X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עבודות הגשר בשבת [צילום: אדם שולדמן/פלאש 90]
במקום לפעול להפסקת חילולי השבת מעדיפים ליצמן וחבריו לצעוק 'געוואלד' ומדוע הודעת ליצמן על הצורך בחוק חדש והטחת האשמות בעיריית ת"א ובבג"ץ הן שקר גס?
▪  ▪  ▪
ליצמן. שיקח את תיק העבודה [צילום: פלאש 90]
האם ניסתה נתיבי איילון לתעתע בשר
עידן יוסף
החברה הממשלתית הגישה לשר העבודה בקשות להיתרי עבודה בשבת בגשר יהודית תוך שהיא משנה פעמיים את מספר העובדים היהודיים באופן קיצוני וללא הסבר * טוענת: השר לא רמז שפעלנו לא כשורה
לרשימה המלאה

הודעתו של סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, לפיה "מצב בו קדושת השבת כיום המנוחה הלאומי נדרסת בפרהסיה בידי בג"ץ ועיריית ת"א ללא צורך אמיתי - לא יימשך". אינה יותר מאשר שקר גס שנועד לבלבל את מצביעיה החרדיים של יהדות התורה, ולהסיר מעצמו אחריות לנעשה.
לחילול השבת לא אחראי בג"ץ (שלא החליט ולא פסק כלום) ולא אחראית עיריית תל אביב יפו (שלא בנתה כלום). האחראי לחילול השבת הוא ממשלת ישראל וחברי הכנסת החרדיים היושבים בתוכה שבמשך שנים זועקים "געוואלד", אך אינם נוקטים צעדים מעשיים לשמירת השבת.
את גשר יהודית מקימה בשבת "נתיבי איילון" - חברה ממשלתית שקיבלה אישור לכך על-ידי שר העבודה חיים כץ (ליכוד). במקום למנוע את בניית הגשר בשבת ולמצוא חלופות אחרות לבנייתו בימי חול כפי שהיה בבניית גשר המיתרים בירושלים, התיר השר את העבודה וזאת מבלי שאיש מבין חברי הכנסת הדתיים (למעט בצלאל סמוטריץ' מהאיחוד הלאומי) ידרוש ממנו לא לתת את האישור.
חברי הכנסת החרדיים יודעים בעיקר לצווח ככרוכיא. ראש הממשלה נתניהו הבין כבר מזמן שכלב נובח לא נושך, והוא אינו חושש מאיומי הסרק. הפעם אפילו איומים אין, ומהח"כים החרדיים נשמע רק מס שפתיים של גינוי.
בסוף השנה שעברה הודיע ליצמן בקול תרועה רמה על התפטרותו מתפקיד שר בממשלה לנוכח חילולי השבת. המתווה שאפשר את חזרתו לתפקיד סגן שר היה תיקון 16 לחוק שעות עבודה ומנוחה - יוזמה משותפת של ח"כ משה גפני שהוצמדה להצעת חוק ממשלתית, לפיה שיקולי שר העבודה להתיר עבודה בשבת יצומצמו באמצעות חובת התחשבות במסורת ישראל ובשורה של אמות מידה אחרות.
החוק נחקק לפני כשנה, אך איש מחברי הכנסת הדתיים לא טרח לוודא שהחוק אכן מיושם בשטח. בפועל, עולם כמנהגו נוהג. במקום לנהוג כפרלמנטרים ולכנס את ועדת העבודה והרווחה של הכנסת ולתבוע משר העבודה לאכוף את החוק שחוקקה הכנסת, בחרו נציגי הציבור הדתי להתנהל כמו תנועה חוץ-פרלמנטרית. עבודות התשתית בשבת, הן ברכבת ישראל הן בנתיבי איילון והן במקומות אחרים נמשכו כרגיל. ההבדל היחיד היה, שמלבד כמה ידיעות במדיה החרדית, בעיקר באתרי האינטרנט, לא דיברו על כך יותר.
ליצמן היה צריך לבקש את תיק העבודה והרווחה
הח"כים החרדיים לא אוהבים להאבק למען השבת, ומעדיפים שקט תעשייתי. חמימות הכסאות בקואליציה עדיפה בעיניהם על פני הקור בערבות האופוזיציה. אם היה ליצמן חפץ באמת ביקרה של שבת, לא היה תובע לעצמו את תיק הבריאות אלא דורש כי מפלגת יהדות התורה והשבת (זה שמה הרשמי...) תקבל את תפקיד סגן שר העבודה (והרווחה), תפקיד אותו מילא בזמנו בממשלה ה-21 ובממשלה ה-24 איש אגודת ישראל, חבר הכנסת מנחם פרוש המנוח.
אז כשליצמן, גפני ודרעי מאיימים ש"ישקלו" בכנסת הבאה לעגן את איסור השיפוצים והעבודות בשבת בהסכמים הקואליציוניים ובחקיקה, תדעו שהם לא באמת מתכוונים. כי הסכמים יש וגם חוקים יש בלי סוף, דבר אחד אין - חברי כנסת אמיצים שיתבעו מראש הממשלה למלא אחרי ההסכמים ולהתחיל לאכוף את החוק.

תאריך:  26/01/2019   |   עודכן:  26/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
עידן יוסף
השווה את הסיקור התקשורתי שקיבלו ראשי הימין החדש לזה שקיבלו יו"ר יש עתיד ויו"ר התנועה לסיקור אותו קיבלה אשתו מאתר וואלה
עידן יוסף
תוקף בחריפות את יו"ר חוסן לישראל וטוען כי במהלך מבצע צוק איתן ניסה הרמטכ"ל לשעבר לבלום במשך שבועות את השמדת המנהרות ובכך סיכן את תושבי הדרום, עד שעמדתו נדחתה בקבינט
עידן יוסף
רשימת תע"ל בראשותו תשריין מקום ריאלי לנציג תושב נצרת במקום ריאלי    המהלך שסוכם מול ראש העירייה סלאם יקנה לו יתרון על-פני חד"ש שלא תציב מועמד מנצרת
אלעזר לוין
שר הביטחון לשעבר תוקף בחריפות את מדיניות ראש הממשלה    "יש להנחית מכה מקדימה"    "נתניהו הפר את כלל העמימות לאחר שנועץ עם שרי הביטחון, החוץ והבריאות"    היצוא הביטחוני הגיע לשיא - 9.2 מיליארד דולר
איציק וולף
מפלגת יש עתיד רכשה את שטח הפרסום בגלילות שעליו נתלתה בשבוע שעבר המודעה שתקפה את העיתונאים רביב דרוקר, בן כספית, אמנון אברמוביץ' וגיא פלג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il