי בוסל
שוטים שימושיים, כך היו היהודים שעזרו לקומוניסטים לעלות לשלטון, וכך נשארנו עד עצם היום הזה, עת אנו עוזרים ומעודדים ותומכים במוסלמים הקיצוניים ובשאר שונאי ישראל והעם היהודי לשנות את פניה של ארה"ב לפי משנתו של הנשיא אובמה
אביתר בן-צדף
עוד הערות, שכתבתי על מלחמת יום הכיפורים    המשך יבוא, כי יש עוד הרבה להגיד על המלחמה ההיא
ד"ר רון בריימן
בכירי הרשות השופטת קדמו לו בגרימת נזק תדמיתי לרשות זו    איילת שקד, שרת המשפטים, עשתה ועושה עבודת קודש בתיקון העיוותים ברשות השופטת    עדר השמאל/תקשורת מעולם לא קיבל את בחירתו של בנימין נתניהו לראשות ממשלת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il