X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - לאן דרכם? תסבוכת מביכה, מפלגת לג"ו ואיש חסר עכבות משנכנס אדר מרבין בשמחה
▪  ▪  ▪
רוסו. צעד אציל

א. החמצה
יותר מחצי מיליון יהודים גרים בצרפת - הקהִלה הגדולה ביותר באירופה. אל מול הגידול באנטישמיות באירופה, ובעיקר בצרפת, נשאלת השאלה לאן דרכה של הקהִלה: עלייה, הגירה או הישארות במקומה. בבריטניה מתגוררים כרבע מיליון יהודים; וגם בה פורחת אנטישמיות.
למרות העלייה הגדולה מצרפת, יש לי הרגשה, שאנחנו מחמיצים עוד הזדמנות.
ב. יִדעך
צעד אציל עשה אלוף מיל' טל רוסו, כשהצטרף לרשימה הכושלת של העבודה לכנסת. אני מקווה, שייבחר, אך מלא ספקות: מה יעשה רוסו כאופוזיציונר בכנסת?
לא נראה לי שיתחיל לעשות עבודה פרלמנטרית שוחקת וסיזיפית, ולא נראה לי שיתחיל להסתובב בסניפים, וייפגש עם פעילים, כדי לבצר את כוחו. לדעתי, הוא ידעך במהירות, וימצא דרך לצאת מהתסבוכת המביכה, שנקראת מפלגת העבודה.
ג. מפלגת הגנרלים
"בישראל לא תתרחש הפיכה צבאית כיוון שממילא שולט בה הצבא", אומרת תובנה מקובלת בקרב מדעני החברה במדינה. הדבר ניכר באחידות הפוליטית - שמאל עד מרכז מתון - של רוב הגנרלים (עיינו בעצומות למיניהן בעת האחרונה). הדבר בלט במיוחד בכהונות בנימין נתניהו, שמצא את עצמו מול אופוזיציה חזקה של אלופי המטכ"ל, של ראשי 'המוסד' ושל ראשי שב"כ, שכהרגלם, התקפדו כדי לייצב חזית אחידה מול יריב.
לכאורה, היו הדברים נסתרים, כמעט עד חשיפת העובדה, שיוזמת נתניהו לפעול נגד אירן סוכלה על-ידי ראשי צה"ל ומערכת הביטחון.
עמיתיי ואני פגשנו את נתניהו כשהיה ראש האופוזיציה (כזכור, אחרי כהונתו הראשונה), ודיברנו על העניין. טענו, שהמדינה צריכה רפורמה יסודית בצבא ובמערכת הביטחון, והצענו מתווה לרפורמה כזו. לאחר שניים-שלושה מפגשים עמנו אמר נתניהו, שהוא מקבל את עמדתנו, אך לא יקדם רפורמה נדרשת בצבא, כיוון שאין לו די עוצמה להתמודד מול הגנרלים.
עתה יצטרך נתניהו להתמודד ישירות נגד שלושה רמטכ"לים, המובילים את 'מפלגת לג"ו' (לפיד-גנץ-ובוגי-ואשכנזי), ונגד עוד הרבה גנרלים, המוטמעים עמוק ברשימתם. יציאת הגנרלים נגד נתניהו אינה מקרית. זו האווירה בקרב הגנרלים, בניגוד למה שקורה בקרב החיילים ובקרב הקצונה, ולאו-דווקא רק אחרי יציאתם לגמלאות. מעניין יהיה לבדוק, אחרי הבחירות, את הצבעת החיילים (במעטפות כפולות) - נתון חשוב, המצביע על הלכי-הרוח של החיילים והרבה יותר אמין מסקרים.
הדבר בלט במיוחד כשמונה אביגדור ליברמן, לכאורה, הרבה יותר ימני מנתניהו, לשר הביטחון. זכורה לרע אמירתו, כי בישיבה עם האלופים הרגיש כאילו ישב עם הנהלת שלום עכשיו.
בין השאר, משמשים הרמטכ"ל והאלופים יועצים צבאיים לממשלה, בנוסף למועצה לביטחון לאומי (מל"ל). כשהם כל כך מוטים שמאלה ונגד נתניהו בכל מקרה, יש לגנרלים בעיה במילוי תפקידם.
ד. נורמה
שי ניצן, פרקליט המדינה, הוכיח במהלך הקריירה הציבורית שלו, כי הוא מקדם עניינים פוליטיים ואישיים, הקרובים ללבו. יתר על כן, טוען יואב יצחק, עורך אתר החדשות מחלקה ראשונה, בעניין תיקי נתניהו, מצוי ניצן בניגוד עניינים; ולמרות זאת שותף בדיונים על התיקים, ולוחץ על ד"ר אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה, להכריע בחומרה לרעת נתניהו.
איני מצליח להבין כיצד עורך-דין כמו ניצן, שדעותיו ידועות, התקדם בפרקליטות המדינה, והגיע להיות ראש הפרקליטות, כשהליכוד עומד בראשות הממשלה. אין המדובר בעובד ציבור תמים, אלא ב"שור מוּעד", כהגדרת יואב יצחק, "איש חסר עכבות". יואב יצחק מביא, לדוגמה, ארבעה תיקים, שבהם פעל שי ניצן ללא-לאות - תיק יוחנן דנינו (שהיה מפכ"ל המשטרה), תיק אפי נווה (שהיה יו"ר לשכת עורכי-הדין), תיק השופטת הילה גרסטל ותיק ארנון מוזס (מו"ל ידיעות אחרונות), למרות היותו בניגוד עניינים בהם. זו אינה רק בעיה של התנהלות פסולה של בכיר, אלא דוגמה ל"נורמה ... הנוהגת בפרקליטות, על אכיפה בררנית, ועל מוסר כפול מצד שי ניצן ומצד גורמים נוספים במשרד המשפטים - הפועלים משל אינם שפיטים, וכאילו מותר להם לנהל הליכים פליליים נגד אחרים, בעוד הם עצמם לוקים בניגודי עניינים דומים".
באותו העניין, אזכיר את איתמר לוין, עמיתי לאתר, שמאשים ללא הרף את שי ניצן באי-אמירת אמת. "קודם כל, מאחר שעסקינן בשקרן פתולוגי וחסר מעצורים ... אי-אפשר להאמין לאף מלה של ניצן", קובע לוין.

תאריך:  25/02/2019   |   עודכן:  25/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשימה כושלת
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
ניצן במקום להשלח לכל הרוחות
צורי  |  25/02/19 16:53
 
- {{{בעיני איתמר לוין לא עיתונאי
ניצן צדיק .  |  26/02/19 13:26
2
מאמר חשוב ! ל"ת
יהודי מפוכח  |  25/02/19 23:12
3
בחירותיו של נתניהו
שמעון מהצפון  |  26/02/19 00:55
 
- התשובה לשמעון מהצפון: ישנו
החסרון של נתניהו  |  27/02/19 05:52
4
האין שום גורם עליון, מרכזי
ניצן המושחת  |  26/02/19 05:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
איציק וולף
מפלגת יהדות התורה השיקה את קמפיין הבחירות והצהירה כי לא תשב בממשלה שבה יהיה חבר יאיר לפיד    "מי שמטיף לנו ללמוד ליבה לא עשה בגרות. נכשל כשר אוצר"
רפי לאופרט
בשבוע שעבר התבשרנו על "הפקה פוליטית" חדשה-ישנה של גנץ ושותפיו    עד מהרה התברר שזו אותה גברת פוליטית שהכרנו, בשינוי אדרת, בשני הבדלים: כל הדברים הטובים שהיו בשמאל ההיסטורי חסרים בה וכל הדברים הרעים מוגברים כמה וכמה מונים    מדובר באותה סוכריה מורעלת בעטיפה שונה
ראובן לייב
חזרתם הצפויה לבית המחוקקים נעוצה בסקרים פנימיים של הליכוד, לפיהם היא דרושה בשל החשש שגוש הימין יאבד את הרוב שיש לו מול מפלגות המרכז-שמאל - נתון שיגזול מבנימין נתניהו את הזכות להרכיב את הקואליציה הבאה
אברהם בנמלך
ואיך הסוקרים מצליחים לדעת? יש להם חיישנים מיוחדים    מאיפה?    מיוצאי 8200    ואיך מפענחים את הממצאים?    עם אלוגריתם מיוחד
איציק וולף
פגישתו של ראש הממשלה עם נשיא רוסיה, שנדחתה מסוף השבוע שעבר, תתקיים ביום רביעי הקרוב    "אדון עמו על ההתפתחויות באזור ובתוקפנות האירנית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il