X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הגנרל האירני קאסם סולימאני מנסה לפתוח במלחמת התשה נגד ישראל משטח סוריה על-פי המודל העזתי. ישראל צריכה לחזור למדיניות העמימות, ליישר את ההדורים עם רוסיה ולהבהיר לבשאר אסד את המחיר שהוא עלול לשלם אם יגרר אחרי אירן
▪  ▪  ▪
החרמון [צילום: מאור קינסבורסקי/פלאש 90]

שיגור הטיל האירני משטח סוריה לעבר אתר החרמון ההומה ממבקרים ב-20 בינואר היה אירוע מסוכן וחמור ביותר, על-פי גורמים בכירים בצה"ל, האירנים הכינו את התגובה הזו מבעוד מועד.
דובר צה"ל תא"ל רון מנליס אמר כי הייתה זו החלטה עקרונית שהתקבלה כבר לפני זמן רב ע"י האירנים וכי שיגור הטיל היה ניסיון אירני לתקוף את ישראל. "משמרות המהפכה" האירניים ניסו באמצעות שיגור הטיל לעבר ישראל לאותת לה את מה שאותתו לה ארגוני הטרור ברצועת עזה כבר לפני כמה חודשים כששינו את כללי המשחק שהיו נהוגים מאז השגת הסכם הפסקת האש בתום מבצע צוק איתן בקיץ 2014, מעתה ישנה משוואה חדשה "ירי ייענה בירי", לכל תקיפה ישראלית של מטרות אירניות בשטח סוריה תהייה תגובה אירנית בירי לעבר ישראל.
זוהי האסטרטרגיה של הגנרל קאסם סולימאני, מפקד גיס "אלקודס" ב "משמרות המהפכה", אשר מנסה להצית מלחמת התשה בגבול הצפון הבנוייה על סבבי עימות קצרים כפי שחווה ישראל בגבול רצועת עזה מאז ה-30 במרץ בשנה שעברה. ישראל טעתה כשהשלימה עם שינוי כללי המשחק שכפו עליה ארגוני טרור ברצועת עזה, הטעות הזו התפרשה כחולשה והשליכה על גבול הצפון, הגנרל סולימאני מעריך שיצליח לשנות את כללי המשחק גם בגבול הצפון באמצעות שיגור טילים לעבר ישראל.
התגובה הישראלית על ירי הטיל האירני לעבר אתר החרמון, שבאה לידי ביטוי בתקיפה נרחבת על כוח "קודס" האירני בסוריה ב-21 בינואר, הייתה התגובה הנכונה והמוצדקת, ישראל תקפה יותר מ-10 יעדים אירניים וסורים,עתה נותר להמתין ולראות אם המסר נקלט בצד האירני, במידה שלא, ישראל צריכה לחפש בהקדם האפשרי את התירוץ להנחית מכה מכאיבה נוספת על כוחות גיס "קודס" בסוריה כדי לוודא שהמסר יעבור.
ישראל איננה צריכה לחשוש, הרמטכ"ל הקודם גדי אייזינקוט הגדיר את הדברים נכון בראיון שהעניק לעיתון "ניו-יורק טיימס" ב-12 בינואר כשאמר: "הטעות של הגנרל האירני קאסם סולימאני הייתה בחירת 'מגרש משחקים' שבו הוא חלש באופן יחסי. יש לנו עליונות מודיעינית מוחלטת באיזור. אנו נהנים גם מעליונות אווירית, בנוסף לנחישות לפעול וללגיטימציה לעשות כן".
ישראל צריכה לחזור למדיניות העמימות בכל מה שקשור לפעילותה הצבאית בסוריה, ההודאה הישראלית במאות תקיפות בשטח סוריה נוגעת בעצבים הרגישים של הכבוד האירני והסורי, משפילה את ההנהגות שלהם ומגבירה את המוטיבציה שלהם לתקוף את ישראל כדי "להשיב את כבודם".
ההצהרות הלוחמניות הישראליות באמצעי התקשורת נתפסות כמעשי התגרות,אסור להיגרר להצהרות הרהב האירניות בדבר השמדת מדינת ישראל, אפשר להעביר את המסרים האלה גם בצורה אחרת, לא בדיבורים אלא במעשים, בעיקר באמצעות תקיפות מטרות בשטח סוריה מבלי לקחת עליהן אחריות.
המצב בסוריה שונה כעת מאז המצב ששרר בתחילת מלחמת האזרחים, רוסיה היא בעלת הבית האמיתית ועל-פי רצונו של הנשיא פוטין יישק דבר. לכן, יש להשקיע בפעילות מדינית אינטנסיבית כדי להתקרב מחדש לרוסיה ולהגיע עמה להבנות חדשות בכל הקשור לפעילות הצבאית הישראלית נגד ההתבססות האירנית בסוריה.
האינטרס העליון של הנשיא פוטין הוא להשיג יציבות בסוריה כדי לשמור על שלטונו של הנשיא בשאר אסד, המסר הישראלי צריך להיות כי שום יציבות לא תשרור בסוריה אם אירן תמשיך בהתבססותה הצבאית ובניסיונותיה לחמש את חיזבאללה בנשק רקטי מדויק ולבנות חזית נוספת נגד ישראל דרך רמת הגולן.
הרוסים לא עמדו בהבטחתם לישראל להרחיק את האירנים מקרבת הגבול הסורי ישראלי, ההתקפות הישראליות צריכות להיות מכוונות בעדיפות לבסיסים ולמתקנים שאירן הקימה באזור דמשק ובסמוך לגבול.
הנשיא בשאר אסד מאפשר לאירנים להשתולל ולתקוף את ישראל משטחו וגם הוא צריך לשלם את המחיר,פגיעה ישראלית באחד מסמלי השלטון הסורים בהחלט יכולה לאותת לנשיא הסורי על מה שצפוי לו אם לא ירסן את כוחות "קודס" בסוריה.

תאריך:  22/01/2019   |   עודכן:  22/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמה בסוריה
מירב ארד
רה"מ, שדיבר בחנוכת נמל התעופה "רמון", הזהיר: "אנחנו פועלים נגד אירן והכוחות הסורים, מי שמנסה לפגוע בנו אנו נפגע בו"    מפקד חיל-האוויר האירני נשמע מאיים: "כוחותינו ערוכים ליום השמדת ישראל"
איתמר לוין
סוריה תיכנס השנה לתהליך שיקום מהיר במיוחד, אך אסד ומקורביו ידאגו לכך שהכל ייעשה בדרכם שלהם - גם מסיבות פוליטיות וגם עבור כיסיהם
יוני בן-מנחם
חיל-האוויר הישראלי תקף מטרות של כוח "קודס" האירני בסוריה במטרה להרתיע את אירן וסוריה משיגור טילים לעבר ישראל. אירן וסוריה מנסות ליצור "משוואת הרתעה" חדשה כדי למנוע את הפעילות הישראלית למניעת ההתבססות הצבאית האירנית בסוריה
מחלקה ראשונה
התקשורת של המשטר דיווחה כי מערכות ההגנה הופעלו וסיכלו את המתקפה באל-כיסווה    דו"צ: כיפת ברזל ירטה שיגור לאזור צפון רמת הגולן
איציק וולף
מזכיר המדינה האמריקני הצהיר כי הממשל האמריקני נותר מחויב לחיסול איום דאעש וכי יפעל בדרכים דיפלומטיות לסילוק השלוחות האירניות בסוריה    "כשארצות הברית נסוגה - הכאוס חוגג. תמיד היינו כוח משחרר ולא כוח כובש במזרח התיכון"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il