X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעמק חפר פועלת מזה שבע שנים מכינה קדם צבאית "כל יכול", אבל בשונה ממודל המכללות האחרות שאנו מכירים, המכינה קולטת לתוכה צעירים וצעירות, שהחיים לא חייכו אליהם, וכבר מגיל צעיר בילו את חייהם בצד האפל של החיים, לרוב מאחורי סורגים
▪  ▪  ▪
הכשרה לקראת הגיוס [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
להתחיל מחדש
אנשים טובים בקצוות שונים של חייהם איתרו אותם ושכנעו אותן ללכת למכללה ולהתחיל את חייהם מחדש. המוטו הוא שאין דבר שאתה לא יכול, ודווקא אתה שאיבדת כל אמון בחייך וויתרת למעשה על החיים האמתיים, יכול לעשות הרבה, להתגייס ולהפוך לחייל ואזרחים למופת.

אמש נערך בבית העם בבית חרות ערב זמר עם חברי להקת פרלמנט העמק, חבורה של אנשים טובים מקיבוץ יפעת וקיבוצים אחרים בארץ שמנגנים ושרים להנאתם בכל רחבי הארץ. חלק מהמופעים שלהם הם אירועים עם משמעות, שמאחוריהם תרומה לחברה ולקהילה. אף אחד מהם אינו זמר או נגן מקצועי, פשוט נפגשים ושרים ומנגנים, ועם הזמן צברו להם קהל אוהדים מכל קצוות הארץ המלווה אותם במשך שנים.
המופע אתמול היה ערב התרמה למען "המכינה הקדם צבאית" אחד משלנו שממוקמת בכפר הנוער הדסה נעורים, ויש לה שלוחה בגן שמואל ובקרוב תעבור למבנה חדש, מצפה אלון, ליד חריש, לקמפוס על שם אסף רמון ז"ל.
המכינה הוקמה בשנת 2011 והיא קרויה על שמו של סגן פיני כהן ז"ל, שנפל בפעילות מבצעית בעזה בשנת 2002. אחד משלנו, בדומה למכינות אחרות, מכשירה צעירים לקראת גיוסם לצה"ל. אבל בשונה ממודל המכללות האחרות שאנו מכירים, המכינה קולטת לתוכה צעירים וצעירות, שהחיים לא חייכו אליהם, וכבר מגיל צעיר בילו את חייהם בצד האפל של החיים, לרוב מאחורי סורגים.
אנשים טובים בקצוות שונים של חייהם איתרו אותם ושכנעו אותן ללכת למכללה ולהתחיל את חייהם מחדש. המוטו הוא שאין דבר שאתה לא יכול, ודווקא אתה שאיבדת כל אמון בחייך וויתרת למעשה על החיים האמתיים, יכול לעשות הרבה, להתגייס ולהפוך לחייל ואזרח שתורם לחברה. המועצה האזורית עמק חפר מאמצת את המכינה ואנשיה מתחומים שונים מרעיפים על המדריכים והחניכים אהבה אינסופית, שכוללת גם סיוע בגיוס משאבים.
כל ההכנסות מהמופע אמש היו לטובת תרומה למכינה. בתחילת הערב דיברו מנהלי המכינה וכן שלושה בוגרים שלה, חלקם באמצע שירות קרבי משמעותי בצה"ל ואחרים כבר אחרי. כולם תושבי פריפריה שנזרקו לשולי החברה והידרדרו. הסיפור של כל אחד מהם ריגש את כל משתתפי האירוע. דבריה של אמו של אחד הבוגרים העבירו צמרמורת בקרב הקהל. אמא שבנה הדרדר אל התהום הכי נמוכה שרק יכולה להיות וקיבלה אותו בחזרה, גאה ומלאת תודה למדריכים ולמנהלים שהצילו אותו. אחרי מנת התרגשות כזו, ערב הזמר של חברות פרלמנט העמק היה הרבה יותר מהנה והוא שוב המחיש לאלו שהיו שם ולרבים אחרים, שאפשר לייצר פה עתיד הרבה יותר טוב גם ובעיקר עם אלו שהחברה מוותרת עליהם בשלבים מוקדמים.

תאריך:  03/02/2019   |   עודכן:  03/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
בשמאל צריכה להיגמר ההליכה על שני הסעיפים, שאם לא כן - הדרך פשוט קצרה לאובדן    חיבור בין שתי המפלגות יבטיח את הישארותו של גוש סוציאל-דמוקרטי
חזקי שנאן
ביום רביעי התרחשה הפגנה נוספת של יוצאי אתיופיה בטענת יחס מפלה וגזעני כלפי העדה    מה שהניע את ההפגנה הוא הרג צעיר לקוי בנפשו שאיים בסכין שלופה על שוטר וטענת המשפחה ואנשים מהעדה שאפשר היה לפעול מול הצעיר והסכין אחרת
ראובן לייב
הפריימריז שיתקיימו במפלגת השלטון ביום ששלישי הקרוב יחרצו את גורלם הפוליטי של השרים והח"כים המכהנים
יובל לובנשטיין
המשקפיים חיוניים ביותר גם בעת בדיקת החשבון בקופה, אשר לא אחת מתגלות טעויות ובדרך-כלל לא לצד שלנו
ד"ר שוקי אמרני
הצורך ההכרחי להבטיח שנבחרי הציבור יהיו מתאימים וראויים לתפקידם מקבל משמעות מיוחדת לגבי מדינת ישראל, שגם בפתחו של העשור השמיני לכינונה נאלצת היא להתמודד עם אתגרים רבים ומורכבים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il