X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הדרישה הפולנית מישראל, אפוטרופוס הקדיש על המתים שלא הותירו אחריהם מי שיאמר עליהם קדיש, לסייע ביד פולניה של היום להינתק מכל אשמה של פולניה של תמול - היא מטורפת
▪  ▪  ▪
כותבי זכרונות [צילום: יד ושם]

המתים אינם רגישים לדקדוק. לא מתים ולא המתים. הם אינם מבחינים - ולמה יבחינו - בין "פולנים" לבין "הפולנים". הם לא דיפלומטים. לא יותר. הם לא עוסקים ביחסים בינלאומיים, לא יוצרים משברים גם כשיוצרים אותם בשמם ולא פותרים אותם מפני שהם היה מושא למניפולציה עיתונאית. המתים פשוט יכולים להרשות לעצמם לנוח ולהניח לאמת לחיות לצדם כמות שהיא, כי אולי רק על ידם יכולה האמת לנוח בשלום.
אשר לחיים עמנו פה היום עומדים, בקרבנו ובקרב הפולנים, שום משבר לא יושב. אי-אפשר. אין מציאות עלי אדמות בה החתירה הכוזבת של הפולנים אחר ייחוס של מוסרניות לאומית מימים ימימה תלך בקו מקביל עם הקברים שנכרו בפולין או עם האפר שפוזר בה ועם הזיכרון בלב יורשי ההרוגים והטבוחים והמומתים במחנות או בגרנות, בצעדות או בסמטאות הכפרים.
הדרישה הפולנית מישראל, אפוטרופוס הקדיש על המתים שלא הותירו אחריהם מי שיאמר עליהם קדיש, לסייע ביד פולניה של היום להינתק מכל אשמה של פולניה של תמול - היא מטורפת. ההיסטוריה מונחת על פתחיהם של היסטוריונים, לא של מדינות, על פתחיהם של סופרים, ומשוררים, וכותבי זיכרונות ומעידי עדויות, ומיליונים של תצלומים בשחור לבן, שחור כבור ולבן כתכריך, ובאלה טמונים הדברים שאפשר לומר אותם עם הא' הידיעה ואפשר לומר אותם בלי הא' הידיעה, אבל בלשכות של נשיאים וראשי ממשלה, או עושים מה שעשה ז'א'ק שיראק שהכיר באחריותה של צרפת לפשעי וישי הצרפתית לעילא, או מה שעשה וילי ברנדט ב-7 בדצמבר 1970 בכרעו ברך בשם גרמניה הפדרלית לפני אנדרטת גטו ורשה בוורשה בירתם של מורייבי'ץ ושל דודה היום. כל היתר - הוא פלישה אומללה וגמלנית של ריאל פוליטיק שאינו יכול לנער מעל עצמו את כסות הציניות הדבקה בה. אסור. לא הולך. לא עוזר. לא ריאל. ולא פוליטיק.
בישראל לא יסלחו, לא על ההסברים. בוורשה לא יקבלו גם אם הנשיא דודה יחליט לקבל, והכל מעורבב במשהו שטעמו מר כלענה ומקרין לעגה ומעורר רתיעה. ממין אחד פה וממין אחר שם. זה גרוע מחטא. זה משגה ברגישות, בשיקול דעת, בהבנת חכמת הקדימויות, ובנוסף לכל אלה לא אמת.
פולין מחטיאה את ישראל. היא תובעת - תנאי להשתתפותה בוועידה הנועדת להיות מדינית - התנצלות על אמירה שהיא לא ממונה עליה. פולין לא ממונה על מה שישראל חושבת על מה שאירע בשואה. היא לא יכולה להעמיד את זה כנושא למשא-ומתן. וישראל הסבירה, כי המצב הבלתי אפשר שלתוכה נקלעה כל הטעות מראשיתה כופה עצמו על מערכת שבכדי להישאר מדינית היא חדלה להיות מוסרית.
מורייבסקי יבוא. הדיפלומטיה לא הניחה לו למשבר לצבור ממדים של שבר. בין העם היהודי שישראל היא מדינת הלאום שלו לבין ממשלת פולין הטהרנית-לאומית, יש סדקים. שבר בסדק הוא שבר.

תאריך:  15/02/2019   |   עודכן:  15/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סדק בשבר בין ורשה לירושלים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נתניהו כבר משת״פ
אלטע קאקער  |  16/02/19 00:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
איתמר לוין
בנימין נתניהו אמר בצורה מדויקת את האמת על חלקם של פולנים בשואה. התגובה ההיסטרית של ממשלת פולין מלמדת שברצונה לשכתב את ההיסטוריה
עידן יוסף
בלשכת ראש ממשלת פולין אמרו כי יבחנו את דבריו של נתניהו, שאמר בעת ועידת פולין: "פולנים שיתפו פעולה עם הנאצים - זה לא הופרך מעולם"    ראש ממשלת פולין שוקל לבטל השתתפותו בוועידה בישראל
עו"ד סיגל רונן-כץ
ניצולי שואה עשויים להיות זכאים להטבות רבות מתוקף מצבם    עו"ד סיגל רונן כץ מאתר כל זכות, ריכזה עבורכם את כל מה שניצולי שואה ובני משפחותיהם צריכים לדעת
רון בריימן
יום השואה הבינלאומי מצוין לא מעט כיום צביעות בינלאומי, בעולם וגם בתוככי ישראל, מדינה שמתרפסת בפני משמיציה ומשתמטיה
יצחק מאיר
רשימות נוספות
שאלה של זכרון: בעתיד מעטים יזכרו את השואה  /  מירב ארד
אביב גפן ונועה קירל בשירי שואה  /  איציק וולף
גרמניה תפצה חברי כת נאצית  /  עומר כרמון
היה נכון  /  אביתר בן-צדף
משה ארנס - בן אדם, רודף אמת, דמוקרט אמיתי   /  עמוס גלבוע
לשון בקור  /  ציפי לידר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il