X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
במהלך השנים, הפערים החברתיים והכלכליים שנוצרו כתוצאה מהדיור הציבורי הפכו להיות גדולים יותר
▪  ▪  ▪
דורשים שינוי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

בארצות רבות, אך בעיקר בישראל, חלק גדול מהאוכלוסייה לא מצליח למצוא דיור במחיר סביר. להרבה משפחות וכן לאנשים רווקים אין בית בכלל, וגם אם יש להם, הם נאלצים להוציא את רוב ההכנסה שלהם על שכר הדירה. זה משאיר להם מעט כסף לקנות מזון, בגדים, ועוד.
בעיה זו כבר קיימת הרבה זמן בחברה הישראלית, אבל כעת גדלו ממדיה. מדיניות הדיור הציבורי, הנחשבת כמדיניות רווחה חברתית, היא אחת הנפוצות ביותר לאורך השנים במדינות רבות. אך למרות השימוש הנרחב והמתמשך במדיניות זו (כולל בישראל) היא נחשבת ככישלון.
המונח "דיור ציבורי" מתייחס לדיור בבעלות הממשלה. בדרך כלל הדירות האלה נבנות באופן חפוז וזול וברמה נמוכה. דירות אלה מיושבות בעיקר על-ידי אזרחים במעמד סוציואקונומי נמוך שלא יכולים לקנות בית משלהם או לשכור דירה סטנדרטית במחירים הרגילים בשוק הנוכחי.
פערים חברתיים
מדיניות הדיור הנוכחית בארץ מתקיימת במידה רבה כדי לעודד עולים להתיישב באזורים פחות מאוכלסים, כגון בפריפריה של ישראל או בערים קטנות יותר. בגלל העלייה בהגירה ההמונית, עלה גם הביקוש לדיור ציבורי. כתוצאה מכך, כיום לפחות 3% מכלל הדיור בישראל הוא של הממשלה.
על-מנת לעמוד בביקוש זה, הרבה דירות (אם לא כולן) נבנו במהירות ובזול, וכתוצאה מכך הן באיכות ירודה. איכות הדירות הללו רק מדרדרת עם הזמן, ואנשים רבים נאלצים לחיות בדירות שאנן מתאימות למגורים. בינתיים, הממשלה הורידה את התקציב לתחזוקת דירות אלה. במהלך השנים, הפערים החברתיים והכלכליים שנוצרו כתוצאה מהדיור הציבורי הפכו להיות רחבים יותר. לא ננקטה כל פעולה על-ידי הממשלה בשנים האחרונות. מספר האנשים המחפשים דיור המשיך לעלות, וכך גם הבעיות בשכונות דיור ציבוריות המאוכלסות במידה רבה על-ידי משפחות עם הכנסה נמוכה.
אני מציעה שנתקן את המדיניות הנוכחית או ניצור אחת חדשה לחלוטין. ראשית, יש לשנות את מטרת הדיור הציבורי בישראל. במקום לשמש ככלי להתיישבות בגבולות ישראל ולשלב מהגרים, צריכה מטרת הדיור הציבורי לצמצם את מספר האנשים שאין להם בית ולסייע לאזרחים בישראל לעבור למגרים בתנאים אנושיים. שנית, יש להעביר חלק ניכר מהתקציב הממשלתי לצורך תחזוקה ואחזקה של יחידות דיור ציבוריות, על-מנת להבטיח שהדירות יובילו לשיפור של מצב המגורים עבור משפחות עם הכנסה נמוכה.
ולבסוף, יש להתייחס לבעיות שגורמות למשפחות האלה להיות במצב הנוכחי שלהם כדי לעזור ולחלץ אותן ממעגל העוני והתלות הממשלתית אחת ולתמיד. על הממשלה לספק משאבי בנייה קהילתיים, כגון הכשרה בעבודה, טיפול בילדים ובחינוך. כשיתחילו לעשות זאת, מדיניות הדיור החברתי תוכל להיות שוב דרך טובה לשינוי אמיתי במקום פתרון זמני עבור בעיות אמיתיות ומתמשכות.

תאריך:  21/01/2019   |   עודכן:  21/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדיניות הדיור הציבורי בישראל: זמן לשינוי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
התייצבות
אורי... .  |  22/01/19 04:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
חיל-האוויר הישראלי תקף מטרות של כוח "קודס" האירני בסוריה במטרה להרתיע את אירן וסוריה משיגור טילים לעבר ישראל. אירן וסוריה מנסות ליצור "משוואת הרתעה" חדשה כדי למנוע את הפעילות הישראלית למניעת ההתבססות הצבאית האירנית בסוריה
יובל לובנשטיין
הסוד הגלוי ברשת טיב טעם יצא החוצה    האם מישהו סגר בהזדמנות הזאת חשבון עם המנכ"ל שהיה נשוי לבתו של בעל השליטה, האם היה לכאורה אקט של נקמה, כאשר יושב הראש משמש לכאורה כעושה דברו של בעל השליטה?
מנחם רהט
שיטת הפריימריז לבחירת מועמדי המפלגות לכנסת, נתפסה עם הבאתה מארה"ב כשיא הדמוקרטיה    השיטה יצרה אצל חברי המפלגות תחושה שבכוחו של כל אחד מהם להשפיע על הרכב הרשימה    עד שנחשפו 'מיפקדי הארגזים', שגילו כי קלקלתה עולה על תועלתה
איתן קלינסקי
משה אינו מוכן להתפשר עם עיוותי דין מצד בעלי שררה כלפי עבדים עבריים הנתונים למרותם, ממאן להתפשר עם גילויי פגיעה באישה חסרת אונים המבקשת להשקות את צאנה
יורם אטינגר
"נסיגת ארה"ב מביאה לתוהו ובוהו, נטישת בעלות-בריתנו מזינה תרעומת וטינה, שיתוף פעולה עם אויבינו [אירן] מעניק להם רוח גבית...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il