X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מערכת עיתון הארץ לא התביישה לאפשר ששחור על גבי לבן ידווח במוסף הנכבד על מפגע תרבותי. ניסן שור "חשף" מפגע של פנסיונרים קשישים מבתי אבות ומוסדות סיעודיים הממלאים את אולמות ההרצאות
▪  ▪  ▪
לעג לקשישים [צילום: קובי גדעון/פלאש 90]

אני מניח, שבין המינויים על עיתון הארץ המודפס, יש משקל משמועתי למינויים הנמנים לגיל השלישי. תמוה בעיני, שלא היה במערכת העיתון איש שיפסוק, כי הרשימה שיצאה מתחת ידו של ניסן שור יש בה פגיעה גסה בקשישים, ובמיוחד בצרכני התרבות שביניהם.
"כשזה מגיע לצריכת תרבות, פנסיונרים הם קהל יעד מוביל, וזו בעיה". אני שואל את עצמי האם לא רעדה ידו של העורך, שכתב את הכותרת למאמר במוסף של העיתון. עשרות שנים משפחתי מינויה על עיתון הארץ. אודה, שלא פעם כעסתי על הנכתב במאמר מסוים, אך תמיד קיבלתי בהבנה את המגמה לתת ביטוי למגוון דעות. הפעם חשתי עלבון. מישהו נכשל בדבר בסיסי - וְהָדַרְתָּ פְּנֵי זָקֵן.
יסלח לי עורך העיתון, שהפעם מאמרו של ניסן שור הוא בבחינת מפגע בנדבכים מוסריים, שחייבים להיות מנת חלקה של כל חברה. לראות בקשישים בעיה בתוספת ביטויי לעג לקשישים אסור שיהיה אחד מהנדבכים.
מערכת עיתון הארץ לא התביישה לאפשר ששחור על גבי לבן ידווח במוסף הנכבד על מפגע תרבותי. ניסן שור "חשף" מפגע של פנסיונרים קשישים מבתי אבות ומוסדות סיעודיים הממלאים את אולמות ההרצאות. לעתים מתקשים בשמיעה ו"מפריעים" למרצה בבקשה לדבר בקול רם. לעתים הם "מפריעים" בשיעול רודף שיעול. והחמור ביותר, ש"אינם מתביישים להפריע". הפרעה צורמת ביותר היא "הרעשה" בעת הסרת עטיפה מסוכריה, שאולי תקל על השיעול של הקשיש..
ניסן שור, אני מודה, שאני בין "החוטאים" אני נמנה ל"בעיה הקשה". אני וחברי הפוסעים בשבילי העשור התשיעי לא פעם "הפרענו" ובקשנו בנימוס מהמרצה שירים את הקול. כן, "רשרשנו", כשהסרנו את העטיפה מסוכריה כדי להקל על השיעול.
אני תמה מה הניע את ניסן שור לכתוב בנימה כל כך מגחכת את עצמו לדעת, כשהוא מוצא ב"חטאינו" בקשה לתת תוכן לחיינו בגיל השלישי ורצים מהרצאה להרצאה. כן אנחנו גם "חוטאים" בכך שאנחנו לא פסחנו על מוזאונים, תאטרונים וכן גם נמנים בין צרכני המוזיקה הקלאסית.
אני מצר על כך, שהדור הצעיר, שרץ מעבודה אחת לאחרת ומעבודה לאוניברסיטה אינו ממלא את אולמות התרבות, כשם שעושים זאת בנאמנות רבה הפנסיונרים הקשישים אך זה מצדיק שבכותרת תשרבב לה המילה בעיה.
ניסן שור, לא רעדה לך היד לדבר על מצוקת מרצה צעיר כי האולם מכוסה ב"מרבד של שיער שיבה... כמו שדה כותנה באמצע הקיץ". השפה העברית חשה מובסת כשכתבת על "מישהי שיכולה להיות סבתא שלכם. זו שלידה - סבא רבא. וזו שלידו - כפילה של בבה אידלסון".
חבל שבעיתון הארץ שכחו את המשפט "והדרת פני זקן", ולמצוא בזקן בעיה כי "שלף סוכריה נגד כאב גרון מהתיק" באמצע ההרצאה - זו באמת הבעיה, שמצא ניסן שור, כשהזקן הזה נמנה אל הפנסיונרים שהם קהל יעד מוביל.
דרושה מידה של חוצפה ליצור הכללה, שקהל צרכני התרבות בני שמונים ויותר מתאימים לתיאור "מוצצת סוכרייה, מוּץ מוּץ מוּץ, מישהו נרדם חֶר חֶר חֶר".
מצער, שבעיתון שחלק נכבד מבין מינוייו הם בני הגיל השלישי, הם מוצגים בעיתון הארץ כקהל שבעת ההרצאות "נאבק עם הטלפון הסלולרי הישן שלו, שמשמיע צפצופים מונוטוניים מעצבנים ציף, ציף ציף." והעיקר שחכתי - "נרדם ונוחר".
בושה וחרפה.

תאריך:  22/01/2019   |   עודכן:  22/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עיתון הארץ מעליב את מינוייו הקשישים
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
הלעג לקשיש מבזה את הכותב ניסן
ניסו שור -חרפה!  |  22/01/19 10:24
2
צ"ל "זו לא הבעיה" ולא זו הבעיה
איצי.  |  22/01/19 11:04
3
"הארץ" עתון זר בארץ. ל"ת
קשיש  |  22/01/19 12:34
4
בעית זיכרון
יוא"ב  |  22/01/19 13:17
5
מי שניזון משונאי ישראל
מגיב ותיק  |  22/01/19 13:29
6
אני נמנית עם הבעיה של נחסן שור
לעורך "הארץ"  |  22/01/19 17:54
7
ניסן שיר ביזה את עצמו
מ"נוחרת בהרצאות"  |  23/01/19 08:18
8
מקשישיה במוזיאון תל אביב
לניסן שור.  |  23/01/19 11:35
9
עיתון הארץ מעליב את מינוייו הי
יהודי מפוכח  |  26/01/19 00:20
 
- הארץ אינו שופר של אש"ף
ליהודי המפוכח  |  26/01/19 14:51
10
חבל שעיתון הארץ לא התנצל ל"ת
נעמי קליין.  |  27/01/19 11:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל לובנשטיין
הקשיים החלו להתעורר על ציר הזמן, מאחר שהאסטרטגיה של העסק לא נבנתה כמו שצריך ולא נבחנה במצבי שוק משתנים
יוני בן-מנחם
הגנרל האירני קאסם סולימאני מנסה לפתוח במלחמת התשה נגד ישראל משטח סוריה על-פי המודל העזתי. ישראל צריכה לחזור למדיניות העמימות, ליישר את ההדורים עם רוסיה ולהבהיר לבשאר אסד את המחיר שהוא עלול לשלם אם יגרר אחרי אירן
יוסי אחימאיר
לאחר שמונה שנים לשירותי לצד ראש הממשלה שמיר ובמלאת 28 שנה לשיגור הטיל העירקי הראשון על ישראל, במלחמת המפרץ, אני קורא ולומד דברים חדשים על המלחמה ההיא, שלא ידעתים בזמן אמת
רפי לאופרט
מינוי רמטכ"ל לצה"ל חייב להיות מושתת על רגליים מוצקות. לאחר שניתן המינוי, את ביטולו יש להשתית על רגליים מוצקות כדבעי, דבר שלא התקיים לטעמי במקרהו של גלנט
ארי בוסל
ימין ושמאל, כולנו עם אחד    כשמישהו יוצא לתקוף אותנו, כשאנו מרגישים את הסכנה האורבת וכשאנו מבינים מה כוונתו האמיתית של האויב, כל התוויות נעלמות, מתנדפות כלא היו, ואין בנמצא עם טוב יותר, דואג יותר, מוכן להקריב יותר מאשר עם ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il