X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על יוזמת שלום להכיר בתרחישים הרעים ביותר, שהם בדרך כלל התרחישים המזרח תיכוניים. לדוגמה, מדינה פלשתינית תביא להפלת המשטר ההאשמי בירדן, שתהפוך לזירת טרור איסלאמי בדומה לסוריה, עירק ולוב
▪  ▪  ▪
בדומה לסוריה [צילום: סאנא /AP]

תנאי-מוקדם ליוזמת שלום הוא הכרה בעליונות המציאות המזרח תיכונית על פני הערגה לשלום, המתובלת בדרך כלל בהרהורי-לב ושיקולים קצרי-טווח.
על יוזמת שלום להכיר במציאות המזרח תיכונית המאופיינת, מאז הופעת האיסלאם במאה ה-7, על-ידי היעדר דו-קיום בשלום בינערבי ובין-איסלאמי; מלחמות, טרור ובוגדנות; היעדר סובלנות; תזזיתיות ופיצולים מקומיים ואזוריים, אתניים, רעיוניים, גאוגרפים ושבטיים; וארעיות משטרים, מדיניותם והסכמיהם. מעל הכל: אמונה בעליונות האיסלאם על פני "הכופרים", אם כי יש היתר לחתום על הסכם זמני עם "כופרים" ("תאקייה").
מציאות זאת אינה קשורה כלל לסכסוך ערב-ישראל ולעניין הפלשתיני. ואכן, התפרצות הצונאמי הערבי ("אביב ערבי" לפי המתעלמים מהמציאות) הגועש מ-2010, חושפת את העובדה שהסכסוך הערבי-ישראלי והעניין הפלשתיני אינם "הסכסוך המזרח תיכוני", ומשקלם האזורי מצומצם מאד.
מנהיגי ערב מרעיפים על הפלשתינים מבול של מלל אוהד, אך לא מעש. לדוגמה, ב-30 לינואר 2019 - כאשר שיתוף הפעולה הביטחוני בין ישראל לערבים מזנק להיקף חסר תקדים, התכנסו שרי החוץ של סעודיה, מצרים, ירדן, כווית, איחוד האמירויות ובחריין בירדן ודנו באיומי אירן, "האחים המוסלמים" ודאעש. נציג פלשתיני לא השתתף, והעניין הפלשתיני, שאינו מוקד זעזועי המזרח התיכון ולא בבת-עין ערבית או שורש הסכסוך הערבי-ישראלי, לא נידון.
שנאה והסתה
על יוזמת שלום להכיר בתרחישים הרעים ביותר, שהם בדרך כלל התרחישים המזרח תיכוניים. לדוגמה, מדינה פלשתינית תביא להפלת המשטר ההאשמי בירדן, שתהפוך לזירת טרור איסלאמי בדומה לסוריה, עירק ולוב, תהווה איום ברור ומיידי על סעודיה ושאר המשטרים הערביים בחצי האי ערב, תאריך את היד הארוכה של אירן עד בקעת הירדן, ותהפוך את הגבול הארוך, הקריטי והשקט ביותר של ישראל לסיוט קטלני, ביטחוני ופיננסי.
על יוזמת שלום להיות מודעת לחינוך לשנאה וההסתה הפלשתינים, כמו גם לשיתוף הפעולה הפלשתיני עם גרמניה הנאצית, הגוש הסובייטי, אייתולה חומייני, סדאם חוסיין, הטרור הבינלאומי, קוריאה הצפונית, סין ורוסיה. לכן, סביר להניח שמדינה פלשתינית תעניק זכויות נחיתה, מעגן ובסיסים לאויבי/יריבי ארה"ב.
הנסיון להרגיע את המזרח התיכון מחד-גיסא, ולהקים מדינה פלשתינית מאידך-גיסא, הם דבר והיפוכו, כפי שלומדים מהחתרנות והטרור הפלשתינים נגד מארחיהם במצרים (1955), סוריה (1966), ירדן (1970), לבנון (1982-1970) וכווית (1990).
יוזמת שלום אמריקנית המקריבה מציאות רבת-שנים, גועשת, מורכבת וקטלנית על מזבח הכמיהה לשלום, נידונה לכשלון (כמו כל קודמותיה) ותשפוך שמן, ולא מים, על מדורת המזרח התיכון.
כמו-כן, יצירת משוואה מוסרית מלאכותית בין הקורבן-המיועד הישראלי לבין התוקפן הערבי/פלשתיני, ובין בעלת-ברית ללא-תנאי של ארה"ב (ישראל) לבין בעלת ברית של אויבי ארה"ב (רשות פלשתינית), תקצין את ציפיות הערבים ותחייבם לאגוף את היוזמה האמריקנית מהצד המכסימליסטי, ובכך להקדיח עוד יותר את הקלחת המזרח תיכונית.

תאריך:  27/02/2019   |   עודכן:  27/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יוזמת שלום אמריקנית - מבחן המציאות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אכן
עובד 1  |  1/03/19 09:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
מרדכי ליפמן
נתניהו וממשלתו מנהלים בזהירות מרובה, עקב בצד אגודל, מדיניות חכמה, יש לומר, של השלמה עם המציאות החדשה שכפה החמאס, ולפיה שני חבלי הארץ, שנועדו להיות כלולים בגבולות המדינה הפלשתינית - מנותקים ניתוק גמור
יוני בן-מנחם
ראש הממשלה הורה לסגור מחדש את מתחם שער הרחמים בהר-הבית אך המשטרה מתקשה לבצע את הנחייתו. בכיר בפתח במזרח ירושלים אומר כי ההשתלטות על שער הרחמים היא רק ההקדמה במערכה על ירושלים ומזהיר כי "יישפך בה דם רב"
מנחם רהט
מערכת הבחירות, שמתחילה בעצם רק עם השלמת חלוקת אותיות היחודיות לכל אחת מהמפלגות המשתתפות במערכה, עוסקת עדיין בפכים הקטנים ובורחת מן השאלה האמיתית – 'עסקת המאה', שהיא האפוקליפסה של המזרח התיכון
עידן יוסף
יועצו וחתנו של נשיא ארצות הברית דיבר על "תוכנית המאה" שאמור ממשל טראמפ להציג לאחר הבחירות בישראל: "הצלחנו לשמור פרטים רבים בחשאי"
עמוס שנער
השמאל זוכה לניצחונות מעטים אך מתקדם באמצעותם לעבר ייעודו בביטחה, בעוד הימין רק מקפיא את המצב שהותיר לו השמאל אך לא משנה את המציאות חזרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il