X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ראש הממשלה הורה לסגור מחדש את מתחם שער הרחמים בהר-הבית אך המשטרה מתקשה לבצע את הנחייתו. בכיר בפתח במזרח ירושלים אומר כי ההשתלטות על שער הרחמים היא רק ההקדמה במערכה על ירושלים ומזהיר כי "יישפך בה דם רב"
▪  ▪  ▪
שער הרחמים [צילום: נועם מוסקוביץ, פלאש 90]

נושא תוכנית השלום האמריקנית החדשה המכונה "עסקת המאה" מתחיל להתחמם עם הגעתם של שני השליחים האמריקנים ג'ראד קושניר וג'ייסון גרינבלט לסיור בכמה מדיניות ערביות באזור כדי לדון בהיבטים הכלכליים של תוכנית השלום האמריקנית החדשה.
במקביל להתחממות המגעים המדיניים עומד כנראה גם המצב להתחמם בגזרת הר-הבית לאחר שמועצת הווקף האיסלאמי החדשה פתחה את מבנה שער הרחמים, שעליו היא השתלטה ביום שישי האחרון בסיוע אלפי מתפללים מוסלמים,והכשירה אותו כבית תפילה זמני עד לעריכת שיפוצים נרחבים במקום.
לשכת ראש הממשלה מסרה ב-25 בפברואר כי ישראל לא הסכימה לפתיחת מסגד חדש בהר-הבית וכי בדיון שנערך בלשכתו הורה ראש הממשלה נתניהו לאכוף את צו בית המשפט ולשמור את מבנה שער הרחמים סגור.
"ישראל תאכוף את צו בית המשפט ללא פשרות" נמסר מלשכת ראש הממשלה.
על-פי גורמים מדיניים בירושלים, ישראל העבירה מסר לירדן להתערב בנושא ולהורות למועצת הווקף האיסלאמי לכבד את צו בית המשפט לסגור את המתחם כדי למנוע הסלמה, אולם ההערכה היא שקלושים הסיכויים שהדבר יקרה. משטרת ירושלים תתקשה לאכוף את סגירת המתחם ללא עימות עם מועצת הווקף והמתפללים בהר-הבית.
האם ירדן דוחפת להסלמה בהר-הבית לקראת הגעת השליחים האמריקנים קושניר וגרינבלט לאזור כדי להכשיל את שליחותם ואת "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ?
כדאי לשים לב היטב לדברים שאמר ד"ר מחמוד אלעבאדי, סגן ראש ממשלת ירדן לשעבר ב-25 בפברואר בערוץ הטלוויזיה הירדני הרשמי.
אלעבאדי אמר: "אנו צריכים להכשיל את ראש הממשלה נתניהו כי הוא מסלים את עמדותיו לקראת הבחירות בישראל, המלך עבדאללה הוא שמינה 7 אנשים מאש"ף במועצת הווקף האיסלאמי (הירדנית), "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ נולדה מתה".
הפתח מאיים: "יישפך דם רב"
הרחוב הפלשתיני רשם לעצמו ניצחון גדול כשהשתלט בעצמו על מתחם שער הרחמים בהר-הבית ביום שישי האחרון כשמשטרת ירושלים נסוגה ממתחם שער הרחמים ואף פינתה את עמדת המשטרה על גג המבנה מבעוד מועד.
מבחינת הפלשתינים זהו הניצחון השני שלהם בהר-הבית מאז הניצחון שהביא לפינוי המגנומטרים שישראל הציבה בערי הר-הבית ביולי 2017 בעקבות הפיגוע באנשי המשטרה במקום.
עם זאת הפלשתינים נערכים גם להמשך המאבק על השליטה בהר-הבית וירושלים.
בכיר פתח במזרח ירושלים, הגנרל (בדימוס) בילאל א-נטשה המשמש בתפקיד מזכ"ל הוועידה הלאומית העממית בירושלים פרסם ב-25 בפברואר מאמר בעיתון "אל-קודס" המזרח ירושלמי שבו שיבח את ההשתלטות על שער הרחמים והזהיר את ישראל.
"מי שסבור שמערכת שער הרחמים תהייה האחרונה עם הכיבוש חי באשליות,היא רק הקדמה למערכה רחבה וגדולה יותר שיישפך בה דם רב אך היא תנצח על החרב מכיוון שבעל הזכות הוא החזק ככל שיסתערו עליו כוחות הרשע", כתב א-נטשה.
לדברי גורמים בתנועת פתח במזרח ירושלים,כל פעולה שתעשה עכשיו משטרת ירושלים כדי להחזיר את המצב לקדמותו תתפרש כ"סדין אדום" ותביא להתנגשויות בתוך מתחם הר-הבית.
ירדן והרש"פ עובדות בתיאום הדוק כדי למנוע את הסגירה מחדש של מתחם שער הרחמים שאותו הם פתחו בכוח. כל עימות אלים בהר-הבית ישרת את האינטרסים המשותפים של ירדן והרש"פ להכשיל את תוכנית השלום האמריקנית.
גם אירופה תומכת בעמדות ירדן והרש"פ בנושא "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ, ועידת הפסגה של אירופה ומדינות ערב שהסתיימה אמש בשארם א-שיח' פרסמה הודעת סיכום על דעת המשתתפים בוועידה שבה היא הדגישה את חשיבות המקומות הקדושים בירושלים והאפוטרופסות של ירדן עליהם וחשיבות ארגון אונרא והצורך לתמוך בו כספית ומדינית כדי שימלא את המנדט שלו.
מידת הנחישות של ממשלת ישראל ללכת עד הסוף ולסגור מחדש את מתחם שער הרחמים איננה ברורה נוכח מערכת הבחירות והחשש להסלמה שאותה רוצה ארגון חמאס ליצור בקרוב, על-פי הערכות אגף המודיעין של צה"ל. הדברים יתבררו בימים הקרובים,כרגע נראה כי אין בכוונת ירדן, שהובילה את המהלך, להורות למועצת הווקף המוסלמי לסגור את המתחם והכדור נשאר במגרשה של ישראל.
גורמים בפתח במזרח ירושלים שמעודדים מאוד מהצלחת ההשתלטות על מתחם שער הרחמים אומרים כי המשימה לא הושלמה וכי הם ימשיכו לסכל את מאמצי ישראל להשתלט על החלק המזרחי של הר-הבית, על מתחם שער הרחמים ועל בית הקברות המוסלמי ובית ח'אלד אבו עסב בעיר העתיקה בירושלים.

תאריך:  27/02/2019   |   עודכן:  27/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקדמה למערכה על ירושלים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הקדמה למה ?
ארי כספי  |  27/02/19 15:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
מנחם רהט
מערכת הבחירות, שמתחילה בעצם רק עם השלמת חלוקת אותיות היחודיות לכל אחת מהמפלגות המשתתפות במערכה, עוסקת עדיין בפכים הקטנים ובורחת מן השאלה האמיתית – 'עסקת המאה', שהיא האפוקליפסה של המזרח התיכון
עידן יוסף
יועצו וחתנו של נשיא ארצות הברית דיבר על "תוכנית המאה" שאמור ממשל טראמפ להציג לאחר הבחירות בישראל: "הצלחנו לשמור פרטים רבים בחשאי"
עמוס שנער
השמאל זוכה לניצחונות מעטים אך מתקדם באמצעותם לעבר ייעודו בביטחה, בעוד הימין רק מקפיא את המצב שהותיר לו השמאל אך לא משנה את המציאות חזרה
יוני בן-מנחם
גורמים בכירים ברש"פ מזהירים כי החלטת הקבינט ליישם את "חוק הקיזוז" תפגע קשות ביכולת הרש"פ לשלם את המשכורות לפקידיה. חשש בישראל כי יו"ר הרש"פ יטיל סנקציות כלכליות חדשות על רצועת עזה כדי להביא להסלמה בגבול עם ישראל
רפי לאופרט
בשבוע שעבר התבשרנו על "הפקה פוליטית" חדשה-ישנה של גנץ ושותפיו    עד מהרה התברר שזו אותה גברת פוליטית שהכרנו, בשינוי אדרת, בשני הבדלים: כל הדברים הטובים שהיו בשמאל ההיסטורי חסרים בה וכל הדברים הרעים מוגברים כמה וכמה מונים    מדובר באותה סוכריה מורעלת בעטיפה שונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il