|
תאריך:
|
20/02/2019
|
|
|
עודכן:
|
20/02/2019
|
|
1 |
|
למחבר |
|
אלברט שבות | 20/02/19 13:00 |
|
|
המחבר לא התייחס לנושא המרכזי בסוגייה. 3 פעמים מידי יום חוזרים בתפילת 18 על המילים האלו: "למינים ולמלשינים *ולמוסרים* אל תהא תקווה". יש לתת לליצמן את הקרדיט שפעל מתוך המחויבות היהודית- לא למסור יהודי או יהודיה לעם אחר, יהיו מעשיהם אשר יהיו, כל עוד ניתן לבוא על עונשם בארץ. ליצמן לא יכול להכריז ברבים על המניע הזה כי הוא מנוגד לחוק אך אנחנו, היהודים, יודעים ויודעים על המניע הזה, ואני מתפלא שהמחבר פסח על הסעיף הזה על שום מה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלברט שבות |
|
|
|
|
- תגובה |
|
אליהו קאופמן | 20/02/19 15:42 |
|
|
נכון,הנושא הזה עולה שוב ושוב כאשר מדינת ישראל אמורה להסגיר מישהו למדינה אחרת, והרי אין בעולם עוד מדינה הקוראת לעצמה "יהודית" ומכאן שהבעיה תמיד תהיה קיימת ברגע הגדרת הזו את עצמה "יהודית". בדיוק כמו הפרדוקס של "מדינה יהודית" מול "מדינה דמוקרטית". לשיטת ההשקפה החרדית הטהורה הרי ש"מדינה יהודית" איננה יכולה לקום טרום גילוי אליהו ובוא המשיח אבל מי שרואה במדינה הזו "אתחלתא דגואלה" נמצא בבעיה, ובמיוחד שהמדינה הזו חפצה לא פעם שמדינות אחרות תסגרנה אליה פושעים פוליטיים ופליליים גם יחד. אבל במקרה של הגב' הזו העניין שונה לגמרי. הנכרי האוסטרלי איננו עומד מאחורי ההסגרה אלא אלה הנשים החרדיות שבגרו מנערות וסבלו מידה ומגופה השטני של הגב' לייעפר. ההסגרה לאוסטרליה לא תעשה רע ליהודי בין הנכרים - כפי שבאמת אסור למסור יהודי לנכרים מאחר והם ללא רחמים, אלא שההסגרה הזו תעשה צדק לנשים יהודיות בנות תורה שסבלו ממתחזה ל"חרדית" ואשר פגעה בנשמת היהדות שעליה נאמר "מות יומת", כדרך העונש לאנשי התועבות. בית המשפט האוסטרלי הוא רק אמצעי בידי היהודיות החרדיות להעניש סוררת יהודה שפגעה ביהדות וחיללה שם שמים.
וכאן אביא מקרה דומה שאירע לפני מספר שנים בלבד. ראש סמינר לבנות בעיר אירופאית עם ציבור יהודי וחרדי גדול נחשף על ידי תלמידותיו לשעבר, בסמינר החרדי, כי אנס חלק מהן ובאחרות עשה מעשים מגונים. האיש - בן לאחד מרבני המדינה האירופאית הזו, ברח לישראל ואילו עסקני היהדות החרדית באותה עיר ביקשו את הסגרתו ביודעם ובהדגישם שהאיש צריך להישפט תחת שלטון החוק המקומי. האיש נצפה באוטובוס ישראלי ע"י שני אחים תיירים מאותה עיר והם שכנעו את נהג האוטובוס לנסוע למשטרה המקומית. משטרת ישראל אסרה את הסוטה והסגירה אותו למדינתו, שם היהודים וראשי הקהילה דאגו שיפט לחומרה. האיש כיום יושב בכלא, לאחר שעשרות נשים חרדיות העידו נגדו, ואילו לראשי הקהילה החרדית שם אין שום "נקיפות מצפון" של "מוייסר",,, |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אליהו קאופמן |
|
|
|
|
|
כאשר רבותינו ציוו אותנו על 'מוייסר'- לא התכוונו שניקח את ציוויים על תנאי ונעשה את החישוב שלנו: את זה למסור ואת זה לא. שיקול הדעת שלהם היה מוחלט: לא למסור איש מישראל לגוים. רבותינו לא הכינו עבורנו רשימה של אנשים ומקרים. ציוויים, שוב, היה אבסולוטי פסקני, והדעת נותנת כי כוונתם הייתה דווקא ליהודים שפשעו ומעדו- לא רק שלא שילמו את מיסיהם לגויים שאף זה הוא פשע. עד כמה שידוע לי הם גם לא הִתנו כי ניתן למסור יהודי לגוי אם פשעו היה נגד יהודי ואילו היה נגד גוי אסור למסור אותו.
המחלוקת שלנו, של היהדות האורתודוקסית עם הרפורמים מתגלמת בנקודה הזאת: הם מבקשים לעדכן את מצוות רבותינו ולשנותם במקצת לא הרבה- תלוי בתנאי החיים המודרנים המשתנים. הם מבקשים להכניס למצוות רבותינו שיקול דעת ואנו יודעים שכאן טמונה הסכנה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלברט שבות |
|
|
|
|
- תגובה |
|
אליהו קאופמן | 20/02/19 22:42 |
|
|
והרי לכבודו כמה פסיקות של גדולי ועמודי ישראל ביחס למסירת יהודי שמסכן את עם ישראל מבחינת פיקוח הנפש וכמו בפרשיות הללו הרי שאותם סוטים וסוטות מסכנים ילדי עוללים ממש ולא כאן הבימה לפרט מאות ויותר של דוגמאות על יהודים צעירים שנפשם אבדה בגלל אותן מפלצות כמו מלכה לייפער למשל. כבר בגמרא מובא על רבי אלעזר בן רבי שמעון שהיה מוסר למלכות קוצים ודרדרים רק משום שלולא מוראה של מלכות היו הליסטים בולעים את את ישראל עמך חיים. ההתניה של רבי אלעזר הייתה ו"חקרת ודרשת". ופעם אחת הסגיר ולא בדק ואח"כ הסתבר שהיו אלה אב ובנו שבאו על אישה ביום הכיפורים שחל בשבת. עד לכאן הגיעה הסיעתא דשמעיה שהייתה לרבי אלעזר בלכידת הקוצים והדרדרים הללו רק משום שכיוון ליבו לשמים.
אחלוף על עוד המון דוגמאות ואגיע לפרשה של אליעזר בן יהודה בימי השלטון הטורקי. הלה קרא - לקראת חג הנוכה, לחולל מרד יהודי לעצמאות נגד הטורקים. הראשל"צ - ה"ישא ברכה", והרב שמואל סלנט מסרו אותו למלכות משום שסיכן את היהודים לנפשותיהם משום המרידה בטורקים.
גם בימי שבתאי צבי שר"י הוציאו רבנים אשכנזים וספרדים פסקי הוראה להסגירו לטורקים וכך הוא אמנם נעצר.
יש כלל ויש יוצא מהכלל, יש "הפוך בה והפוך בה" ופיקוח נפש דוחה הכול.
דרך אגב, הכלל שלא להסגיר יהודים למלכות נכרית נפסק ע"י גדולים בדור האחרון גם בעניין אי הסגרת שומרי מצוות לשלטון הישראלי שאיננו בגדר מלוכה יהודית. האם כבודו מסכים לפסיקה הזו? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אליהו קאופמן |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- תגובה |
|
אליהו קאופמן | 22/02/19 14:09 |
|
|
בע"ה אקרא- לאחר שבת, את מאמרך בעיון אבל לאחר עלעול בו אני רוצה להעיר כי שלטון שאיננו בא מכוח התורה איננו "שלטון יהודי", ובוודאי שלאוו זה שייך לבתי המשפט שלו, ששם שופטים כופרים ואף גויים גמורים. ליצמן בכלל לא רצה שהסוטה תישפט אלא שתוכז כ"לא שפויה" כדי שתתחמק מכול דין שהוא, גם מדין בית המשפט בארץ. שבת שלום. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אליהו קאופמן |
|
|
2 |
|
|
|
|
רועי אורן
אין ספק שדבר זה לא יעבור בשקט מצד מנהלי בנקים, כלכלנים, אנשי אקדמיה, עיתונאים, ולוביסטים, אך על חברי הכנסת הבאה להיות אמיצים ולתקן ליקויים הקיימים במערכת, ולא לחוקק חוקים מטופשים שלא עוזרים לאף-אחד במקרה הטוב, ומרעים את מצבו של האזרח במקרה הרע
|
|
|
|
|
|
אביתר בן-צדף
איני יכול לקבוע האם סייעו הפולנים והאוקראינים להשמיד את יהודי קרילוב, עיר הולדת אבי, וסביבותיה (זאמושץ', הרוּבּיֶשוֹב, טומאשוב ועוד) לעומת זאת, מסיפורי קרוביי, שנסעו לקרילוב, אני יודע על הכחדה שיטתית ונבזית של כל זכר ליהודי קרילוב, בשונה ממה שקורה בטומאשוב, או בהרובישוב השכנות היבט נוסף ליחסי ישראל-פולין
|
|
|
|
|
|
משה מכנס
הטענה שהענשת אושרת קוטלר תפגע בחופש הביטוי שלה או בחופש העיתונות, נשענת על מיתוס כוזב
|
|
|
|
|
|
אלכס נחומסון
במידה ונאמץ את הסלוגן "לא רוצים לשלוט על עם אחר" (יענו פלשתינים) צריך להחזיר את יהודה ושומרון, להותיר במקרה הטוב את גושי התיישבות (3% מהשטח) בשליטתנו ולהשאר עם פיסת אדמה ובה 70% יהודים ו-30% מ"העם האחר" האם העם האחר יוותר על "זכויותיו הטבעיות"? התשובה באוסלו ובעזה
|
|
|
|
|
|
ארווין קליין
בו בזמן שהמדיה עוסקת הרבה בלרחם על האוטיסטים, לא עושים דבר כדי באמת לעזור להם כמה נוח ואופייני לממשלה שלנו! שתמיד מדברת מדברת וכשצריך להשקיע מעשים ומשאבים, נסוגה ומגמגמת...
|
|
|