X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
חלק לא מבוטל מהברזל הקיים מקורו בתהליך מיחזור, אשר לאוניות או יותר נכון לאוניות הישנות שעוברות תהליך של פירוק או גריטה יש בו חלק מהותי
▪  ▪  ▪
מיחזור מתכת [צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]

חג הפסח לא רחוק מאיתנו וזה הזמן לחדש ולרענן את הבית ואת הנמצא בתוכו. ליל הסדר מאיץ את התהליך וחלקנו מסתובב כבר כעת בחנויות כלי הבית ומחפש מערכות אוכל, סירים וסכו"ם.
לכל אחד מאיתנו יש בבית סיר, מחבת או סכו"ם, מעדר, מגרפה, מלחציים או פטיש, מוט לווילון, תכשיט או אביזר פרזול - המשותף לכל הכלים האלה שהם עשויים מסוג כזה או אחר של מתכת. המתכות אשר נמצאות בטבע בצורת עפרות מופקות ממכרות או שניתן לקבלן ממיחזור מתכות קיימות.
חלק לא מבוטל מהברזל הקיים בעולם מקורו בתהליך מיחזור, אשר לאוניות או יותר נכון לאוניות הישנות, אשר עוברות תהליך של פירוק או גריטה יש בו חלק מהותי. הודו היא המדינה המובילה בעולם בתחום פירוק אוניות ומיחזור מתכת.
הדבר הובא לידיעתי במהלך מסע קניות שערכתי שם לפני מספר שנים, במסגרת עבודתי כסמנכ"ל סחר במסגרת שדרוג מחלקת כלי הבית. נדהמתי לגלות מבחר ענק וזול למדי של כלי בית ממתכת החל מסכו"ם, דרך סירים, כלי עבודה ידניים, לתחום הגינון ולרכב ומבחר אין סופי של מוצרי פרזול ועבודות נוי מעוצבות.
אחרי 30-25 שנה מסיימות האוניות את חייהן ובאות למות בבתי קברות ענקיים בחצר האחורית של העולם. תעשיית פירוק האוניות פרחה באירופה עד שנות ה-70 של המאה הקודמת, אולם אחרי שנוכחו לדעת שתהליך הפירוק נושא בחיקו, זיהום רב, חומרים רעילים, נפיצים ומסרטנים, נדדה התעשיה לאזור הודו, פקיסטן בנגלדש וסין.
הידעתם?
1. העיר ההודית אלאנג הנמצאת בחלקה הצפון מערבי של הודו, אחראית על פירוק יותר ממחצית האוניות בעולם? תוך ניצול תנאי הגאות והשפל מועלות האוניות לחוף שם מחכים לכל אונייה מאות פועלים שבידם בדרך-כלל רק מפתח שבדי ובמקרה הטוב גם מסור. פועלים אלה זוכים לשכר זעום ורובם סובלים ממחלות כמו אזבסטוזיס, כתוצאה מנשימת סיבי אזבסט שנחשפים במהלך החיתוך.
2. מוראדאבאד, שנמצאת כ-100 ק"מ מדלהי מכונה "עיר הפליז"
Brass city, מפורסמת בעבודות המתכת שלה ועולים לרגל אליה קניינים ובעלי חנויות רבים, מכל העולם המבקשים לקנות שם כלי נחושת מעוצבים, כלי בית ממתכת, מוצרי פרזול, מוצרי עיצוב ותכשיטים ממתכת.
3. נירוסטה - מתכת שאינה מחלידה נוצרת מברזל וכרום, לפחות 12% ממשקלה הוא כרום. ברונזה - ארד, נוצרת מנחושת ובדיל. פליז - נוצר מנחושת ואבץ.
בתאבון.

הכותב משמש כיועץ אסטרטגי ושיווקי לחברות בתחום מוצרי הצריכה, שימש בעבר במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות שופרסל והום סנטר, בה שימש במשך שמונה שנים כסמנכ"ל הסחר
תאריך:  27/01/2019   |   עודכן:  27/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לכל אחד מאיתנו יש בבית חלק של אונייה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק מאיר
שליחותו של אדון הנביאים שעלה אל ההר ושהה שם ארבעים יום וארבעים לילה וירד והביא תורה לישראל ולעמים היא "וְהוֹדַעְתִּי אֶת-חֻקֵּי הָאֱלֹהִים וְאֶת-תּוֹרֹתָיו" (שמות י"ח, ט"ז)
יאיר נתיב
שגריר ארה"ב בישראל דייוויד פרידמן אמר השבוע בשיחות סגורות כי ממשל טראמפ מתכנן לפרסם את פרטי תוכנית השלום מיד לאחר הבחירות בישראל    לשרים בנט ושקד יש אינטרס מובהק להביא קהלים חדשים למפלגה שלהם ולשמור על הבית היהודי    נתניהו יתקשה מאוד להרכיב ממשלה ימנית, אם וכאשר הבית היהודי לא תעבור את אחוז החסימה
איתן קלינסקי
מי שהציל את כבודה של התרבות הישראלית זו חבורת משוררים צעירים, המוציאה לאור את כתב העת לשירה, "משיב הרוח"    כתב עת המצהיר, שמטרתו "להעשיר את עולם הספרות לגווניו בזיקה לחוויה ולמסורת היהודית - להשיב את הרוח"
עידן יוסף
במקום לפעול להפסקת חילולי השבת מעדיפים ליצמן וחבריו לצעוק 'געוואלד'    ומדוע הודעת ליצמן על הצורך בחוק חדש והטחת האשמות בעיריית ת"א ובבג"ץ הן שקר גס?
יוני בן-מנחם
ארגון חמאס התנתק מהבנות הרגיעה, דחה את המענק הכספי הקטרי ונערך לחידוש העימות הצבאי עם ישראל    המהלך של חמאס נבע מהביקורת הקשה עליו בשטחים, מהתנאים החדשים שהציבה ישראל להעברת הכסף ומההבנה כי לא יקבל שום דבר מישראל עד לבחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il