X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ירדן והרש"פ הקימו מועצה משותפת לניהול הר-הבית והמקומות הקדושים בירושלים כצעד מכין לטרפוד "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ. מדובר במהלך מסוכן שהינו הפרה של הסכם אוסלו ושפוגע בריבונותה של ישראל בירושלים
▪  ▪  ▪
אבו מאזן, עבדאללה מלך ירדן [צילום: פלאש 90]

על-פי גורמים בכירים בתנועת פתח, הרש"פ וירדן החלו בשיתוף פעולה מעשי לקראת פרסום תוכנית השלום האמריקנית החדשה המכונה "עסקת המאה". שיתוף הפעולה החדש הוא מתוקף ההבנות שאליהן הגיעו עבאללה מלך ירדן ויו"ר הרש"פ מחמוד עבאס באוגוסט 2017 לאחר משבר המגנומטרים שהוצבו בשערי הר-הבית.
המלך עבדאללה הגיע בזמנו לביקור מיוחד במוקאטעה ברמאללה וסיכם עם יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס על הקמת ועדה משותפת לתיאום אסטרטגי בהר-הבית.הצעד הראשון כבר נעשה לפני כמה ימים והוא קשור להר-הבית, על-פי הנחיית המלך עבדאללה אישרה ממשלת ירדן את הרחבתה של מועצת הווקף והמקומות הקדושים בירושלים והגדילה את מספר החברים מ-11 חברים ל-18 חברים.
לראשונה, שולבו במועצה שהייתה בנוייה על בסיס אישים פרו ירדנים, דמויות בכירות הקשורות ברש"פ ותנועת פתח, מהלך שירדן נמנעה ממנו מאז 1994, בכירים בפתח מגדירים את הסכמת ירדן למהלך כ "שינוי היסטורי" שמטרתו לאפשר שליטה משותפת בהר-הבית.
לירדן יש מעמד מיוחד בהר-הבית ועל-פי הסכם השלום עם ישראל משנת 1994 היא מוגדרת כאפוטרופוס של המקומות הקדושים בירושלים. על-פי גורמים בכירים בפתח,הירדנים והפלשתינים חוששים כי תוכנית "עסקת המאה" של טראמפ מתכננת להעביר את האחריות לניהול "האגן הקדוש" במזרח ירושלים, כולל בהר-הבית, לניהול ערבי משותף ומתן מעמד מיוחד לסעודיה במסגד אל-אקצה.
כדי לטרפד את המהלך נעשה המהלך הראשון ב-14 בפברואר והוא הקמת מועצה מורחבת של הווקף האיסלאמי והמקומות הקדושים בירושלים בהשתתפות של נציגים ירדנים ופלשתינים כדי לקבוע עובדות בשטח ולאותת לארה"ב וישראל כי ירדן לא תוותר על מעמדה המיוחד בירושלים והיא שותפה ביחד עם הרש"פ בניהול הר-הבית.
בישיבה הראשונה של המועצה שהתקיימה בעיר העתיקה בירושלים השתתפו נציגים בכירים של משרד הווקף הירדני שדנו בדרכים לחזק את האחיזה במסגד אל-אקצה. מי הם האישים הקשורים לרש"פ שהוכנסו למועצה החדשה? ובכן, הנציג הבכיר ביותר הינו עדנאן אלחוסייני שמכהן באופן רשמי כשר לענייני ירושלים ברש"פ.
כמו-כן שולבו במועצה ד"ר האני אל-עאבדין, שר הבריאות לשעבר ברש"פ ומאזן סונקרוט שר הכלכלה לשעבר ברש"פ. חברים חדשים נוספים הם, חאתם עבד אלקאדר בכיר פתח בירושלים ויועצו של מחמוד עבאס לענייני ירושלים,ד"ר עימאד פאיק אבו כישק, דיקן אוניברסיטת "אל-קודס" ומקורבו של ג'בריל רג'וב, וד"ר מהדי עבד אלהאדי, בכיר פתח וראש מכון "פאסיה".
המהלך החדש הירדני-פלשתיני הינו הפרה ברורה של הסכם אוסלו האוסר פעילות שלטונית של הרש"פ במזרח ירושלים. ישראל יכולה לשבש את המהלך הזה אך עד כה לא ננקטו שום צעדים בנושא. בסוף החודש אמורים להגיע למזרח התיכון היועצים האמריקנים ג'ראד קושניר וג'ייסון גרינבלט לסיור בכמה מדינות ערביות כדי לקדם את ההיבטים הכלכליים של "עסקת המאה" שתפורסם לאחר הבחירות בישראל.
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס החל כבר במגעים לנסות ולטרפד את התוכנית האמריקנית החדשה, הוא דחה את ההזמנה להשתתף בוועידת ורשה ונסע לסעודיה כדי לגייס את התנגדות המלך סלמאן לתוכנית "עסקת המאה" ולדרוש את ההיצמדות ליוזמת השלום הערבית משנת 2002.
התיאום הירדני-פלשתיני בעניין הר-הבית והקמת מועצה איסלאמית משותפת לירדן והרש"פ לניהול המקומות הקדושים בירושלים הוא מהלך מסוכן לישראל הפוגע בריבונותה בירושלים ולכן היא צריכה לפעול נגדו לאלתר, עוד לפני שהממשל האמריקני יפרסם את תוכניתו החדשה.

תאריך:  18/02/2019   |   עודכן:  18/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שת"פ ירדני-פלשתיני נגד "עסקת המאה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר רבקה שפק ליסק
השמאל הציוני הוא מגש הכסף שעליו קם הבית הלאומי, והשמאל הזה נתון כיום תחת התקפה מכוערת כאילו אנשי השמאל הציוני היו עוכרי ישראל
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - רק שניים, סטו מדרכה, מממני טרור, הרוגים ונרצחים ועת התבונה    משנכנס אדר מרבין בשמחה
יובל לובנשטיין
מדוע ישנם חלקים בנתיב, שאין בהם עמודי תאורה כלל?! או חלקים אחרים לאורך כביש 6, אשר יש בהם עמודי תאורה לאורך הנתיב, אולם הם לא מופעלים ולא מוארים?
יצחק מאיר
ואני מוצא עצמי צולל לתוך השיח הזה מבית, בו אדם הוא זאב לאדם שהוא מכיר, שהוא פוגש יום יום, שהוא שומע, שהוא קורא, שהוא רואה, ולא זאב בזאב, כי זאבים יודעים אחוות זאבים
אבי בכר
ראו איך ניתן להביע בכל דרך התנגדות לממשלה נבחרת ואפילו להעיז ולקרוא באופן חופשי למרי אזרחי ולהפיכה צבאית פאשיסטית על-ידי קומץ תימהונים (דבר שלא מתאפשר בשום מדינה דמוקרטית אחרת זולת ישראל) וזאת בלי כל חשש ופחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il