X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ואני מוצא עצמי צולל לתוך השיח הזה מבית, בו אדם הוא זאב לאדם שהוא מכיר, שהוא פוגש יום יום, שהוא שומע, שהוא קורא, שהוא רואה, ולא זאב בזאב, כי זאבים יודעים אחוות זאבים
▪  ▪  ▪
אדם לאדם אדם [צילום: נועם רבקין פנטום/פלאש 90]

הדרמטורג פלאוטוס, יוצר רומאי בן המאה השנייה לפני הספירה, הוא כנראה אחראי לכניסת האמרה "אדם לאדם זאב" לספר האבחנות של טיבו של האדם. אבל לא כך בדיוק אמר. "אדם נעשה זאב לאדם אותו לא פגש". כלומר לזר. לאחר. אבל כיוון שכל אדם הוא האחר לכל אדם, באו הפסימיסטים וקבעו כלל omini lupus estHomo h, האדם באשר הוא אדם - הוא זאב לכל אדם באשר הוא אדם.
כמה אפל. עולם חסד ייבנה. אחווה שורדת כערך את הנוראות במלחמות, אינה נסוגה מכוחם של בעלי נוח סרדיוטי המטיפים להאמין כי אדם מגיע לשיאים של הגשמה עצמית בהכרעת הזולת בכוח הזרוע, או הנכלולים. אדם לאדם אדם. לרוב. אדם לאדם בכפר אדם לאדם בעיר. אדם לאדם בדרכים. אדם לאדם על ספי תהומות. אדם לאדם אדם גם כשלהקות רודפים - כי יש - מאיימים לצודו ואדם לאדם מחרף נפשו להציל, והוא חסיד, ויש כמוהו בכל אומות העולם. אדם לאדם מעריץ את החכם. את האמן. את כובש הפסגות. את גיבורי הרוח. הוא הולך לאורם. גם אחרי החולקים עליו ביושר שמא פתחו לפניו צוהר במה שהיה בעבורו כותל אטום.
אני מוצא עצמי צולל לתוך השיח הנושן הזה בימים אלה בהם מחוץ משכלת חרב פלאוטוס ואדם הוא זאב לאחר, לזר, לשונה, לפליט, לגונב הגבולות מחמת פיקוח נפש, לבורח ורק עורו הסדוק לרגליו, לטובע בים שאינו חומל על סירות בהם מצטופפת פליטת אנשים ונשים וילדים שאפילו באוויר הגדול הפתוח אין להם אוויר לנשימה.
ואני מוצא עצמי צולל לתוך השיח הזה מבית, בו אדם הוא זאב לאדם שהוא מכיר, שהוא פוגש יום יום, שהוא שומע, שהוא קורא, שהוא רואה, ולא זאב בזאב, כי זאבים יודעים אחוות זאבים, אלא איש באחיו, על כוח, על שלטון, על דווקנות במציאות העלולה להתמוטט אם לא יחיו בה על-פי אלה ואלה דברי אלוקים חיים.
אני צולל לשיח הנושן הזה מפני שאני רוצה שילדי העולם וילדי ישראל יגדלו על האמת כי אדם לאדם הוא אדם, כי האחווה והחסד הם הפסים עליהם נעה האנושות, והאלטרנטיבה, האסון, היא לרדת מן הפסים. האנושות הנעה על הפסים היא אנושות נאבקת, היא אנושות שאינה נוסעת במדים, היא אנושות שיש בה סתירות, היא אנושות שבונה אמונות מול אמונות, אבל כשהיא על הפסים, היא נוסעת, נאבקת יחדיו, וקיימת, ומקיימת. פולמוס הוא קדמה. אם כבוד חברך חביב עליך כשלך, אם כבודו הוא כבודך. על הפסים.

תאריך:  17/02/2019   |   עודכן:  17/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 כבוד האדם וחירותו
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבי בכר
ראו איך ניתן להביע בכל דרך התנגדות לממשלה נבחרת ואפילו להעיז ולקרוא באופן חופשי למרי אזרחי ולהפיכה צבאית פאשיסטית על-ידי קומץ תימהונים (דבר שלא מתאפשר בשום מדינה דמוקרטית אחרת זולת ישראל) וזאת בלי כל חשש ופחד
יצחק מאיר
המדינה הזאת יודעת להבחין הבחן היטב בין הברכה שבמציאות הרב-פנית לבין קללת השטנה והפחד
עו"ד עופר רשו
המשטרה יכולה ליטול אמצעי זיהוי - טביעות אצבעות, צילומים ודנ"א - מכל מי שנחקר באזהרה, גם אם אין בכך צורך חקירתי. יש לקבוע, שבמקרים כאלו יינטלו אמצעי הזיהוי רק אם יוגש כתב אישום
רון בריימן
עד היום סובלת מדינת ישראל ממעלליה של "המפלגה שבנתה את המדינה", שהפכה להיות "המפלגה שהרסה את המדינה", באמצעות מצעד האיוולת האוסלואידי ו"השלום" השקרי שהוביל למלחמת אוסלו
איתן קלינסקי
גם כשאני חולק על מספר התבטאויות בוטות של מי שהיה פרטיזן-משורר-לוחם בחזית המצרית, אני מבקש להביע את הערכתי לפליט השואה אבא קובנר, חבר קיבוץ עין החורש, אחד האנשים המזוהים ביותר עם פעולותיה של חטיבת "גבעתי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il