X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ימין ושמאל, כולנו עם אחד כשמישהו יוצא לתקוף אותנו, כשאנו מרגישים את הסכנה האורבת וכשאנו מבינים מה כוונתו האמיתית של האויב, כל התוויות נעלמות, מתנדפות כלא היו, ואין בנמצא עם טוב יותר, דואג יותר, מוכן להקריב יותר מאשר עם ישראל
▪  ▪  ▪
עם ישראל [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

בארץ מאז היווסדה מחדש, לפני שבעים שנים וחצי, השמאל שלט. השם התחלף מדי פעם בפעם, אך המהות הייתה אחת, חיובית, בונה, אכפתית, דואגת. אלא שמאז אסון אוסלו - אותו נסיון נואש שנועד לכשלון מראש להביא לידי שלום בר קיימא - השמאל הלך ונעלם, והיום נשארו רק פרורים, רעשניים במיוחד, אך הם אינם מסוגלים להגיע לידי משקל סגולי מינימלי שאי מי יתייחס אליהם כראוי. דבר היחיד עליו הם נשענים הוא זכרונות העבר, אך כל בר תמותה יודע להבחין בין מציאות עלובה לבין עבר מפואר שכבר אינו.
שמאלני ישראלי אינו שונה בהרבה מימני ישראלי, אחד שבגנאי קוראים לו "מתנחל" או אחר שבחיבה רבה הוא "תל אביבי" אך לא "צפוני". הכיצד? אולי נתבעלה דעתו של הכותב? כלל וכלל לא, עומד אני איתן, שתי רגלי נטועות בקרקע. כולנו שואפים לשלום בר-קימא, כולנו (כמעט) שרתנו את המדינה, ילדינו כולם (כמעט) משרתים ואנחנו מאבדים שינה בלילות בשל כך, ואין דבר שהיינו רוצים בו יותר מאשר להיות ככל שאר העמים.
כשמישהו יוצא לתקוף אותנו, כשאנו מרגישים את הסכנה האורבת וכשאנו מבינים מה כוונתו האמיתית של האויב, כל התוויות נעלמות, מתנדפות כלא היו, ואין בנמצא עם טוב יותר, דואג יותר, מוכן להקריב יותר מאשר עם ישראל.
מזכיר אני אירוע בבית כנסת רפורמי בבל אייר (שכונת יוקרה בלוס אנג׳לס), בו המארגנים - השמאל בהא הידיעה של הקהילה היהודית - הזמינו אותי לשבת בשורה הראשונה. הדובר, תא"ל במיל, בסדרת הרצאות בארה"ב. הוא, כוונתו טובה, הם בדרכם תוקפים את ישראל תחת איצטלא של דאגה כנה לגורל המדינה.
העובדה שהתייחסו אלי כאל "מתון" באמצע ולא כאל "קיצוני ימני-איסלמופוב-קולוניאליסט-אימפריאליסט-כובש-איש-אפרטהייד" הייתה צריך להדליק אצלי נורה אדומה כבר באותו רגע, אך כיוון שאני תמיד מתייחס אל עצמי כאדם שמוכן להקשיב ולדבר עם כל אחד, נהנתי מכך שגם האחרים מכירים בכך.
אותו תת-אלוף ישראלי דיבר יפה, וכל צד פרש את דבריו כפי הנראה לו - אותו אדם בדיוק, אותם דברים, שני פרושים נוגדים לחלוטין.
ואז הרים את ידו יהודי-מושמד (יהודי בשם בלבד העושה כל ימיו ולילותיו במאמץ עילאי לתקוף את מדינת ישראל) ושאל שאלה. התת-אלוף לא נחשף לפני כן לשנאה התהומית נגדנו ולפעילות החתרנית נגד עצם קיומנו. לכן הוא לא הבין בתחילה את מהות השאלה והכיוון אליו משך אותו השואל.
השואל לא ויתר, ועד מהרה הבין התת-אלוף את המלכודת, זיהה את החול הטובעני וידע שעליו להחלץ, שאם לא כן, תוך שניות ספורות הוא יכוסה כולו. מה עושה תת-אלוף ישראלי (או כל חייל לוחם ומפקד בצבא ההגנה לישראל)? עובר מיד ממגננה למתקפה ומשיב מלחמה שערה.
איך התמוגגתי. הנה, דגל ה"שמאל" נהפך תוך שבריר שניה ל"ימני קיצוני" בעיני הקהל, שכן כשמגיע הדבר להגן על עצם קיומנו, על מדינת ישראל-היא-מדינת היהודים, אין ביננו הבדלים. אנחנו מאמינים בזכותנו להתקיים ובזכות העם היהודי שתהיה לו מדינה משלו בקרב העמים, מדינה בארץ ישראל; ועל כך אין מתפשרים (פשוט כיוון שאין לנו יכולת להתפשר).
אני מניח שבנקודה זו, הקורא מימין יפסול את הכתוב שכן "ארי לא מכיר את השמאל בישראל", והקורא משמאל נעלב עוד בשורה הראשונה כשתארתי את השמאל ההולך ונעלם (ומאז הוא כבר לא אוהב אותי, למרות שהוא ממשיך לקרוא בשקיקה, כל אות וכל תו), ולכן הרשו לי לחזור על ההבנה הבסיסית: בשגרה אנחנו חלוקים, חצויים, רבים, לא מניחים זה לזה. אך לי טוב שזה עמי, שכן בשעת צרה וצוקה, אין כמונו מלוכדים, עוזרים, תומכים, יוצאים מגדרנו להראות מי אנחנו באמת. בקיצור: כמה טוב להיות ישראלי.
אל יטעה אף אחד מאויבינו: כל כמה שאנחנו מפולגים-לכאורה, לא מסוגלים לפרגן, להקשיב או להתפשר, כשמגיעה שעת אמת, אין כמונו - מתגלה הישראלי האמיתי, הישראלי היפה, הישראלי היחיד בעולם, ואין פלא שהקב"ה בחר בנו להיות לו לעם.

תאריך:  21/01/2019   |   עודכן:  21/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כמה טוב להיות ישראלי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אין אור קטן במנהרה
יעקב יעקב  |  22/01/19 09:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בתיה אייבל
במהלך השנים, הפערים החברתיים והכלכליים שנוצרו כתוצאה מהדיור הציבורי הפכו להיות גדולים יותר
יוני בן-מנחם
חיל-האוויר הישראלי תקף מטרות של כוח "קודס" האירני בסוריה במטרה להרתיע את אירן וסוריה משיגור טילים לעבר ישראל. אירן וסוריה מנסות ליצור "משוואת הרתעה" חדשה כדי למנוע את הפעילות הישראלית למניעת ההתבססות הצבאית האירנית בסוריה
יובל לובנשטיין
הסוד הגלוי ברשת טיב טעם יצא החוצה    האם מישהו סגר בהזדמנות הזאת חשבון עם המנכ"ל שהיה נשוי לבתו של בעל השליטה, האם היה לכאורה אקט של נקמה, כאשר יושב הראש משמש לכאורה כעושה דברו של בעל השליטה?
מנחם רהט
שיטת הפריימריז לבחירת מועמדי המפלגות לכנסת, נתפסה עם הבאתה מארה"ב כשיא הדמוקרטיה    השיטה יצרה אצל חברי המפלגות תחושה שבכוחו של כל אחד מהם להשפיע על הרכב הרשימה    עד שנחשפו 'מיפקדי הארגזים', שגילו כי קלקלתה עולה על תועלתה
איתן קלינסקי
משה אינו מוכן להתפשר עם עיוותי דין מצד בעלי שררה כלפי עבדים עבריים הנתונים למרותם, ממאן להתפשר עם גילויי פגיעה באישה חסרת אונים המבקשת להשקות את צאנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il