לא קומץ! הפגנת יוצאי אתיופיה מתחילתה בשותפות כולם (המארגנים והמשתתפים) הייתה הפגנה אלימה. חסימה מכוונת של נתיבי איילון היא אלימות אל מול כלל הציבור ואינה מוצדקת.
כל יוצאי פזורי ישראל חוו במשך השנים התייחסות רעה וגזענית. אשכנזים, רומנים, בולגרים מרוקאים, פולנים, רוסים, עירקים, תימנים, גרוזינים, ועוד. לא זכורות לי הפגנות כיתתיות חוזרות ונשנות של יוצאי ארצות אחרות, כמו ההפגנות התכופות והקבועות וגם האלימות מצד יוצאי אתיופיה.
האם כל מקרה פרטי של עוול נגד יחיד, מצדיק התגייסות של אלפים מאותה ארץ מוצא? מדוע המוחים נגד אלימות המבקשים בזכות יחס שוויון ודמוקרטיה מתירים לעצמם בזעמם לפגוע ברכוש ציבורי וברכוש פרטי של אחרים ובלתי מעורבים? לפעול באלימות בחסימת נתבי תחבורה ראשיים. מדוע נהגו כך הפעם ובהפגנות קודמות?
מהיכן לקיחת הרשות להתנהגות העוינת את כלל הציבור. וכמו האישה שנפגעה מאבן. מה זה אומר על יהודים אלו? מה זה אומר על רצון השילוב שלהם של כל פרט ופרט? האם התנהגות הזו מלמדת על יוהרה? האם הם אומרים בזה שהם עם אחר?
מזמן הבנתי שנטיות למגדריות ולגזענות הן נטיות טבעיות באדם שנולדים איתן. כמו נטייתו של התינוק משנולד להוציא מיד את הפרשותיו ובהמשך ללמוד ולהתאמן להיות תרבותי ולטפח ערכים והתנהגות של אסתטיקה, כך גם הנטיות הטבעיות הפרימיטיביות שנולדים עימן, כמו הצמדות למוכר, ואי-קבלת השונה עד גזענות.
הרגלים הישרדותיים משנים על-ידי חינוך וטיפוח ערכים של קבלת השונה ואהבת האחר.
הכיתתיות והגזענות שראוי לדחותן, היו ויהיו בכל קהילה ונוכחים גם בקהילת יוצאי אתיופיה.
אין זה חדש שהמשטרה בכללותה אלימה, ואלימה לכולם ובעיקר אנשי היס"מ. לאלימות מצד גורמי שלטון וממסד אין מקום במדינת דמוקרטית ומדינת חוק ואין זה משנה מוצאו של הנפגע.
יש מקומות מיוחדים להפגנות ויש כיכרות הנהוג להפגין בהן. מה עניין המחאה נגד אלימות קשור לחסימת נתיבי איילון? החסימה עצמה היא סוג של אלימות. האם שם נעשה העוול? מהיכן בא הרצון לפגוע בכלל הציבור? מאיפה באות העזות והחוצפה? האין נכון יותר להפגין מול המטה הארצי? מול המשרד לביטחון פנים?
האם התנהגות המשטרה, גם גסה ותוקפנית, מצדיקה פעולות אלימות ווהשחתת רכוש?